34 of 49inch gamen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 17:26

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een gaming monitor die uiteraard ook voor de rest gebruikt kan worden.
Ben geen diehard gamer maar speel af en toe Tarkov en heb nu nog 60 hertz monitoren dus dat is niet alles.
Merk zeker met snelle actie toch veel onscherpte. 4k etc hoeft van mij allemaal niet maar vind grote schermen prachtig al snap ik dat hoe meer pixels hoe zwaarder een gpu het krijgt.

Momenteel heb ik gebruik ik een 34 inch widescreen maar deze komt van het werk: uitvoering: Dell UltraSharp U3421WE Zilver, Zwart
Alleen ja 60Hz en 8ms dus niet fantastisch voor een potje gamen. Met hiernaast een 2e scherm(heb ik echt nodig) Nou ja nodig in tarkov moet je plattegronden etc erbij hebben en dat wil je op een 2e scherm. Verder vind ik het echt fijn veeel scherm. Momenteel staat er naast mijn oude game scherm een full hd 28 inch.
uitvoering: Hanns.G HG281DJ Zwart

Wat is je budget?
Budget is tot zon €600 voor een nieuw scherm maar 2e hands is ook een optie. Want zit namelijk aan een 49 inch scherm te denken. Kan budget nog wel opschroeven als het moet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, twijfel meer tussen 34 en 49 inch scherm...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen en algemeen gebruik dus. Er komt ook een nieuwe game pc maar budget zal wel stoppen met een pc met 4070super.

Zelf dacht ik eerst aan een 34inch game scherm en mijn andere 34inch 8ms scherm als 2e scherm.
Maar 49 inch met een 34 inch ernaast is wel erg gaaf....

Wat heb ik nu voor pc?
Een oude 3570k tot 4.6ghz overklokt en een 2060 overklokt.
Een oude pc dus maar ik speel tarkov er best aardig op met 3440x1440.
Ja fps is niet super zal zo 40-60 zijn. En dat komt denk ik vooral omdat de cpu bottled.

Ik snap dat gamen op 49inch zwaarder is voor je gpu maar settings hoeven van mij niet super mooi te staan. Verder hoef ik ook niet de zwaarste games te spelen. Kan goed zijn dat het bij Tarkov tot in de treuren blijft.
Hoe zwaar is een 2e scherm eigenlijk als die ook aan staat? die op een vast beeld staat?
Vind 1x 34inch in elk geval te weinig voor dagelijks gebruik maar heb dus ook 2e scherm nodig om maps open te zetten etc.

De vraag is dus eerder 34 of 49 inch dan welk type.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:00
Aantal pixels is relevant, niet het aantal inch.

Vraag is vooral wat je wilt. Voor een €250,- heb je al een VA 34 inch met 180hZ.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Cyriel85 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:59:

Vraag is vooral wat je wilt. Voor een €250,- heb je al een VA 34 inch met 180hZ.
Dat snap ik maar een 34 inch widescreen is eigenlijk allemaal 3440x1440 en 49 inch widescreen is 5120x1440, dus dat zegt ook het aantal pixels toch?. De twijfel is vooral tussen 34 en 49, naar er moet wel een 2e scherm bij ivm gamen. Voor dagelijks gebruik zal 2e scherm minder gebruikt worden. Want op een 49 kan je wel veel kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door r.marijnissen op 30-11-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cyriel85 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:59:

In theorie is het zo dat je afstand tot het scherm kan aanpassen om het formaat te krijgen wat je wil, in de praktijk gaat natuurlijk niemand zijn 27" 4k scherm op 40cm afstand zetten om eenzelfde idee te krijgen als een groter scherm. Dus hier ben ik het mee oneens.

Mij lijkt een 34" widescreen naast een 49" ultrawide echt een idiote verhouding geven, waarbij je vooral je nek spieren aan het oefenen gaat zijn. Een 49" ultrawide is al wel heel erg breed (2x 27" naast elkaar, dan zou ik al snel wat meer hoogte willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:00
Weet niet hoe ver je er van af gaat zitten. Een 34 inch is in mijn ogen perfect voor gamen op een bureau. Een 49 op een 60cm afstand is mij veel te veel.
Daarbij: 49 inch: meer pixels, zwaarder voor videokaart, dus lagere settings voor betere gameplay. Dan ga je dus naar grotere, slechtere beelden kijken.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
49 inch is 7.3 m pixels vs 34 inch 4.9 m pixels.

49 inch is dus Flink zwaarder dus als je nu al maar 40fps hebt...... "Maar" 60 hz" is dus ook niet relevant als je fps veel lager is.

Ik zou eerder de pc upgraden dan je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
meljor schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:14:
49 inch is 7.3 m pixels vs 34 inch 4.9 m pixels.

49 inch is dus Flink zwaarder dus als je nu al maar 40fps hebt...... "Maar" 60 hz" is dus ook niet relevant als je fps veel lager is.

Ik zou eerder de pc upgraden dan je monitor.
Zie boven...
Gamen en algemeen gebruik dus. Er komt ook een nieuwe game pc maar budget zal wel stoppen met een pc met 4070super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
r.marijnissen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:18:
[...]

Zie boven...
Sorry, dat stukje had ik gemist. Ik ben 2 weken terug voor het simracen van een 34inch naar een Samsung g9 49inch gegaan. Erg mooi ding maar grafisch echt beduidend zwaarder, zelfs voor de 9800x3d met 7900xtx.

Nu hou ik wel van maximum settings dus met een 4070super en iets van high settings moet het goed komen. Ik zou persoonlijk wel ff wachten op de 5070 ( nog 6 weken, dan wordt ie aangekondigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:15
Ik heb alles gehad, en nu een 49 inch g9. Voor puur gaming is een 34 inch voldoende. De 49 is breder maar de extra zijkanten tov de 34 inch zijn vaak gestratchte beelden, dus het voegt weinig echt toe en is significant duurderz zeker als je de performance nog op peil wil houden. De meeste mensen kijken alleen naar hoeveelheid pixels, maar de cpu heeft het ook significant zwaarder. Maar eerlijk gezegd ik zou niet meer zonder kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
megabeat schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:22:
Ik heb alles gehad, en nu een 49 inch g9. Voor puur gaming is een 34 inch voldoende. De 49 is breder maar de extra zijkanten tov de 34 inch zijn vaak gestratchte beelden, dus het voegt weinig echt toe en is significant duurderz zeker als je de performance nog op peil wil houden. De meeste mensen kijken alleen naar hoeveelheid pixels, maar de cpu heeft het ook significant zwaarder. Maar eerlijk gezegd ik zou niet meer zonder kunnen
Maar oke ik heb een 2e scherm nodig. Zelfs om te gamen ivm Tarkov.
Dan is 49 met een 34 er naast wel mega veel scherm. Aan de andere kant voelt 34inch nu basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
r.marijnissen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:12:
[...]

Maar oke ik heb een 2e scherm nodig. Zelfs om te gamen ivm Tarkov.
Dan is 49 met een 34 er naast wel mega veel scherm. Aan de andere kant voelt 34inch nu basic.
Ik heb boven de 49 inch een 29 inch wide screen, 2560x1080 staan als tweede scherm. Naast elkaar is inderdaad niet echt aan te raden.

Dit idee

https://i.ytimg.com/vi/HPuFyrSX0W8/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
megabeat schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:17:
[...]

Ik heb boven de 49 inch een 29 inch wide screen, 2560x1080 staan als tweede scherm. Naast elkaar is inderdaad niet echt aan te raden.

Dit idee

https://i.ytimg.com/vi/HPuFyrSX0W8/maxresdefault.jpg
Lijkt me HEEL vervelend kijken? Maar misschien heb ik het mis.

Ik heb een hoek opstelling met de g9 voor me en een 27inch 4k 144hz rechts naast me. Stoel kwartslag draaien en ik zit recht voor het 2e scherm. Is in mijn geval ook een 2e systeem met tb en muis maar dat is vast op te lossen (draadloos ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
meljor schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:58:
[...]

Lijkt me HEEL vervelend kijken? Maar misschien heb ik het mis.

Ik heb een hoek opstelling met de g9 voor me en een 27inch 4k 144hz rechts naast me. Stoel kwartslag draaien en ik zit recht voor het 2e scherm. Is in mijn geval ook een 2e systeem met tb en muis maar dat is vast op te lossen (draadloos ofzo)
Het went, ik zet teams en outlook er neer. Voor gefocused werk pak ik mijn main scherm (49 inch). Af en toe een blik wagen is prima. Als ik tijdens een meeting alleen hoef te luisteren zet ik op het bovenste scherm de presentatie.
Pagina: 1