Remeha etwist

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre-
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn vraag
...mijn Remeha etwist wil sinds 2 dagen niet meer verbinden met het WiFi netwerk …. Hij ziet ook geen enkel netwerk meer .
Eerder zag hij meerdere netwerken , maar nu ineens geen enkel netwerk meer .
Mijn netwerk is 2.4 ghz zoals door Remeha voorgeschreven .
Ik heb hem al gereset en ook naar fabrieksinstellingen teruggezet .
Iemand nog een idee ?
Ik begin nu toch te vermoeden dat de WiFi module in de etwist defect is

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• bran0232
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-07 20:44
Hier precies hetzelfde probleem. Heb jij het probleem al kunnen oplossen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:15
KPN?

Heb dit enige tijd geleden ook bij iemand op mogen lossen, pas na het toestaan van b/g/n in de wifi instellingen op de Experiabox kon de eTwist weer verbinding maken.

• bran0232
Nee, ik heb ziggo. En maak verbinding via een TP-Link Deco M4R.
Ik heb meer apparaten die alleen verbinden via 2.4 ghz en die werken wel. Net even een reset gedaan van de etwist. Helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Ik heb het idee dat er een software fout zit de laatste versie, dan verdwijnt het netwerk plots totdat je een volledige reset hebt uitgevoerd. Ik kreeg onderstaande reactie van remeha:

Het is wel van belang dat u de nieuwe eTwist niet laat verbinden met uw wifi netwerk. Dan is het namelijk mogelijk dat er een update binnen wordt gehaald waarmee de wifi verbinding wordt verbroken en u de eTwist niet meer kunt bedienen via uw app.

Wanneer het weer mogelijk is om de eTwist te verbinden met wifi, zal dit via onze website worden gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bran0232
Toevallig vandaag via marktplaats voordelig een andere Etwist gekocht. Deze verbindt wel gewoon met wifi, ook na de eerste update die werd binnengehaald. Afkloppen natuurlijk, maar vervangen lijkt voor mij de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricS64
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14-05 23:17
Hallo,
Ik heb sinds een jaar een Remeha ETwist, gekoppeld aan mijn Tzerra ketel en Elga Ace warmtepomp. Ik bedien het geheel via Plugwise en Homey.

Ik zit met een raar probleem: om het uur zakt de gemeten temperatuur naar 1,2 graden volgens Plugwise,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsCYVdvC9DPdJWAUYlJiZsE20kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzMBuWHLk1SLRXBzlTOLUzRZ.jpg?f=fotoalbum_large

en naar zo’n 12 graden volgens Homey.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35csnijZMxcWyX6Q_On87Lwck2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBAblIqymJE6cwg5COTVu6rK.jpg?f=fotoalbum_large

Dat duurt steeds maar heel kort, maar het gevolg is dat de warmtepomp elk uur aanslaat. Ook in de zomer. Maar niet elke dag, of vaak alleen een deel van de dag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnivKLTuU8datT0i6K0vuNfDyrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7C8vbjgEL4T8XeCtkO6v7c2C.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt?
Pagina: 1