Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-06 22:18
Beste mensen,

Ik heb zonet wat tijd gestoken in het zoeken naar goede tablets, ik heb er deze uitgekozen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TabletsHonor Pad X9 WiFi Grijs€ 146,-€ 146,-
1TabletsLenovo Tab P11 (2nd Gen) (ZABF0394SE) Grijs€ 209,-€ 209,-
1TabletsPoco Pad Grijs€ 269,-€ 269,-
1TabletsRedmi Pad Pro 6GB ram, 128GB opslag Groen€ 220,-€ 220,-
Totaal€ 844,-

Ik neem aan dat bij vele van deze tablets/allemaal zwarte randjes onderaan en bovenaan zullen ontstaan, is dit het geval? Ik ga enkel video's en films bekijken op deze tablet.

Welke zouden jullie nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:03
Poco pad en Redmi pad pro zijn eigenlijk dezelfde tablet. Allen zit er bij de Poco pad een lader bij en 8gb ram en 256gb opslag. Via AliExpress kan je de Poco pad aanschaffen voor 209 euro. Een vriendin van mij heeft deze een paar weken geleden besteld, maar toen was hij in de aanbieding voor 175 euro. Je bent dus eigenlijk net te laat. Die andere tablets ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Dit betreft aankoopadvies, schopje de juiste kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:22
Ik zou de Honor en Lenovo af laten vallen vanwege slechts 4 Gb werkgeheugen, voor video kijken kan een goede buffer fijn zijn, zeker als de codering verwerkt moet worden.
En dan de opslag, kijk je altijd online streaming of download je de films ook en hoeveel ruimte neemt dat in per film.

En lees de reviews, daar staan vaak plaatjes bij als videokwaliteit besproken wordt. Of bekijk ze in een winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 01-12-2024 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:41
Dit ook al gelezen?

Best Buy Guide: Beste tablets voor entertainment

Ik had een voorloper van jouw genoemde Lenovo, maar ondanks de beloftes van Android updates is die blijven steken op Android 7.1.. Was ook meteen de laatste keer een Lenovo tablet.

Nu een Samsung tab A9+ met 8gb ram.
De heldere 11"-display heeft een brede 16:10-verhouding die goed past bij die van de meeste films en series.
Echt goede tablets zijn uiteraard een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
RedNas74 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:40:
Poco pad en Redmi pad pro zijn eigenlijk dezelfde tablet. Allen zit er bij de Poco pad een lader bij en 8gb ram en 256gb opslag. Via AliExpress kan je de Poco pad aanschaffen voor 209 euro. Een vriendin van mij heeft deze een paar weken geleden besteld, maar toen was hij in de aanbieding voor 175 euro. Je bent dus eigenlijk net te laat. Die andere tablets ken ik niet.
Heel erg bedankt voor de info,
Heb je een linkje naar de Aliexpress tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:03
BertDeDikkerd schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:19:
[...]

Heel erg bedankt voor de info,
Heb je een linkje naar de Aliexpress tablet?
https://nl.aliexpress.com/item/1005007295664188.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Beetje late reactie denk ik en @BertDeDikkerd inmiddels wel al de keuze gemaakt zal hebben, maar zo niet, ik heb zelf nu dan sinds 1 maand een Redmi Pad Pro. Eerst even een Lenovo Tab P12 gehad maar dat was een ramp na een firmwareupdate naar Android 14.

Moet zeggen dat die Redmi Pad Pro mij meer dan prima bevalt en zeker voor de prijs een heel compleet tablet is. Eerst was ik niet zo kapot van HyperOS maar eenmaal een beetje eraan gewend valt het eigenlijk best wel mee. Oke het is niet dan de goed afgewerkte OneUI van Samsung maar ja, een vergelijkbaar tablet van Samsung ( Tab S9 FE plus ) is 549 euro gemiddeld.

Ik heb zelf dan voor 1 maand geleden 218 euro bij Amazon betaald voor de Redmi Pad Pro wat ik dan een heel schappelijke prijs vond. Minpuntje vind ik wel dat de actieve pen best wel prijzig is en ik die dan ook ( nog ) niet erbij gekocht heb.

O ja, Poco is inderdaad zoals anderen al schrijven een sub-merk van Xiaomi net als Redmi, dus er zal denk ik weinig verschil in zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Roel1966 op 15-12-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Roel1966 schreef op zondag 15 december 2024 @ 23:57:
Moet zeggen dat die Redmi Pad Pro mij meer dan prima bevalt en zeker voor de prijs een heel compleet tablet is. Eerst was ik niet zo kapot van HyperOS maar eenmaal een beetje eraan gewend valt het eigenlijk best wel mee. Oke het is niet dan de goed afgewerkte OneUI van Samsung maar ja, een vergelijkbaar tablet van Samsung ( Tab S9 FE plus ) is 549 euro gemiddeld.
Heeft dit tablet ook GPS, ik vind allerhande tegenstrijdige berichten.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
sorcees schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Heeft dit tablet ook GPS, ik vind allerhande tegenstrijdige berichten.
Voor zover ik weet heeft die geen GPS maar dit meestal ook alleen bij tablets met mobiel internet erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
Beste,

Ik heb de tablet nog altijd niet aangeschaft, ik heb een beetje gewacht tot de prijzen weer zijn gedaald, wat ze nu redelijk hebben gedaan.

Jouw linkje werkt nog steeds, maar als ik eens zoek op aliexpress naar "Poco pad" vind ik dezelfde tablet maar voor soms goedkopere prijzen (214 euro vs jouw link, 231 euro).

Mijn vraag is welke kan ik vertrouwen op aliexpress en welke niet?

Alvast bedankt,
Mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De verzending is vanuit Europa, een aantal reviews ziet er realistisch uit en de winkel heeft een goede reputatie, al is de winkel van dit jaar wat weer een minpuntje is voor de betrouwbaarheid. Het enige wat je nog zou kunnen doen is kijken of je elders op reddit o.i.d. mensen kunt vinden die via dezelfde winkel hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
RepareerDroid schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:43:
[...]
De verzending is vanuit Europa, een aantal reviews ziet er realistisch uit en de winkel heeft een goede reputatie, al is de winkel van dit jaar wat weer een minpuntje is voor de betrouwbaarheid. Het enige wat je nog zou kunnen doen is kijken of je elders op reddit o.i.d. mensen kunt vinden die via dezelfde winkel hebben besteld.
Bedankt voor je antwoord,

De betaling maak ik me niet echt zorgen over ik denk dat aliexpress er zou tussen komen moesten ze mij trachten op te lichten.

Ik maak me vooral zorgen voor de software/rom die eventueel door de derde partij (de aliexpress winkel) zou kunnen zijn aangepast?

Waarbij ze eventueel spyware en/of andere vormen van malware kunnen hebben toegevoegd zoals crypto miners, etc....

Kan dit gemakkelijk bij zo'n soort devices?
Zijn er verhalen waarbij dat ooit eerder is gebeurd?

Moet ik me hierover zorgen maken?

Alvast bedankt,
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
Bump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:22
Ja, er zijn bedrijven die bijvoorbeeld een Chinese rom met internationale rom vervingen. Daar adverteerden ze zelfs mee.

Bij twijfel, koop het hier fysiek in de winkel in een ongeopende verpakking. Je betaalt iets meer, maar weet waar je aan toe bent, en steunt de lokale economie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
BertDeDikkerd schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor je antwoord,

De betaling maak ik me niet echt zorgen over ik denk dat aliexpress er zou tussen komen moesten ze mij trachten op te lichten.

Ik maak me vooral zorgen voor de software/rom die eventueel door de derde partij (de aliexpress winkel) zou kunnen zijn aangepast?

Waarbij ze eventueel spyware en/of andere vormen van malware kunnen hebben toegevoegd zoals crypto miners, etc....

Kan dit gemakkelijk bij zo'n soort devices?
Zijn er verhalen waarbij dat ooit eerder is gebeurd?

Moet ik me hierover zorgen maken?

Alvast bedankt,
Mvg
toon volledige bericht
Dat is onwaarschijnlijk, als de verpakking nog geseald is dan is de kans dat er mee gesjoemeld is al een stuk kleiner. Ook kun je eventueel de officiele Poco ROM flashen via je computer om er zeker van te zijn dat er niets raars op staat.

Tegenwoordig zijn Xiaomi/Poco apparaten al beter beschemd en kun je niet zomaar onopgemerkt een andere ROM of apps voorinstalleren. Ook zelf een custom ROM installeren of rooten kost nu veel moeite en is vaak helemaal niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
RepareerDroid schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:09:
[...]
Dat is onwaarschijnlijk, als de verpakking nog geseald is dan is de kans dat er mee gesjoemeld is al een stuk kleiner. Ook kun je eventueel de officiele Poco ROM flashen via je computer om er zeker van te zijn dat er niets raars op staat.

Tegenwoordig zijn Xiaomi/Poco apparaten al beter beschemd en kun je niet zomaar onopgemerkt een andere ROM of apps voorinstalleren. Ook zelf een custom ROM installeren of rooten kost nu veel moeite en is vaak helemaal niet meer mogelijk.
Super bedankt jullie beide, ik zal hem kopen op AliExpress en er voor zorgen dat ik zelf nog eens de ROM flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
Update voor iedereen die geinteresseerd is:

Tablet gekocht op bovenstaande link via Aliexpress. Alles mooi gearriveerd, klein beetje schade aan verpakking en plastic seal.

Maar dit kan je verwachten bij internationale verzending.

Verder alles prima en geen schade aan het product en bijhorende componenten. Tablet werkt super, en ik ben heel blij met de aankoop.

Wel een klein probleempje voor de power user/indien je zelf rom wil flashen:
(omdat je de software van de derde partij verkoper al dan niet vertrouwd).

Voor de bootloader te unlocken moet je minstens 30 dagen een account hebben. Daarna is het nog steeds een moeilijk proces, ik hoor namelijk dat er maar 2000 mensen per dag hiervoor kunnen aanmelden. Je moet er dus snel bij zijn.

De veelgesproken techniek online is dan ook om 12u in de nacht chinese tijd aanmelden voor de bootloader te unlocken.

Geen gemakkelijk proces dus, maar dit is enkel een nadeel voor de power users.

All in all: Een super tablet en een goede koop op Aliexpress. Ik zou zeker de aankoop opnieuw doen via Aliexpress, verzending was ook snel, aangezien hij vanuit europa kwam.

[ Voor 13% gewijzigd door BertDeDikkerd op 04-06-2025 19:20 ]

Pagina: 1