Graag wil ik componenten kopen om samen met mijn zoon een game-pc te bouwen. Het is zijn eerste game-pc, hij heeft nu nog een PS4. Daarop speelt hij vooral Fortnite, GTA5, F1 2024, The Forest, Minecraft, Farming 2025.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk dienen om te gamen: Fortnite, GTA, Cyberpunk, Farming 2025, Baldurs Gate, Diablo 4, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 1500€ kosten aan componenten, de assemblage gaan we zelf doen. Er moet ook wel een monitor bij zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen huidige componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na het bekijken van wat video's op Youtube lijkt het AMD platform de beste prijs/kwailiteit, maar misschien vergis ik me daar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet vooral ook zo stil mogelijk zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van onderstaande lijst van componenten? Zijn die goed gebalanceerd? Is de CPU in verhouding met de GPU? Zien jullie bottlenecks in de configuratie? Is de prijs/kwailiteit ok? Zelf twijfelde ik lang tussen AM4 platform met een 5700X3D, maar uiteindelijk toch maar een AM5 platform gekozen met een adere processor, maar twijfel toch nog altijd.
Alvast bedankt voor de feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk dienen om te gamen: Fortnite, GTA, Cyberpunk, Farming 2025, Baldurs Gate, Diablo 4, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 1500€ kosten aan componenten, de assemblage gaan we zelf doen. Er moet ook wel een monitor bij zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen huidige componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na het bekijken van wat video's op Youtube lijkt het AMD platform de beste prijs/kwailiteit, maar misschien vergis ik me daar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet vooral ook zo stil mogelijk zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van onderstaande lijst van componenten? Zijn die goed gebalanceerd? Is de CPU in verhouding met de GPU? Zien jullie bottlenecks in de configuratie? Is de prijs/kwailiteit ok? Zelf twijfelde ik lang tussen AM4 platform met een 5700X3D, maar uiteindelijk toch maar een AM5 platform gekozen met een adere processor, maar twijfel toch nog altijd.
Alvast bedankt voor de feedback!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 | € 167,89 | € 167,89 |
1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon RX 6800 | € 399,- | € 399,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 216 Zwart RGB | € 100,83 | € 100,83 |
1 | Monitors | AOC C27G2ZE/BK Rood, Zwart | € 159,- | € 159,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Halo Black | € 27,85 | € 27,85 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition | € 111,75 | € 111,75 |
1 | SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 114,99 | € 114,99 |
Totaal | € 1.475,21 |