aanpasbare (game)pc voor de zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 12:56
Mijn zoon zit in het 6de leerjaar en wil later 'pc-bouwer' worden, hij begint meer en meer interesse te tonen in de binnenkant. Momenteel heeft hij een oude hp z230 bedrijfspc met volgende specs:
- Intel Xeon E3 1226 v3@3.30GHz (Haswell-WS 22nm Technology)
- 16GB Dual-Channel DDR3@798MHz (11-11-11-28)
- HP 1905 (Socket 0) moederbord
- 4095MB Nvidia GeForce GTX 1650 MSI (kreeg hij vorig jaar voor zijn kerstcadeau)
- 223GB Kingston SSD
- 465GB Seagate HDD

Hij speelt vooral Roblox en Fortnite

Graag zou hij een pc in elkaar steken. Alles volledig nieuw zie ik niet zozeer zitten, hijzelf vindt het ook niet nodig. Wel zou het tof zijn moest het andere systeem vlotter zijn dan wat hij nu heeft en dat er links en rechts wel een rgb ledje inzit (hij vindt de looks wel tof :-) )

Heeft iemand in dezelfde situatie gestaan, kan iemand mij een goede richting aanwijzen?

[ Voor 25% gewijzigd door arcss op 30-11-2024 14:00 . Reden: aangepast ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

Thomg

Aww yiss

2e hands natuurlijk.

https://tweakers.net/aanbod/

Toen ik nog een young-un was heb ik me gewoon heel erg veel ingelezen en vervolgens wat dealtjes 2e hands gescoord. Ook de nodige (grote) fouten gemaakt, maar aangezien we het over een paar tientjes hadden was het vooral een betaalbare les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 12:56
tweedehands heeft sowieso de voorkeur, ikzelf kan een pc in elkaar zetten, maar ben niet meer mee wat momenteel prijs/kwaliteit het best is (voor zijn gebruik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

Thomg

Aww yiss

Brutale vraag, waarom laat je hem dit niet uitzoeken en daarna vragen of wat hij gevonden heeft een goed idee is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14:18
Thomg schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:09:
Brutale vraag, waarom laat je hem dit niet uitzoeken en daarna vragen of wat hij gevonden heeft een goed idee is?
Dit dus. Voor mij was minstens de helft van het plezier altijd uitzoeken wat ik erin wilde hebben en een zo goed mogelijke pc samenstellen voor het beschikbare budget.