Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeronimoS
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn vraag
Ik wil 2 extra 4k monitoren aansluiten op een imac, na 20 jaar van Windows naar mac overgestapt voel ik me weer een beginneling, vandaar deze vraag: is het echt nodig een dock voor Apple aan te schaffen die normaal meer tussen 100 en 300 euro kost, of kun je met elke 30 euro kostend "usb c - 2xhdmi4k" vooruit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac intel, samsung 4k monitors

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apple docks, en goedkope docks, waarvan enkele ook bewust aangeven dat bijv het beeld wel naar 2 monitoren extra kan, maar dat het niet altijd ook een 3 monitor setup zal zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang je genoeg thunderbolt (dus niet usb-c alleen, die poorten zijn data only) poorten hebt kun je in elke poort een converter doen ja. Let wel op dat je beter kunt omzetten naar displayport, want dat gaat native over thunderbolt, hdmi is conversie en gaat niet altijd lekker met meer dan 1 adapter.

Een ander ding is dat je moet opletten of jouw M-serie processor wel meer dan een extra scherm aan kan, op M1 t/m M3 niet, op de M4 wel.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 30-11-2024 10:36 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

GeronimoS schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:30:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac intel, samsung 4k monitors
Het is goed om te weten welke Intel iMac je precies hebt, want dit beslaat nu 5 modellen over een periode van 16 jaar, elk met hun eigen mogelijkheden en beperkingen. Zie Je iMac-model identificeren voor meer informatie.

Daarnaast is het ook goed om te weten welke monitoren je precies hebt, zodat we weten welke poorten je kunt gebruiken (HDMI, DisplayPort, VGA)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeronimoS
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Hartelijk dank @nelizmastr en @Daedalus
Ik weet nu wat ik het beste kan doen