Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
mr.DJ95 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:47:
Ik had dezelfde uitdaging met 3 schermen op de rig via display port + HDMI dashboard en een los HDMI scherm op m'n bureau.

Ik heb uiteindelijk voor de niet GPU intensieve taken het dashboard scherm aangesloten op m'n moederbord HDMI uitgang. Dit zodat alle "game/performance" schermen zijn aangesloten op de RtX3080.
Hoe heb je dit gedaan want ik heb een RTX 3080TI en 3 schermen erop dat werkt prima ..Nu heb ik een 4de scherm en een hdmi op mijn moederbord vrij maar daar doet hij niets op ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:30
Pindope schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:39:
[...]

Hoe heb je dit gedaan want ik heb een RTX 3080TI en 3 schermen erop dat werkt prima ..Nu heb ik een 4de scherm en een hdmi op mijn moederbord vrij maar daar doet hij niets op ...
Als je de 5900X uit je wensenlijst/inventaris hebt dan klopt het dat er uit het moederbord geen beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07

franssie

Save the albatross

Pindope schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:39:
[...]

Die heeft toch ook display port? Kan je een DisplayPort maar hdmi kabel gebruiken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:06
Je CPU moet dan wel een iGPU hebben anders doet de display/hdmi port op je moederbord vrij weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
@Pindope hiervoor een random topic pakken met volledig andere hardware, is niet de bedoeling. Afgesplitst. Aangezien je niet aangeeft welke hardware je hebt, wordt het gissen wat het probleem is, maar dikke kans dat het komt door de issue die @Uszka en @mr.DJ95 aankaarten. Geen iGPU is geen beeld via je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:21

jbbrans

De rtx3080Ti moet 4 schermen tegelijk aan kunnen sturen, dus als daar nog een 4e uitgang op zit zou ik die gebruiken.
Anders, zoals ik toen deed, de goedkoopste videokaart kopen die je kan vinden of upgraden naar een AMD 7x00 of 9x00 cpu. Let wel op, als je een goedkopevideokaart koopt met Nvidia GPU, dat de nieuwste drivers nog ondersteund worden. Ik heb hier een Nvidia 720 kaartje liggen met 4 HDMI uitgangen, die niet dezelfde drivers kan gebruiken als een 30x0 of nieuwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Pindope Ook zou een upgraden naar een X3D processor een optie kunnen zijn, die schijnen nog wat extra te doen met de performance van je videokaart en heeft afhankelijk van het type een (niet krachtige) iGPU, afhankelijk van je budget.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 29-11-2024 16:39 . Reden: @jbbrans leerde me dat niet elke x3d een iGPU heeft. ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

franssie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:08:
@Pindope Ook zou een upgraden naar een X3D processor een optie kunnen zijn, die schijnen nog wat extra te doen met de performance van je videokaart en heeft een (niet krachtige) iGPU, afhankelijk van je budget.
De 5800X3D en 5700X3D hebben geen iGPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jbbrans schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:37:
[...]

De 5800X3D en 5700X3D hebben geen iGPU.
Goede aanvulling, wist ik niet, zal aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:57

nelizmastr

Goed wies kapot

franssie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:38:
[...]

Goede aanvulling, wist ik niet, zal aanpassen.
Bij AMD heeft op AM4 geen enkele processor een iGPU als deze geen G of GE achtervoegsel heeft, het is op AM5 pas zo, dus vanaf Ryzen 7000, dat er een zwakke iGPU aanwezig is, tenzij de processor een F achtervoegsel heeft ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
br00ky schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:28:
@Pindope hiervoor een random topic pakken met volledig andere hardware, is niet de bedoeling. Afgesplitst. Aangezien je niet aangeeft welke hardware je hebt, wordt het gissen wat het probleem is, maar dikke kans dat het komt door de issue die @Uszka en @mr.DJ95 aankaarten. Geen iGPU is geen beeld via je moederbord.
Doordat ik mijn vraag heb gesteld weet ik nu meer dan voor mijn vraag.namelijk dat de AMD geen gpu op de chip heeft. Het heeft dus wel degelijk nut gehad.Maar ik zal volgende keer een gehele nieuwe topic aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
franssie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:55:
[...]

Die heeft toch ook display port? Kan je een DisplayPort maar hdmi kabel gebruiken?
Dan nog ziet het systeem maar 3 schermen.
Ik ga mijn vraag elders parkeren want ik werd gewezen op een paar zaken door moderators.
Wist niet dat ze zo streng waren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Pindope schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:47:
[...]

Dan nog ziet het systeem maar 3 schermen.
Ik ga mijn vraag elders parkeren want ik werd gewezen op een paar zaken door moderators.
Wist niet dat ze zo streng waren hier.
Je kan hier prima verder want ze hebben je vraag al afgesplitst naar een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
franssie schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:58:
[...]

Je kan hier prima verder want ze hebben je vraag al afgesplitst naar een nieuw topic.
Ok dank je.

ik heb een GeForce RTX 3080 Ti VISION OC 12G

En ik wil graag 4 schermen aansluiten ,ik heb 2x 27 ich die ik op 60hz en een 49 inch en 32 inch.
Ik heb 2x hdmi op de kaart en 3 DP aansluitingen.
Heb inmiddels ook een Mst hub gekocht van 1DP naar 2, maar die doet ook niet het gewenste resultaat.
Hij blijft 3 schermen aangeven en moet er steeds 1 uitzetten wil de ander werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

uitvoering: Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G

Heeft vijf uitgangen lees ik inderdaad. Vreemd dat ie maar drie schermen wil aansturen. Welke resoluties hebben de schermen? En heb je beide voedingskabels aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Pindope schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:05:
[...]

Ok dank je.

ik heb een GeForce RTX 3080 Ti VISION OC 12G

En ik wil graag 4 schermen aansluiten ,ik heb 2x 27 ich die ik op 60hz en een 49 inch en 32 inch.
Ik heb 2x hdmi op de kaart en 3 DP aansluitingen.
Heb inmiddels ook een Mst hub gekocht van 1DP naar 2, maar die doet ook niet het gewenste resultaat.
Hij blijft 3 schermen aangeven en moet er steeds 1 uitzetten wil de ander werken.
Het is misschien een probleem als je boven een bepaalde totale resolutie uit komt (7680x4320).
Is die 49incher een ultra wide met hoge refreshrate?

De 3080Ti chip moet in ieder geval 4 monitoren tegelijk aan kunnen sturen, dit heb ik in het verleden ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
jbbrans schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:19:
[...]

Het is misschien een probleem als je boven een bepaalde totale resolutie uit komt (7680x4320).
Is die 49incher een ultra wide met hoge refreshrate?

De 3080Ti chip moet in ieder geval 4 monitoren tegelijk aan kunnen sturen, dit heb ik in het verleden ook gedaan.
Ja dat klopt maar ik dacht als ik die 2 x 27 inch op 60hz lager res zet moet het kunnen maar ik krijg het niet werkend. Anders moet er 1 scherm wijken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
franssie schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:18:
uitvoering: Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G

Heeft vijf uitgangen lees ik inderdaad. Vreemd dat ie maar drie schermen wil aansturen. Welke resoluties hebben de schermen? En heb je beide voedingskabels aangesloten?
Het zou inderdaad de resolutie etc kunnen zijn
alle voeding is wel aangesloten.
ik denk dat de ultrawide 49 samsung g9 de boosdoener is die heeft al behoorlijk wat resolutie.
en aangezien een kaart ongeveer 8 k aankan.
echter met die mst hub zou ik die in moeten kunnen stellen naar 2x 60hz minder resolutie. maar hij pakt ook hier maar 1 scherm.
Wat ik kan proberen is met DDU alles verwijderen en opnieuw scherm voor scherm aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:30
Post eens een link naar de PW van al je monitoren categorie: Monitors

Edit: als je de G9 op 5120x1440 240Hz hebt draaien dan snoept die al 80% van de bandbreedte op. Dan kan er nog 2x 1080p60 bij en daarbij houdt het op.

[ Voor 38% gewijzigd door Uszka op 30-11-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat zijn de eisen aan het vierde scherm? Als die laag zijn zou je ook nog aan een usb videokaart kunnen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48
Uszka schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:48:
Post eens een link naar de PW van al je monitoren categorie: Monitors

Edit: als je de G9 op 5120x1440 240Hz hebt draaien dan snoept die al 80% van de bandbreedte op. Dan kan er nog 2x 1080p60 bij en daarbij houdt het op.
De resolutie is maximaal per poort, niet totaal.

De resolutie van monitor 1 op aansluiting 1 heeft dus geen invloed op monitor 2 op aansluiting 2.

Een maximum heeft dus alleen invloed als je meerdere monitoren op 1 poort aansluit door middel van MST. En het maximum kan ook nog beperkt worden door de laagste Displayport-standaard die aan je poort hangt.

De combi DP 1.4 en DP 1.2 levert dus een Displayport 1.2 signaal op.

@Pindope Kun je een overzichtje maken hoe je het nu hebt aangesloten en specifiek aangegeven welke poorten je dan gebruikt?

En graag specifiek aangeven welke MST je hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
White Feather schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:14:
[...]

De resolutie is maximaal per poort, niet totaal.

De resolutie van monitor 1 op aansluiting 1 heeft dus geen invloed op monitor 2 op aansluiting 2.

Een maximum heeft dus alleen invloed als je een meerdere monitoren op 1 poort aansluit door middel van MST. En het maximum kan ook nog beperkt worden door de laagste Displayport-standaard die aan je poort hangt.

De combi DP 1.4 en DP 1.2 levert dus een Displayport 1.2 signaal op.

@Pindope Kun je een overzichtje maken hoe je het nu hebt aangesloten en specifiek aangegeven welke poorten je dan gebruikt?

Ik kom daar nog op terug. Ik heb nu de 27 ich benQ eruit gehaald.
Misschien dat ik morgen vanaf een frisse start ga beginnen . eerst alles verwijderen met DDU
Ik kan je wel verklappen dat ik de Startech MST 1.2 heb voor 2 schermen

En graag specifiek aangeven welke MST je hebt gekocht.
Pagina: 1