Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:48
Mijn vraag

Helaas is vandaag mijn trouwe DS415+ gestorven. Ik heb nu 4 oranje leds en 1 blauw knipperend ledje. Na wat zoeken op internet ontdekte ik dat er een oplossing met een 100 Ohm weerstand bestaat, maar aangezien het apparaat al volledig is afgeschreven, lijkt me dat beter als noodoplossing voor later, zodra een nieuwe NAS operationeel is.

Ik overweeg nu de DS923+ als opvolger. Is dat een goede keuze?

De grote vraag is: kan ik gewoon de harde schijven uit mijn DS415+ in de DS923+ plaatsen en opstarten? Zal alles dan probleemloos werken?
Normaal gesproken gebruik je hiervoor een migratietool of bereid je dit voor, maar aangezien mijn NAS niet meer wil starten... wat is nu de beste aanpak?

EDIT: ik vermoed zelfs dat ik nog beter af ben met de DS423+, tenzij je de snellere processor echt gewaar wordt?

[ Voor 49% gewijzigd door kazzzdafke op 30-11-2024 15:19 ]

Interesting times...

Beste antwoord (via kazzzdafke op 01-12-2024 17:09)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
kazzzdafke schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:14:
De grote vraag is: kan ik gewoon de harde schijven uit mijn DS415+ in de DS923+ plaatsen en opstarten?
Ja, dit zal in de meeste gevallen gewoon goed gaan. Kijk even hier voor de verschillende scenario's:

https://kb.synology.com/n...ogy_NAS_DSM_6_0_and_later

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
De grote vraag is: kan ik gewoon de harde schijven uit mijn DS415+ in de DS923+ plaatsen en opstarten?
Ja, dit zal in de meeste gevallen gewoon goed gaan. Kijk even hier voor de verschillende scenario's:

https://kb.synology.com/n...ogy_NAS_DSM_6_0_and_later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn vraag
....tenzij je de snellere processor echt gewaar wordt?
Als je al jaren naar tevredenheid een 415+ draait, gok ik zomaar dat (bijna) elke CPU in een nieuwe NAS altijd sneller is en je er niets van merkt. Allicht kom je erachter in je onderzoek dat je bepaalde taken op een NAS wel (extra) wil gaan gebruiken en dan moet je even bedenken of je een CPU nodig hebt of misschien extra RAM bij wil kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Bedankt voor de feedback. Nog even een edit toegevoegd ivm de DS423+

Als ik het proces volg is het weer lachen die bewoording: Werkt de NAS het niet meer? Ja/Nee..
eum? :D

Het zal wel gewoon HDD migratie betreffen vermoed ik :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se9CYJPjl7T5wvG2zUCS9949HH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6e61YW0OBjb9W9KfW4ciUFMu.jpg?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Na even wat opzoekwerk toch maar de DS923+ gegaan, het zou zonder problemen moeten gaan werken.
€ 549,00 op Alternate lijkt me wel een heel goeie deal momenteel.

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timo_m
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53
Voordeel van de DS923+, NVMe SSD cache en een mogelijkheid om naar 10Gbe te gaan.
Voordeel van de DS423+ Transcoding op de ingebouwde GPU

Migratie heeft bij mij goed gewerkt en het is een mooie upgrade.
Mijn 415+ is er twee jaar geleden mee gestopt. Weestandje erin gezet en hij draaide meteen weer als vanouds. Ging eigenlijk net zo snel als een nieuwe bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Fingers crossed dat alles zo smooth mogelijk gaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRWVjilpMkVcdzOTbg-PVpwNuwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wlXjNxQOCK1cK3Jx3NaaQUh5.png?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ok wel een vraagje: ik moet nu inloggen en gebruikte daarvoor Secure Sign in van Synology, dus dat de app mij om bevestiging vraagt.

Echter wil die dat dus via het QuickConnect ID doen, maar die verwijst naar mijn oude NAS en krijg ik dus geen code te zien.

Kan ik gewoon mijn oude NAS verwijderen, incl het QuickConnect ID? Of wat moet ik nu doen om de code voor de nieuwe te krijgen?

EDIT: ondertussen ben ik gewoon via het wachtwoord ingelogd, dus dat ik is ok.
Maar hoe kan ik nu mijn synology account dus in orde brengen dat de DS923+ daaronder valt met de NAS naam die ik altijd al gebruikt heb?

EDIT2: ondertussen up and running.. :)

[ Voor 24% gewijzigd door kazzzdafke op 03-12-2024 14:52 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:33
@kazzzdafke
Mooi spul toch, die Syno's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb nu iets waar ik niet uit kom.
Als ik op DSM wil inloggen met mijn account, ging dat vroeger gewoon via 2FA en de bevestiging van Secure Signin.

Als ik dat nu probeer, moet ik eerst mijn gebruikersnaam (ok) en als extra mijn wachtwoord invoeren (wat vroeger niet nodig was), en daarna komt de normale Secure Signin.
Echter, ik krijg geen code te zien in mijn Secure Signin app. Als ik vervolgens de andere methode (OTP) gebruik, werken de eerste twee codes niet. Na 15 seconden wachten, werkt de derde gegenereerde code ineens wel.

Heeft iemand hier tips voor?

Nog een ander "dom" gegeven, ik zit nog op EXT4 zie ik, en met de nieuwe NAS zou ik graag naar Btrfs gaan.
Echter is dat nog niet zo makkelijk, alhoewel.

Ik heb een SHR1 raid, met 4 schijven. 3x 7.3 TB en 1x 3.6TB. Ik heb momenteel maar 4.9TB van de 13TB in gebruik.

Ik vond deze guide (met nog andere die gelijkaardig zijn) maar heb toch nog een vraag:
https://blog.fotto.de/how...-btrfs-without-data-loss/

- Ik heb geen 5TB beschikbaar in mijn vaste PC. Ik zal de backup dus naar een NAS drive in mijn huidige nas moeten schrijven. Kan dit?

[ Voor 34% gewijzigd door kazzzdafke op 04-12-2024 12:05 ]

Interesting times...

Pagina: 1