Toon posts:

DDR Ram opgebrand...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is ongeveer het stomste dat ik al voorgehad heb, PCtje ineen aan't knutsellen voor een maat, alles steekt ineen ik boot en krijg een lekker verbrand geurtje... achteraf blijkt dat ik met snel te zijn de DDR ram er omgekeerd ingestoken had (klikte nochtans mooi toe) (en ja ik weet het hoe stom kan je zijn :p ) dus op de ram zijn 2 pinnetjes zwart verbrand, en het moederbord is ook lichtjes aangetast (waar het op de ram verbrand was is het ook op het moederbord wat vervormd/gesmolten). De ram is voor de vuilbak daar is niet aan te twijfelen, maar het DDR slot op men mobo... zou ik het riskeren om er andere ram in te testen, of kan ik er vanuitgaan dat het ook voor de vuilbak zal zijn? garantie zal'k zowiezo niet krijgen...

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54
Huh, hoe krijg je het voor mekaar om een geheugen module er verkeerd om in te zetten :?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 21:13 schreef THxZ0NE het volgende:
Huh, hoe krijg je het voor mekaar om een geheugen module er verkeerd om in te zetten :?
Ik dacht dat ram net zoals de cpu dombo beveiligd waren?

Of heb je het passend gemaakt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:42

Flexx

This side up

Als er op het mobo ook zwarte zooi zit (wat gewoon roet is) kan het zijn dat de pinnetjes van een later DDR geen goed contact maken.

Verwijderd

je moet een beetje meer kracht zetten.. maar dan past het wel... opzich zou je misschien een _andere_ module kunne testen in een _ander_ DDR slot??

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16
Op donderdag 13 september 2001 21:22 schreef limp_bizkit het volgende:
je moet een beetje meer kracht zetten.. maar dan past het wel... opzich zou je misschien een _andere_ module kunne testen in een _ander_ DDR slot??
met een "beetje" kracht past alles ;)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Allereerst gecondoleerd met je dimmetje, maar aangezien het leven verder gaat, en ik in de bussiness van defecte hardware zit, verzoek ik je om een fotootje te plaatsen van je opgebrande spullen, met je toestemming om deze op m'n website te mogen plaatsen

Bij voorbaat bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 september 2001 21:39 schreef superbikkel het volgende:
Allereerst gecondoleerd met je dimmetje, maar aangezien het leven verder gaat, en ik in de bussiness van defecte hardware zit, verzoek ik je om een fotootje te plaatsen van je opgebrande spullen, met je toestemming om deze op m'n website te mogen plaatsen

Bij voorbaat bedankt.
Geinteresseerd in een foto van mijn nieuwe sleutelhanger? 64MB Hyundai PC-100 3-2-2 SoDimm. Defect als maar zijn kan (als RAM- als sleutelhanger doet hij het prima :+ )

Oslik blyat! Oslik!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-08 22:47

Hu9o

Schokkend

Als ik het goed onthouden heb, dat is het zo dat er bij DDR modules 2 uitstaringen in zitten. Ongeveer zo:

|||||||-||||||||-|||

- = uitsparing

Hoe kan je dit er nou verkeerd om inkrijgen :? Omdat de 2e uitsparing niet in het midden zit, maar meer naar de rand.
Het plaatsen van die module moet dan ook echt wel door een oerangoetang gebeurd zijn, want met normale kracht wil dit namelijk nooit.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 13 september 2001 21:17 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat ram net zoals de cpu dombo beveiligd waren?

Of heb je het passend gemaakt?
tis wat ja!! ik krijg het er neit verkeerd op in hoor

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• MagicTempest
  • Laatst online: 09:24
Bij mij zit er toch maar 1 openingetje in me ddr reepje hoor. En trouwens ook maar 1 dingetje in me slot.

Maar het is idd best wel moeilijk om hem er verkeerd om in te krijgen (ja, ik heb het echt geprobeerd, had het effe niet door ook) maar je merkt dus zeker wel dat hij niet wil.

Als je slot een beetje gesmolten is lijkt mij het dat hij geen (goed) contact meer zal maken. Je kan het proberen, maar ik geef weinig kans dat het werkt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• macho
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Heb op bijna de zelfde manier op m'n msi bordje m'n ddr naar z'n grootje geholpen|:(, een week later ging m'n bord erachteraan:(. Hier was het probleem dat ik niet even de moeite had genomen m'n videokaart te verwijderen:(. Fl. 800,- in rook op (mobo en 256ddr pc2100):'(

Don't give up

Verwijderd

Topicstarter
na een beetje testen heb'k ontdekt dat er aan de DDR ram totaal niks aan is, heb'm zojuist in men eigen PC gestoken en blijkt het goed te doen, maar het moederbord is dus een andere zaak... doet niks meer, aleen de fans die draaien nog, heb'r een andere CPU & vidkaart op getest maar het ding gaf geen beep :/ morgen die CPU & Vidcard van het gecrashte bordje in de mijne maar is testen, je weet maar nooit...

Verwijderd

Gewoon de boel terug brengen en zeggen dat je er niks van snapt. Wel ff die roetsporen schoonmaken(verwijderen).

Zij testen 'm en zeggen nee deze is inderdaad defect. U krijgt meteen een nieuwe mee B-)

Verwijderd

Als ik het goed onthouden heb, dat is het zo dat er bij DDR modules 2 uitstaringen in zitten.
Ongeveer zo:
|||||||-||||||||-|||

- = uitsparing
Als ik het goed onthouden heb, dat is het zo dat er bij DDR modules 1 uitsparing in zit.
Ongeveer zo:
|||||||||||-|||||||

- = uitsparing

;)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op vrijdag 14 september 2001 02:21 schreef ureal het volgende:
Gewoon de boel terug brengen en zeggen dat je er niks van snapt. Wel ff die roetsporen schoonmaken(verwijderen).

Zij testen 'm en zeggen nee deze is inderdaad defect. U krijgt meteen een nieuwe mee B-)
Oplichter: zelf gesloopt, zelf betalen, niet afschuiven

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 14 september 2001 02:21 schreef ureal het volgende:

naaibak! zelf verneuken zelf de consequenties dragen

toch :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• macho
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Op vrijdag 14 september 2001 07:12 schreef funkflex het volgende:

[..]

naaibak! zelf verneuken zelf de consequenties dragen

toch :?
Wie zijn billen brandt,moet ook op de blaren zitten toch :(
Gelukkig zijn er nog eerlijke mensen *D

Don't give up

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Dit heb ik 2 jaar geleden ook een keer gedaan met een SDRammetje van 64mb (dat toendertijd nog 250 piek kostte).
Had het er verkeerdom ingeduwd (vraag me niet hoe, maar het kan blijkbaar toch). PC deed het niet en daarna RAM verdacht heet geworden.

Gelukkig geen zichtbare schade aan dimmetje behalve dat hij het niet meer deed dus. Heb hem nog met de garantie om kunnen ruilen. (weet ik heel fout, maar toen was 200 gulden nog errug veel voor mij (nu nog steeds niet weinig trouwens, halve maand stufi...)

• macho
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Op vrijdag 14 september 2001 11:23 schreef DaZZle het volgende:
Dit heb ik 2 jaar geleden ook een keer gedaan met een SDRammetje van 64mb (dat toendertijd nog 250 piek kostte).
Had het er verkeerdom ingeduwd (vraag me niet hoe, maar het kan blijkbaar toch). PC deed het niet en daarna RAM verdacht heet geworden.

Gelukkig geen zichtbare schade aan dimmetje behalve dat hij het niet meer deed dus. Heb hem nog met de garantie om kunnen ruilen. (weet ik heel fout, maar toen was 200 gulden nog errug veel voor mij (nu nog steeds niet weinig trouwens, halve maand stufi...)
Jij hebt er tenminste spijt van..... ;, ennuh... wat bedoel je overigens met stufi :?

Don't give up

Verwijderd

stufi=studiefinanciering

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
studifinancieering denk ik

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1