Hoe kleine krassen verwijderen in wastafel van keramiek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09 19:33
We hebben nieuwe keramieken wastafels (dus geen kunststof). Bij het schoonmaken heb ik zeer zachtjes met de zachte kant van een schuursponsje en CIF 😭 de wastafels schoongemaakt. Nauwelijks druk maar je raad het al, nu zijn er zeer veel kleine oppervlakkige krasjes zichtbaar. Je voelt ze niet maar als het licht er op schijnt is het duidelijk zichtbaar.

Ik heb geprobeerd om met whitening tandpasta van oral-b (want oma weet raad) geprobeerd om deze oppervlakkige krasjes weg te poetsen maar geen enkel resultaat. Google levert vele hits op, maar ik durf niet zo goed een willekeurig middeltje te pakken met als gevolg mogelijk grotere ellende.

Ik heb het gemeld bij onze badkamer leverancier, en daar de vraag neergelegd wat we kunnen gebruiken maar men wist het ook niet. Geen verrassing want er is veel niet goed gegaan met de bouw van deze badkamer maar dat is een ander verhaal.

Wie kan uit eigen ervaring putten en heeft een goede tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-09 18:09
Wit of zwart keramiek?. op wit keramiek zie je amper krasjes maar in het licht van een felle led-lamp zie die wel, oppervlak is geëmailleerd dus glas(hard).
Polijsten met glas polijst middel, Google maar eens naar 'waarmee kun je glas mee polijsten'
In tandpasta zit (gelukkig!) meestal kalk in, veel te zacht voor glas.
Edit:
Cerium Oxide wordt gebruikt om glazen lenzen mee te polijsten, bijvoorbeeld als laatste stap in de fabricatie van een telescoop lens: https://www.123materialen...0ZNgluEAQYAiABEgL-6PD_BwE

[ Voor 47% gewijzigd door natural colour op 01-12-2024 08:46 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09 19:33
Dank je wel, gaat inderdaad om wit keramiek. Ik ga hier zeker naar kijken en laat het resultaat weten.