Kan mijn RX 6700 GT de Odyssey OLED G8 LS32DG802SUXEN aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 16:14
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Samsung Odyssey G6 G650 27" S27BG650EU monitor, welke ik gebruik voor:

- Dagelijks thuiswerken
- PC: CS2 en Fortnite
- Xbox Series X: EA FC 25

Mijn GPU is de AMD Radeon RX 6700 XT 12GB.

Zojuist heb ik de Samsung Odyssey QD-OLED G8 G80SD 32" besteld voor €599,-, maar ik kan deze nog annuleren. Zou iemand mij kunnen vertellen of mijn GPU dit scherm aan kan en of dit scherm het überhaupt waard is met mijn gebruiksdoeleinden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Behalve het thuiswerken gaat dat prima ja. Als je competitief speelt in cs2 en fortinite zou ik wel je gpu upgraden om ook bij de refresh rate te kunnen blijven.

(QD) OLED brandt in bij statische content, dus als je thuiswerkt niet de hele dag Excel open laten staan, zet het scherm uit als je hem niet gebruikt en wissel af en toe van applicatie. Anders kan het na een paar maanden al beginnen met inbranden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:46
Je gpu gaat niet 240hz 4k kunnen leveren, daarvoor heb je echt behoorlijk veel sterkere gpu nodig.

Maar, je kan ook gamen op 1440p, of de settings niet maximaal zetten en 240fps verwachten.

Cs2 4k 144hz heeft +- 7800xt nodig. 4k 240hz heeft 7900xt nodig...

Maar als je dit scherm mooi vindt kan je het nu kopen, wanneer je ooit je videokaart verbeterd komt het weer goed.

[ Voor 32% gewijzigd door 99ruud99 op 30-11-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:51
Bij competitive gaming is vaker de CPU van groter belang, want graphics options staan toch laag.

QD-OLED voor thuiswerken.. hoelang wil je ermee doen? Ga je echt risico lopen op burn-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 16:14
Als ik bij het thuiswerken alle Excels en Words op een 2e scherm zet en dit OLED scherm voornamelijk gebruik voor browsen (Azure, M365) etc., dan nog steeds veel kans op inbranden?

Dan kan ik er wellicht beter toch vanaf zien en mijn huidige scherm houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:46
Oled heeft gewoon elke +- half uur een andere kleur nodig. Dus als Azure hele tijd zelfde kleur afbeeldt op bepaalde plek gaat die pixels inbranden
Denk met name ook aan taakbalk, rood kruisje rechtsbovenin etc.
Pagina: 1