Speaker Google nest audio heel zacht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasje39
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-01 08:34
Hoi,

Ik maak al jaren gebruik van 2 google nest audios in de woonkamer, het is dus een paar.

Sinds een paar maanden kan ik er geen muziek meer op afspelen. Als ik de Google home vraag muziek af te spelen gebeurt er of niks of de muziek is zo zacht dat je maximaal hoort dát er iets aan staat als je hem op max volume zet, maar het blijft dan zo zacht dat je het niet verstaat.

Ook commando’s worden niet altijd goed opgevolgd of komt er gewoon geen reactie.

Heeft iemand tips hoe dit op te lossen? Een herstart helpt niet. Speakers zijn recent gereset en ook dat helpt niet.

Ik vind het zonde van mijn speakers.

Groeten Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:32
Hey Jasper,

Heb je ook geprobeerd ze uit de koppeling (dus even geen speakergroep) te halen en afzonderlijk te bedienen?

Gezien je ze pas 1 jaar in bezit hebt kun je ook gewoon aanspraak aan op garantie bij Google.

Succes ermee

Nikita

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnaleor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-03 11:40
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje hetzelfde probleem. 2 paar nest audio's in een speakergroep, 1 paar in de keuken, 1 paar in de huiskamer. Afspelen over de groep gaat soms niet goed, 1 paar heeft dan hetzelfde probleem: heel erg zacht en dit is ook niet harder te zetten.

Het betreffende speakerkabel alleen laten afspelen wil dan ook niet.

Herstart of rest geen effect. Ik heb al wel gemerkt dat het soms opeens gewoon is opgelost, om dan een dag later weer hetzelfde probleem te hebben.

Heb je al een oplossing hiervoor weten te vinden?

Groet, Dnaleor

• mjbo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb ook vaak dat mijn Nest speakerpaar niet goed werkt, zelfde klachten als eerder beschreven: heel zacht geluid, streamen van Tune-in of Spotify maakt geen verschil. Mijn oplossing is in de Home app beide speakers opnieuw op te starten. Duurt even, daarna werkt het paar weer. Heb alles al geprobeerd met resetten van speakers en router, geen structurele oplossing gevonden, zou mooi zijn als die er komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@dnaleor @mjbo In principe is het de bedoeling dat je voor een eigen probleem ook een eigen topic aanmaakt omdat vaak problemen net anders zijn. Nu meerdere mensen vergelijkbare problemen ervaren kunnen de problemen wel in dit topic gebundeld blijven en kunnen jullie wellicht ook elkaar helpen.

@Jasje39 Heb jij inmiddels een oplossing gevonden? Het lijkt me in elk geval goed dat jullie alle drie proberen uit te vinden sinds wanneer je er last van ondervindt en bij welke apps (of allemaal) het wel/niet gebeurt.

Op Reddit kom ik bijv dit tegen:
I just came across this issue myself. To fix it I went into my Google home app, tapped on the display, settings, audio, then unchecked lower volume when listening. That solved the problem.
Op de Google Community kom ik dit tegen:
A few questions: is it only happening when playing YouTube Music? What happens if you manually change its volume to max or give the command "Hey, Google! Set volume to 9", could you test it out? It would help a lot if you could do a sequential reboot first. Unplug the power cord of your router followed by your Nest speakers. Plug them back in after 3 minutes tops. Restarting your phone might also help.
En dan is er natuurlijk nog je bronapparaat. Stel dat je een tablet, laptop of telefoon met BT verbonden hebt met je Google Speakers, wat is dan het volume van de BT-verbinding? Dat zie je als je het volume van het betreffende apparaat gebruikt. Spotify zelf heeft natuurlijk ook nog volume controls.

Er is dus genoeg om te bekijken/testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 27-12-2024 02:17 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet S
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-09 08:26
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem: ook een set Google Nest Audio als stereoset gekoppeld, dat (soms) een extreem zacht volume-niveau heeft.
Als ik het schakelaartje aan de achterkant een keertje aan en uit zet (dus de microfoon uitschakel) is het probleem opgelost...tijdelijk.......
Streamen gaat met TuneIn en Spotify, ik heb wel het idee dat als het setje langdurig, bijv 's nachts, uitstaat dat het probleem zich vaker voordoet.
Inmiddels ben ik er achter, dat als je vraagt hoelaat het is, het volume ook niet 'terugkomt' op normaal niveau.

[ Voor 39% gewijzigd door Piet S op 28-12-2024 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet S
Als überhaupt iemand dit leest, een soort van oplossing, vanuit de Google-Nest-Audio community:

"tap on the Stop/Resumé touch button on the primary speaker"

@Jasje39 @Jorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Piet S Is dat een tijdelijke of permanente oplossing?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet S
@Jorgen Het is een tijdelijke oplossing, de oorzaak zit hem in het volgende (volgens Google-Nest-Audio-Community)

Until present day still not permanently fixed!
Firmware 3.74.437716 regression bug. Reintroduced the issue!!
Firmware 3.73.429109 was OK. Seemingly fixed.
Firmware 3.73.420420 Issue introduced itself.
Pagina: 1