Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een game PC bouwen samen met mijn zoon van 13, hij wil gaan spelen op 1440, frame rate belangrijker dan de allerhoogste graphics. Hij speelt nu vooral Fortnite maar will ook weer Forza gaan spelen en andere spellen zoals Hogwarts Legacy. Nu speelt hij op een game laptop met een 3050 maar die begint te traag te worden (volgens mijn zoon ;-)). Wil een systeem waar hij de komende jaren weer goed mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is max 2.000 Euro exclusief monitor en andere rand apparatuur, zou mooi zijn als ik er onder kan blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Nee/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles!. Met https://pcpartpicker.com heb ik een configuratie gemaakt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had een eerdere vraag gesteld op basis van een intel processor maar heb nu gekozen voor AMD. de videokaart staat voor mij al wel vast. Omdat dit een heel andere configuratie is heb ik een nieuw topic gemaakt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn zoon wil graag een case met glazen paneel en RGB, niet al te veel RGB componenten in de kast zelf.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag ontvang ik feedback op onderstaande build, passen alle onderdelen goed bij elkaar en is alles in verhouding? Zijn er nog onderdelen waar betere alternatieven voor zijn?
Vooral geheugen vindt ik lastig om de juiste te kiezen.
De processor keuze is ook lastig, ik had eerst de 7800x3d maar die is wel erg duur en misschien iets te veel van het goede?
De voeding die ik nu gekozen heb is misschien wel te zwaar? Is 750 watt ook goed? Ben benieuwd naar goed alternatieven.
Ik wil een game PC bouwen samen met mijn zoon van 13, hij wil gaan spelen op 1440, frame rate belangrijker dan de allerhoogste graphics. Hij speelt nu vooral Fortnite maar will ook weer Forza gaan spelen en andere spellen zoals Hogwarts Legacy. Nu speelt hij op een game laptop met een 3050 maar die begint te traag te worden (volgens mijn zoon ;-)). Wil een systeem waar hij de komende jaren weer goed mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is max 2.000 Euro exclusief monitor en andere rand apparatuur, zou mooi zijn als ik er onder kan blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Nee/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles!. Met https://pcpartpicker.com heb ik een configuratie gemaakt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had een eerdere vraag gesteld op basis van een intel processor maar heb nu gekozen voor AMD. de videokaart staat voor mij al wel vast. Omdat dit een heel andere configuratie is heb ik een nieuw topic gemaakt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn zoon wil graag een case met glazen paneel en RGB, niet al te veel RGB componenten in de kast zelf.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag ontvang ik feedback op onderstaande build, passen alle onderdelen goed bij elkaar en is alles in verhouding? Zijn er nog onderdelen waar betere alternatieven voor zijn?
Vooral geheugen vindt ik lastig om de juiste te kiezen.
De processor keuze is ook lastig, ik had eerst de 7800x3d maar die is wel erg duur en misschien iets te veel van het goede?
De voeding die ik nu gekozen heb is misschien wel te zwaar? Is 750 watt ook goed? Ben benieuwd naar goed alternatieven.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 319,- | € 319,- |
1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 144,- | € 144,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE MAX OC 16G | € 859,- | € 859,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop XL Air RGB Black TG Clear | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 113,95 | € 113,95 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 143,90 | € 143,90 |
Totaal | € 1.799,65 |