[BOSE] Quiet Comfort Ultra Earbuds statisch geluid links

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Mijn vraag
Ik heb Bose QC Ultra earbuds voor mijn vrouw besteld, aangezien haar vorige de geest hebben gegeven. Alleen valt me op dat er een statische ruis en klikjes in het linker oortje is te horen met af en toe wat interference achtige geluidjes. (De ANC is sowieso niet 100% stil, licht suizen (alsof er een continu zacht windje staat). Maar dat heb ik bij de AirPods Pro 2 ook heel licht, alleen is het daar een stuk minder nog. Zal wel normaal zijn?). Zoals gezegd hoor ik het alleen in het linker oortje. Heeft iemand dit gehad en kunnen fiksen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor nu test ik met de oordopjes op mijn iPhone, aangezien mijn vrouw anders weet dat ik ze gekocht heb (zij heeft een Android telefoon). Ik weet niet of dat verschil kan maken? Daarnaast gebruik ik uiteraard de Bose app. En de laatste FW (4.0.20).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees meerdere berichten hierover, maar het meeste is niet recent geupdate (maar een maand of 8 geleden). Mensen geven aan succes te hebben gehad met de batterij van de oortjes leeg te laten lopen door ze uit de case te houden. Dan opladen, toen werkten ze wel naar behoren. Anderen zeggen dat de Bose app niet opstarten en alleen middels BT verbinden werkt (werkt hier overigens niet). Anderen hebben het over totaal resetten, op je telefoon compleet verwijderen en vervolgens nooit met app koppelen, maar alleen BT.

Ik vraag me af of hier mensen ervaring hebben met dit probleem en oplossingen geprobeerd hebben? Zeker gezien bij de meesten het vervangen voor nieuwe oordopjes ook niet schijnt te werken. Of is het een iPhone <> Bose issue?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:03
IKON schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:11:
(De ANC is sowieso niet 100% stil, licht suizen (alsof er een continu zacht windje staat). Maar dat heb ik bij de AirPods Pro 2 ook heel licht, alleen is het daar een stuk minder nog. Zal wel normaal zijn?).
ANC is nooit 100% stil. Het produceert antigeluid maar het is bijna onmogelijk om daarbij niet ook wat hoge frequentie ruis mee te sturen. Dus als je in een hele stille omgeving bent en je gehoor is goed, dan hoor je dit als een lichte ruis of een soort suizen. Weet je zeker dat je rechter oor niet een dipje heeft? ;)

Klikjes en interferentie zou je natuurlijk niet moeten horen. Heb je Bose al gebeld om deze vraag te stellen? Wat geven die aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Archer_VC10 op 30-11-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Archer_VC10 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:58:
[...]

Klikjes en interferentie zou je natuurlijk niet moeten horen. Heb je Bose al gebeld om deze vraag te stellen? Wat geven die aan?
Ga ik maandag bellen. Ik heb wel begrepen dat ze hiervoor omruilen. Maar zal even kijken wat ze zeggen. Zal dan even updaten :)