Beste Tweakers,
Het is mooi winterweer, dus tijd om mijn warmtepomp optimaal in te stellen. Ik heb een hybride opstelling met een Alfea Extensa 8kw in combinatie met een CV combiketel.
De bijgeleverde documentatie geeft soms niet veel uitleg. Ik hoop dat een van jullie mij meet kan vertellen over wat de volgende instellingen doen:
In menu: Configuratie WP > Gekoppelde boiler
Regeling van de omschakeling in C.min
- Ik neem aan de berekening van de toename van de temperatuur ald drempel voordat de warmtepomp warmte gaat vragen van de gasketel. Maar hoe berekent doe dat?
Minimale stopduur
- Is dit de duur die de gasketel minimaal moet draaien als de warmtepomp de gasketel een warmtevraag vraagt?
Post-circulate
- Geen idee.
In menu: Configuratie WP > Compressor configuratie
Minimale Stopduur
- Is dit de minimale duur waarop de compressor gaat draaien?
Post-circulate
- Deze weet ik niet
Alvast veel dank voor wie mij aan deze informatie kan helpen!
Hartelijke groet,
Daïm
Het is mooi winterweer, dus tijd om mijn warmtepomp optimaal in te stellen. Ik heb een hybride opstelling met een Alfea Extensa 8kw in combinatie met een CV combiketel.
De bijgeleverde documentatie geeft soms niet veel uitleg. Ik hoop dat een van jullie mij meet kan vertellen over wat de volgende instellingen doen:
In menu: Configuratie WP > Gekoppelde boiler
Regeling van de omschakeling in C.min
- Ik neem aan de berekening van de toename van de temperatuur ald drempel voordat de warmtepomp warmte gaat vragen van de gasketel. Maar hoe berekent doe dat?
Minimale stopduur
- Is dit de duur die de gasketel minimaal moet draaien als de warmtepomp de gasketel een warmtevraag vraagt?
Post-circulate
- Geen idee.
In menu: Configuratie WP > Compressor configuratie
Minimale Stopduur
- Is dit de minimale duur waarop de compressor gaat draaien?
Post-circulate
- Deze weet ik niet
Alvast veel dank voor wie mij aan deze informatie kan helpen!
Hartelijke groet,
Daïm