Brother Laser, een verstandige keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik ben een thuisgebruiker de regelmatig zwarte afdrukken maakt. Inktjet is eruug onvoordelig, langzaam en onscherp hiervoor lijkt mij. Ik wil een laserprinter aanschaffen voor een redelijke prijs. De HP's vallen buiten mijn budget. Dus ga ik waarschijnlijk voor een Brother.

Hoe bevallen deze brothers?

/dev/null

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn voorkeur gaat uit naar Xerox.
Brother komt vaak als slechtste uit de test.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter

/dev/null

Verwijderd

brother hier ondertss al twee keer mogen laten repareren :( voor mij nooit meer een brother, de drum gaat telkens opnieuw kapot (1 ste maal garantie nu niet langer gedekt)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Flexx

This side up

Ik heb op mijn stage plek met een brother Laser Printer gewerkt en deze was 100% hetzelfde als een HP laserprinter III. Verder was hij erg snel, opwarmen was een questie van een paar seconde en de text kwam er mooi uit.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de toners?

/dev/null

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

'k heb hier nu sinds een aantal weken een (relatief) goedkope lexmark-laser (Optra 312) staan. Ik ben erg tevreden over het ding. Print grafisch heel aanvaardbaar en tekst is heel erg scherp. Ook de prijs is scherp. Het ding biedt in ieder geval genoeg waar voor dat geld.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

M'n pa heeft een Brother laserprinter (een 1030 geloof ik), deze bevalt echt heel erg goed. M'n pa drukt best veel af (500vel per week gaat er wel doorheen). Het ding is best snel en heeft een goede afrukkwaliteit voor z'n prijs. We hebben er iets van 600 piek voor betaald bij office centre geloof ik.

Verwijderd

Ik heb een HL730+ (+ voor HP IIp emulatie, en dus niet alleen winprint)
Heb hem nu ca. 3 jaar, maar gebruik hem niet al te veel.
Wel erg tevreden mee, goede koop geweest.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Voor 771 piek heb ik een Brother 1250 via pricewatch. Niet slecht toch?

/dev/null

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb maar 1 advies voor je, koop wat je wil maar ZEKER GEEN QMS/Minolta. Ik heb zowel een kleine QMS laser als gewerkt met een zeer grote Minolta (nu zijn die 2 samen). Die grote minolta kon 62ppm doen was 2.5 meter lang (dit om een idee van het type te geven, weet geen typenummer meer) en beide trekken op niks.
Ik heb ook met een Rank XEROX gewerkt die 65 ppm kon doen en dat was ongeloofelijk plezant. Ik heb printjobs van 2GB gestuurd en die printer gaf geen krimp. (Die heeft een dedicated Sun pc voor de aansturing.) Is er een toner leeg,of papier op kreeg je mooi op het 17" scherm te zien waar, en wat je moest doen. Ook is hun support excellent).

Ik zou zeggen ga voor HP als mogelijk, probeer wat budget te krikken of neem een (uiteraard kleinere) Xerox. Van brother weet ik eigelijn niks.

Suc6

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
specs brother 1250

Geavanceerde Windows (3.1x/95/98/NT4.0), DOS- en Mac OS - laserprinter
12 Paginas per minuut printsnelheid (snelste in zijn klasse!), eerste pagina binnen 15 sec.
66 Mhz SPARClite Riscprocessor voor snelle gegevensverwerking
Maximale resolutie 1200 x 600 dpi in Windows (HRC) en 600 x 600 dpi in DOS en iMac/G3
256 Grijswaarden + (APT) Advanced Photoscale Technology: benadert fotokwaliteit

Papierlade voor 250 vel papier, tevens handinvoer met rechte papierdoorvoer voor afdrukken op enveloppen, overheadsheets, etiketten en zware papiersoorten (max. 158 g/m2)
Optioneel: tweede papierlade voor 250 vel (LT-400)
Geheugen van 4 MB, effectieve verdubbeling door datacompressie
Geheugen is uitbreidbaar tot 36 MB met standaard SIMM geheugenmodule
Zeer snelle Windows printtechnology, volledig DOS compatible met HP Laserjet 6P (PCL6)-, IBM Proprinter XL- en Epson FX-850 emulaties, automatische emulatie keuze
Hoge snelheid bi-directionele parallel interface (IEEE 1284), USB interface (vanaf Windows 98)
Aansluitbaar op Macintosh G3 en iMac computers met USB interface
Optionele RS-100M interface voor seriële aansluiting (RS-232) aan PC of Apple Mac. (RS-422)
Automatische interface selectie: aansluiting aan twee computers tegelijk mogelijk
2 Tot 25 paginas op 1 vel A4 afdrukken, tweezijdig afdrukken met handinvoer
E-mail printfunctie: automatisch een ontvangen E-mail bericht printen
Poster printfunctie: kan 1 pagina vergroot op maximaal 5 x 5 vellen A4 afdrukken, zodat deze tezamen 1 grote afbeelding (poster) vormen
Watermerk printfunctie voor tekst of een afbeelding, wordt op de achtergrond onder de tekst afgedrukt
49 Ingebouwde scalable fonts, 12 interne bitmap fonts (inclusief OCR A & B)
11 Barcodes: Code 39, EAN-8, UPC-A, UPC-E, US-PostNet, Code 128, Interleaved 2 of 5, EAN-13, EAN-128, Codabar, ISBN
Milieuvriendelijk: geen ozon en recyclebaar
Besparend: tonerreductie (50%), stroomspaarstand (sleepmode), aan/uit schakelaar
Lage afdrukkosten door apart te vervangen toner- en drumcartridge
Inclusief tonercartridge (TN-6300), drumcartridge (DR-6000), Nederlandstalige handleiding en installatie CD-ROM met drivers, installatie uitleg en extra software
Gratis 1 jaar On-Site garantie/service.

/dev/null

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een HP1200. Ik heb er geen spijt van. Ik zat toen ook te twijfelen tussen Brother (HP-1250?)en HP. Ik heb de HP genomen omdat er een prijsverschil van 100 piek tussen zat en omdat ik overal had gehoord en gelezen dat HP niet slecht is en omdat ik geen zin had om twee weken te wachten. Maar kijk eens op www.hardwareinfo.net. Daar hadden ze een paar getest.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
iemad nog iets? :)

/dev/null

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 22:39 schreef I_Stealth_I het volgende:
iemad nog iets? :)
Ik zat zelf pas geleden ook voor de keuzen en heb 2 Kyocera Mita FS1000+ printers gekocht.
Gelijk 64MB geheugenuitbreiding erbij gegooit (nu 68MB) en die dingen zijn echt perfect.
Kyocera maakt eigenlijk alleen printers voor bedrijven en zit niet in de "hobby" wereld.
Hier wat test resultaten : http://www.zdnet.co.uk/pcmag/labs/2001/05/printers/05.html

Enne.... ik heb d'r nog een over, brandnieuw in doos met extra 64MB module en volledige garantie......intresse :?

Verwijderd

Al jaren tevreden gebruiker van Brother HL720. Print prima, snel en verkrijgbaarheid toner ook geen punt.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Wat kost een toner? Ik heb ze nog nergens gevonden op het web

/dev/null

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Op vrijdag 14 september 2001 11:18 schreef I_Stealth_I het volgende:
Wat kost een toner? Ik heb ze nog nergens gevonden op het web
misschien bij Opus Supplies? www.opussupplies.nl

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik ben zelf in het bezit van een HL-1240 en ik heb er nix geen klachten over. Drukt lekker snel en goed af en is niet duur.

Yamaha MT-09

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
we hebben hier zelf een brother hl-730 staan paar jaar oud al
lekker relaxde printer nog nooit kapot geweest
en de toner patronen zijn lekker cheap ( 42 gulden )
de volgende laser printer wordt zeker weer een brother

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb een Brother 1250 gekocht, hij is al gepost en komt over 2 daagjes. Voor 771 pieken lijkt het me idd. een perfecte printer. Ik was al onder de indruk van de Brother 1030, die ik hem zien draaien :)

/dev/null

Pagina: 1