Toon posts:

Uitschakelen Promise-(raid)controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik heb hier een MSI694D dual bakje, probeer daar linux (SuSE71) op te installeren, tot nu toe zonder resultaat. Want: het booten stopt tijdens het vinden van de onboard promise RAID controller. Daar zitten 2 HD's aan. Verder nog 1 HD op de standaard IDE-controller. Ik weet uit de faq's van SuSE dat RAID niet ondersteund wordt. Hoeft ook niet, want ik wil linux gewoon op de standaard ide-controoler installeren. Die Promise kan via het BIOS niet uit worden gezet. De HowTo's hebben tot nu toe opgeleverd dat ik de controller via de LILO-append-line uit zou moeten kunnen zetten. Ik weet dat de standaard controller IDE0 en IDE1 (hda/hdb/hdc/hdd) zijn, de Promise dus IDE2 en IDE3(hde/hdf/hdg/hdh). LILO stopt na het initialiseren van hdeen hdf. De controller wordt dus ws. wel herkend.
Wat ik eerst gedaan heb: de op de promise aangesloten HD's afgekoppeld. En zo waar, LILO en dus Linux start op en laat zich installeren.
Dus toen een bootdisk gemaakt met in de append (volgens de HowTo): ide2=noprobe ide3=noprobe -> geen goed resultaat; ook hde=noprobe of none geen goed resultaat.
De controller op zich laat zich dus wel initialiseren, de stripe(raid1)-set niet!
Wat doe ik verkeerd, wat kan ik doen, of moet ik maar bij de pakken neer gaan zitten?
TIABO

conf:MSI694D/2x1GhzP3/512Mb/VIA-Maxtor20G-Plextor12xcdrw-LiteOn12xdvd/Promise: 2x Seagate 30Gb stripe

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb ooit es met dit soort dingen lopen knoeien...

Wat je kan proberen, is om de HD's gewoon als "gewone disks te laten initen" als je ze verder toch niet gebruikt zou het goed moeten/kunnen gaan...

Helaas zit die promise kaart altijd in de weg (ook als je hem juist wel wil gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, das't probleem juist. Bij deze promise is het zo; of raid, of niks. Dus je kunt'm niet als 'gewone' ata-controller laten werken.

Verwijderd

http://people.redhat.com/arjanv/pdcraid/ataraidhowto.html
Daar staat info hoe het eea aan de praat te krijgen.