Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Welk programma is het beste om Panasonic RAW en JPEG foto's te importeren ?

Want ik merk dat de Windows (11) verkenner niet altijd goed omgaat met mijn foto's op de SD kaart. (Waar zowel RAW als JPEG foto's op staan).
En zelfs dat alles van de SD kaart niet meer is uit te lezen...en opnieuw moet formateren..... :-(

Iemand een suggestie ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

? JPEG zou altijd overal moeten werken dus als daar al issues (zijn) ontstaan, weet ik niet precies waar dat in zit maar wat bedoel je met importeren? Een trial van Lightroom kan je altijd proberen maar anders iets als Darktable of Luminar?

Overigens krab even op je achterhoofd of de SD-kaart nog wel te vertrouwen is; 1 of meerdere keren formatteren is soms wel een indicatie dat je beter een nieuwe kan gaan aanschaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 22:55

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat klinkt eerder als een probleem met je kaartlezer danwel kaartje zelf. Je zou ten alle tijden de bestanden gewoon moeten kopiëren, of Windows er nou wat mee kan of niet.

Maar als je een beetje rond zoekt op draadjes hier of op het internet kom je toch wel een berg software tegen zoals Lightroom.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Oke, Duidelijk.
Bedankt voor de antwoorden. TOP _/-\o_ (Ik denk dat ik voor Darktable ga).

Ik merk dat de "merk" SD kaartjes meer te vertrouwen zijn dan de Chinese alternatieven...

[ Voor 61% gewijzigd door Dixie op 01-12-2024 21:26 ]