Hallo allemaal. Ik heb vorig jaar mijn eerste huis gekocht, met stadsverwarming. Er zit vloerverwarming op de begane grond en op de eerste en tweede verdiepingen radiatoren. Nu het weer wat kouder wordt buiten heb ik de verwarming weer aangezet waarbij het mij opviel dat er een borrelend geluid uit de leidingen komt. Om dit op te lossen heb ik de vloerverwarming en radiator ontlucht. Helaas hoor ik nog steeds een borrelend geluid zodra de verwarming aan staat. Daarnaast viel het mij bij het ontluchten van de vloerverwarming op dat er twee losse buizen uit de vloer komen die niet aangesloten zijn op de vloerverwarming. Nu heb ik 2 vragen:
1) Hoe kan ik het borrelen verhelpen?
2) Heeft iemand enig idee waarom de losse vloerverwarmingsbuizen niet zijn aangesloten? Zie ook onderstaande foto. Aan de linkerkant zie je twee afgedopte aansluitingen en 1 van de 2 losse buizen.
1) Hoe kan ik het borrelen verhelpen?
2) Heeft iemand enig idee waarom de losse vloerverwarmingsbuizen niet zijn aangesloten? Zie ook onderstaande foto. Aan de linkerkant zie je twee afgedopte aansluitingen en 1 van de 2 losse buizen.
:strip_exif()/f/image/YYqJW9rNjSlSOgpz25EJ47WM.jpg?f=fotoalbum_large)