Mijn zoon en ik hebben deze week mijn oude PC (die hij heeft ingepikt) geupgrade met een nieuwe CPU en GPU.
De oude PC:
AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire cooler
MSI B350-Mortar
MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
BitFenix Whisper BWG450M
Crucial MX500 2,5" 1TB
De CPU is vervangen door een AMD Ryzen 5 5700X3D, en de GPU naar een ASUS RTF 4060 8GB OC edition.
Sindsdien starten de fans wel op (zowel case, CPU als GPU), en er gaan allemaal ledjes aan op het mobo. Maar de power led van de kast blijft uit en we krijgen geen beeld.
Wat ik al geprobeerd heb:
Alles los trekken en opnieuw inpluggen
Zonder GPU opstarten
Zonder RAM opstarten (geeft geen piepjes die ik wel zou verwachten)
CMOS batterij er uit
Oude CPU er weer in
Allemaal hetzelfde resultaat: fans draaien, maar geen beeld. Geen piepjes, geen power led op de kast aan. Maar binnen in de kast draaien alle fans en gaan er diverse ledjes aan.
Het is mij een raadsel wat het probleem kan zijn. Weet iemand hoe ik dit verder kan debuggen, of wat het probleem zou kunnen zijn?
Op https://pangoly.com/en/co...zen-7-5700x3d/motherboard zie ik de B350M MORTAR vermeld staan als compatible. Bovendien, met de oude CPU doet hij het nu ook niet meer (dat deed hij voor de upgrade wel).
De oude PC:
AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire cooler
MSI B350-Mortar
MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
BitFenix Whisper BWG450M
Crucial MX500 2,5" 1TB
De CPU is vervangen door een AMD Ryzen 5 5700X3D, en de GPU naar een ASUS RTF 4060 8GB OC edition.
Sindsdien starten de fans wel op (zowel case, CPU als GPU), en er gaan allemaal ledjes aan op het mobo. Maar de power led van de kast blijft uit en we krijgen geen beeld.
Wat ik al geprobeerd heb:
Alles los trekken en opnieuw inpluggen
Zonder GPU opstarten
Zonder RAM opstarten (geeft geen piepjes die ik wel zou verwachten)
CMOS batterij er uit
Oude CPU er weer in
Allemaal hetzelfde resultaat: fans draaien, maar geen beeld. Geen piepjes, geen power led op de kast aan. Maar binnen in de kast draaien alle fans en gaan er diverse ledjes aan.
Het is mij een raadsel wat het probleem kan zijn. Weet iemand hoe ik dit verder kan debuggen, of wat het probleem zou kunnen zijn?
Op https://pangoly.com/en/co...zen-7-5700x3d/motherboard zie ik de B350M MORTAR vermeld staan als compatible. Bovendien, met de oude CPU doet hij het nu ook niet meer (dat deed hij voor de upgrade wel).