Hoi Tweakers,
Mijn woning bevat een klein gevelpaneeltje waar in een kozijn achter een koofje in de keuken wat is gemaakt van een plaatje waaibomenhout. Omdat de rest van het huis vrij goed is geïsoleerd, is dit merkbaar een zwakke plek in de isolatie en ontstaat er schimmel op de plaat. Hoe kan ik dit het beste isoleren?
Omdat het om zo'n klein oppervlakte gaat dacht ik aan simpel isolatieschuim/pur. Geeft dit op den duur echter niet alsnog een vochtprobleem? Afwerking is niet belangrijk omdat het toch achter een koofje zit.
Dank voor het meedenken!
Onderstaand een foto van het koofje, de binnenkant van het paneel en de buitenkant.:strip_exif()/f/image/z8WmpN43gsbu2NI7JwrkKcXX.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/XW7TE0C7vEjm4tZxDk2ar28Y.png?f=fotoalbum_large)
Mijn woning bevat een klein gevelpaneeltje waar in een kozijn achter een koofje in de keuken wat is gemaakt van een plaatje waaibomenhout. Omdat de rest van het huis vrij goed is geïsoleerd, is dit merkbaar een zwakke plek in de isolatie en ontstaat er schimmel op de plaat. Hoe kan ik dit het beste isoleren?
Omdat het om zo'n klein oppervlakte gaat dacht ik aan simpel isolatieschuim/pur. Geeft dit op den duur echter niet alsnog een vochtprobleem? Afwerking is niet belangrijk omdat het toch achter een koofje zit.
Dank voor het meedenken!
Onderstaand een foto van het koofje, de binnenkant van het paneel en de buitenkant.
:strip_exif()/f/image/z8WmpN43gsbu2NI7JwrkKcXX.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/XW7TE0C7vEjm4tZxDk2ar28Y.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x7RtWbqhKRW2A8WuK2fPRVH7.jpg?f=fotoalbum_large)