Marmitek Connect 740 schakelt niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdpoel
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 30-11-2024
Mijn vraag
Ik gebruik al een tijdje de Marmitek Connect 740 hdmi switch. In de omschrijving staat dat de switch ook automatisch zou moeten kunnen schakelen, maar ik maak dat eigenlijk zelden mee.
Ik heb er drie apparaten op aangesloten, Apple TV/kpn box/ Ziggo box.
Het komt er op neer dat ik nu toch altijd de afstandsbediening moet gebruiken om een andere output te kiezen van de switch. De switch is aangesloten op 1 van de hdmi aansluiting van de lg tv(niet hdmi cec).
De switch was vrij duur dus zou mooi zijn als ik het automatisch schakelen ook werkend kon krijgen.
De aangesloten apparaten staan meestal continue aan, maar als ik bijvoorbeeld de kpn tv box vanaf stand-by haal zou ik verwachten dat de switch een signaal oppakt . Of moet het apparaat echt van de stroom zijn gehaald en worden ingeschakeld waarna de switch omschakelt.
Kan het ook nog uitmaken als ik de hdmi cec aansluiting van de tv gebruik?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Marmitek Connect 740
Aangesloten:
KPN TV+
Ziggo Next mini
Apple TV 4 K
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op google en en op hun site maar zonder resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

rvdpoel schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:40:
Mijn vraag
Ik gebruik al een tijdje de Marmitek Connect 740 hdmi switch. In de omschrijving staat dat de switch ook automatisch zou moeten kunnen schakelen, maar ik maak dat eigenlijk zelden mee.
Ik heb er drie apparaten op aangesloten, Apple TV/kpn box/ Ziggo box.
Het komt er op neer dat ik nu toch altijd de afstandsbediening moet gebruiken om een andere output te kiezen van de switch. De switch is aangesloten op 1 van de hdmi aansluiting van de lg tv(niet hdmi cec).
De switch was vrij duur dus zou mooi zijn als ik het automatisch schakelen ook werkend kon krijgen.
De aangesloten apparaten staan meestal continue aan, maar als ik bijvoorbeeld de kpn tv box vanaf stand-by haal zou ik verwachten dat de switch een signaal oppakt . Of moet het apparaat echt van de stroom zijn gehaald en worden ingeschakeld waarna de switch omschakelt.
Kan het ook nog uitmaken als ik de hdmi cec aansluiting van de tv gebruik?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Marmitek Connect 740
Aangesloten:
KPN TV+
Ziggo Next mini
Apple TV 4 K
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op google en en op hun site maar zonder resultaat.
toon volledige bericht
Grote kans dat ze alle 3 een stand-by signaal uitsturen en dan werkt het automagisch switchen niet meer. De kabels moeten echt signaalloos zijn om te werken, als er dan 1 apparaat aangezet wordt, dan zal die inderdaad afstemmen op de port met het signaal, dat is dus iets wat je eerst voor elkaar zal moeten krijgen. Anders gewoon blijven schakelen met de afstandsbediening. Met een andere switch zal je precies hetzelfde hebben, zolang er signaal op staat, dan weet de switch niet welke hij moet doorgeven.

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-07 13:58
Aan de LED's op de Marmitek moet je kunnen zien of de apparaten signaal blijven uitsturen als ze op standby staan.Eventueel controleren door de spanning van het betreffende apparaat af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

@rvdpoel

Je mag wel reageren in je eigen topic, tenminste, als dat niet teveel gevraagd is...

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...