Tsja, ik heb hier een MSI694D dual bakje, probeer daar linux (SuSE71) op te installeren, tot nu toe zonder resultaat. Want: het booten stopt tijdens het vinden van de onboard promise RAID controller. Daar zitten 2 HD's aan. Verder nog 1 HD op de standaard IDE-controller. Ik weet uit de faq's van SuSE dat RAID niet ondersteund wordt. Hoeft ook niet, want ik wil linux gewoon op de standaard ide-controoler installeren. Die Promise kan via het BIOS niet uit worden gezet. De HowTo's hebben tot nu toe opgeleverd dat ik de controller via de LILO-append-line uit zou moeten kunnen zetten. Ik weet dat de standaard controller IDE0 en IDE1 (hda/hdb/hdc/hdd) zijn, de Promise dus IDE2 en IDE3(hde/hdf/hdg/hdh). LILO stopt na het initialiseren van hdeen hdf. De controller wordt dus ws. wel herkend.
Wat ik eerst gedaan heb: de op de promise aangesloten HD's afgekoppeld. En zo waar, LILO en dus Linux start op en laat zich installeren.
Dus toen een bootdisk gemaakt met in de append (volgens de HowTo): ide2=noprobe ide3=noprobe -> geen goed resultaat; ook hde=noprobe of none geen goed resultaat.
De controller op zich laat zich dus wel initialiseren, de stripe(raid1)-set niet!
Wat doe ik verkeerd, wat kan ik doen, of moet ik maar bij de pakken neer gaan zitten?
TIABO
conf:MSI694D/2x1GhzP3/512Mb/VIA-Maxtor20G-Plextor12xcdrw-LiteOn12xdvd/Promise: 2x Seagate 30Gb stripe
Wat ik eerst gedaan heb: de op de promise aangesloten HD's afgekoppeld. En zo waar, LILO en dus Linux start op en laat zich installeren.
Dus toen een bootdisk gemaakt met in de append (volgens de HowTo): ide2=noprobe ide3=noprobe -> geen goed resultaat; ook hde=noprobe of none geen goed resultaat.
De controller op zich laat zich dus wel initialiseren, de stripe(raid1)-set niet!
Wat doe ik verkeerd, wat kan ik doen, of moet ik maar bij de pakken neer gaan zitten?
TIABO
conf:MSI694D/2x1GhzP3/512Mb/VIA-Maxtor20G-Plextor12xcdrw-LiteOn12xdvd/Promise: 2x Seagate 30Gb stripe