Tocht uit kiertje ruit-kozijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ze hebben bij mij mijn glas vervangen (van HR naar HR++, meen ik), oude kozijnen zijn blijven zitten.
Nu heb ik ineens dat het tocht uit een kiertje in het kozijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5ywu89K1gTsi-XGqglGrMujz5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUlDUDkS3hfqSDC7faJmuEXZ.jpg?f=fotoalbum_large
(Die verticale opening.)
De tocht is lastig waar te nemen, alleen toen laatst met de storm de wind er vol opstond voelde ik het er echt blazen, maar het is er nu constant echt kouder dan op andere plekken.
Het voelt ook vochtig aan. Ik denk dat dat condens is, maar ik ben natuurlijk ook een beetje bang of dat niet met regen van buitenaf komt.

Doordat het zo lastig te constateren is, heb ik ook nog niet echt een goed rondje door het huis kunnen maken om het misschien op andere plekken ook zo is.
Groot verschil is wel dat dit een 'vaste' ruit is. Bijna alle andere ramen zijn draaikiep.

Maar wat kan ik nu het beste doen? De glaszetters terug laten komen?
Of zelf het dichtkitten of dichtpurren?
Voor nu heb ik er een plakbandje over zitten... :+

Beste antwoord (via Truus01 op 01-12-2024 12:15)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zie ik hier een kunststof kozijn waar men met kit het raam heeft gezet?
Voorheen zat er rubber in die glaslatten, dat is nu weg. Die kier is eigenlijk altijd al een probleem geweest, maar komt nu ineens aan het licht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:11
Je laat iets doen en dat is niet goed. Wat doe je dan? Je hebt er toch voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:42
Ik zou me ook even afvragen wat daar in de hoek van het glas is gebeurd.
Ziet eruit alsof het rubber vergaan is. Hoe lang geleden zijn deze ramen geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Aan de afdruk te zien heeft daar tape gezeten van te voren dus denk dat het al was voordat de ramen zijn vervangen, is het een huurhuis dan de huurder er op aan spreken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voorheen zat er rubber in die glaslatten, dat is nu weg. Die kier is eigenlijk altijd al een probleem geweest, maar komt nu ineens aan het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
_JGC_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:10:
Dus die tocht is waarschijnlijk altijd al geweest?
Ja, men heeft de boel gekit en mij was verteld dat ze dat eigenlijk niet zouden doen. Maar is het heel erg dat het gekit is ipv rubber?
En hoe zit het met plekken waar het rubber door te tijd korter is geworden? Beter die plekjes toch dicht te kitten (met zwarte kit en niet met witte zoals in dit hoekje aan de buitenkant...)?

En hoe maak ik nu die kier het beste dicht? Want inderdaad, die zat er waarschijnlijk altijd al.
Kitten? Purren? Combi? (Ik zat te denken om het eerst te purren en dan een randje pur weg te snijden en dat dan 'af te werken' met kit.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:35
Je wil met name de tocht tegenhouden. Kit zou daar afdoende voor moeten zijn. Ik denk dat purren in zo'n klein gaatje een kliederboel gaat worden. Mooier is nog om dit aan de buitenkant te dichten zodat er ook geen vocht in kan komen. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet mogelijk is of dat niet duidelijk is waar de opening buiten zit.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Pagina: 1