Waar op letten tweedehands aanschaf iPhone 8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 17:00
Het spijt me zeer als ik niet de rightlijnen volgt maar ik dacht hier mss een simpel snel antwoord te hebben zonder een topic te hoeven starten. Als ik een iphone 8 2e wil kopen op marktplaats, waar moet ik op letten?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:19:
Het spijt me zeer als ik niet de rightlijnen volgt maar ik dacht hier mss een simpel snel antwoord te hebben zonder een topic te hoeven starten. Als ik een iphone 8 2e wil kopen op marktplaats, waar moet ik op letten?
Beter een iPhone SE 2022 kopen, als je budget niet hoog genoeg is voor een recente iPhone.

Kwa iPhone 8 / 2de hands marktplaats, kan er een niet origineel scherm en slechte accu in zitten

[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 29-11-2024 13:25 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
SuperVeloce schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:23:
[...]

Beter een iPhone SE 2022 kopen, als je budget niet hoog genoeg is voor een recente iPhone.

Kwa iPhone 8 / 2de hands marktplaats, kan er een niet origineel scherm en slechte accu in zitten
Die is meteen 2x of meer zo duur, en ik wil het alleen maar voor Trueplay van Sonos gebruiken. ( daarom zo balen dat niemand om mij heen een iphone heeft.. )

Als ze een screenshot hebben met accu 100% is dan goed? Tenzij het fake is natuurlijk.. maar origineel scherm, is dat perse iets slechts?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van [iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Ervaringen & Discussie, omdat het niets te maken heeft met de iPhone 16.

Wat is de reden dat je een iPhone 8 wilt? Dit is een telefoon met al een redelijke baard, en gaat niet verder dan iOS 16.

[ Voor 25% gewijzigd door Daedalus op 29-11-2024 14:03 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 16:20
Een niet originele batterij levert vaak een foutmelding op bij de settings, die je dan mag negeren. Apple vind een niet originele batterij niet leuk. Werkt vaak wel prima en is goedkoper. Zelfde geld voor het scherm. Bij een niet origineel scherm kan nog wel eens de vingerafdruksensor neit overgezet zijn, waardoor touchid niet werkt.

Let op de batterijconditie, onder 80 % gaat de iPhone langzamer werken om de batterij te ontzien.( Piekprestaties noemen ze dit )

Als het gaat om Sonos TruePlay, hoeven die dingen niet uit te maken en zou de software moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door MacIsCool op 29-11-2024 14:05 . Reden: aanvulling ]

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Daedalus schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:59:
[mbr]Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van [iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Ervaringen & Discussie, omdat het niets te maken heeft met de iPhone 16.[/]

Wat is de reden dat je een iPhone 8 wilt? Dit is een telefoon met al een redelijke baard, en gaat niet verder dan iOS 16.
Excuses, ik dacht een makkelijker antwoord te krijgen dan ik dacht, toch dingen waar je moet op letten..
De telefoon is puur voor een Sonos Trueplay calibratie, verder geen enkel nut voor me.. dus koos ik voor een 8, omdat die het goedkoopst is.

https://tweakers.net/i/Wt...VhmayKVg.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/z6...LNtXLai8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:43:
[...]

Die is meteen 2x of meer zo duur, en ik wil het alleen maar voor Trueplay van Sonos gebruiken. ( daarom zo balen dat niemand om mij heen een iphone heeft.. )
Ook niemand met een niet al te antieke ipad in de buurt?
Daar werkt het ook mee.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:18:
[...]

Excuses, ik dacht een makkelijker antwoord te krijgen dan ik dacht, toch dingen waar je moet op letten..
De telefoon is puur voor een Sonos Trueplay calibratie, verder geen enkel nut voor me.. dus koos ik voor een 8, omdat die het goedkoopst is.

Tot bij een volgende update, de Sonos-app ineens iOS 17 vereist. De iPhone 8 kan niet worden geüpdate naar iOS 17 of hoger, dus mag je een nieuwe toestel op de kop zien te tikken.

Ik zou daarom voor een toestel met iets meer toekomstperspectief gaan.

Of een speakersysteem kiezen dat ook alle functies op een OS anders dan iOS aanbiedt, maar dat is vast de duurdere optie van de twee.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-06 11:26
JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:18:
[...]

Heb je ook al opgezocht of de app die je nodig hebt nog ondersteuning heeft voor iOS 16?

Anders heb je nog steeds niet die iPhone.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:51:
[...]

Tot bij een volgende update, de Sonos-app ineens iOS 17 vereist. De iPhone 8 kan niet worden geüpdate naar iOS 17 of hoger, dus mag je een nieuwe toestel op de kop zien te tikken.

Of een speakersysteem kiezen dat ook alle functies op een OS anders dan iOS aanbiedt, maar dat is vast de duurdere optie van de twee.
Je was mij net voor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik zie dat de Sonos-app ook op Android 8.0 of hoger werkt. Dat lijkt mij laaghangender fruit - Android-toestellen met een modernere versie van dat OS zijn al flink goedkoper dan die iPhone 8. Je zou zelfs voor een nieuw toestel kunnen gaan en toch onder de 100 euro kwijt zijn.

Bijvoorbeeld de Motorola Moto E14, met Android 14, voor 8 tientjes gloedjenieuw. https://www.coolblue.nl/p...la-moto-e14-grijs-4g.html

Heb je nog een 90Hz scherm ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-11-2024 15:02 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:25
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:56:
Ik zie dat de Sonos-app ook op Android 8.0 of hoger werkt. Dat lijkt mij laaghangender fruit - Android-toestellen met een modernere versie van dat OS zijn al flink goedkoper dan die iPhone 8. Je zou zelfs voor een nieuw toestel kunnen gaan en toch onder de 100 euro kwijt zijn.

Bijvoorbeeld de Motorola Moto E14, met Android 14, voor 8 tientjes gloedjenieuw. https://www.coolblue.nl/p...la-moto-e14-grijs-4g.html

Heb je nog een 90Hz scherm ook.
TS wil hem gebruiken voor Trueplay dat werkt niet op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Coach4All schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:34:
[...]

Ook niemand met een niet al te antieke ipad in de buurt?
Daar werkt het ook mee.
Voor zover ik weet niet, ik heb maar een minimaal netwerk..
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:51:
[...]

Dat wist ik niet.. lekker dan..
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:52:
[...]

Heb je ook al opgezocht of de app die je nodig hebt nog ondersteuning heeft voor iOS 16?

Anders heb je nog steeds niet die iPhone.
Dat weet ik nog niet, zal ik nog verder moeten uitzoeken.

Ik dacht dat het een simpel antwoord zou zijn haha, koop eentje met redelijk batterij en scherm ( die het doet ) voor 50 euro op marktplaats en gaan met de banaan..

[ Voor 8% gewijzigd door JinShepard op 29-11-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mexflex1980 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:15:
[...]

TS wil hem gebruiken voor Trueplay dat werkt niet op Android.
Ah, dat wist ik niet. Dus daar heb je iOS/iPadOS voor nodig?

@JinShepard

Volgens de App Store (iOS) heeft de app minimaal iOS 16.0 nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roEBMotmkXkgGUcDuqC2FpJxErU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9nKi4vqUimYnMzWcayHts4ck.png?f=fotoalbum_large

Dus een telefoon die minimaal iOS 16.0 draait, maar liever nog een paar versies daarboven.

iOS 18.1.1 is de huidige (nieuwste) versie van iOS. De iPhone XR en XS (zelfde als XR, maar met een OLED-scherm) zij de oudste telefoons die 18.x ondersteunen. Je hebt een XR (in stijlvol Product Red-kleurstelling) voor EUR 175 (klik), en misschien wel voor minder op Marktplaats of FaceBook MarketPlace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:45:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Dus daar heb je iOS/iPadOS voor nodig?

@JinShepard

Volgens de App Store (iOS) heeft de app minimaal iOS 16.0 nodig:

[Afbeelding]

Dus een telefoon die minimaal iOS 16.0 draait, maar liever nog een paar versies daarboven.

iOS 18.1.1 is de huidige (nieuwste) versie van iOS. De iPhone XR en XS (zelfde als XR, maar met een OLED-scherm) zij de oudste telefoons die 18.x ondersteunen. Je hebt een XR (in stijlvol Product Red-kleurstelling) voor EUR 175 (klik), en misschien wel voor minder op Marktplaats of FaceBook MarketPlace.
Bedankt voor de reactie! Hierboven werd vermeld dat de APP iOS 17 gaat vereisen. Ben nog aan het onderzoeken of 16 nog wel gewoon zou werken met trueplay maar lijkt me stug.

Ik zie zoveel dingen op marktplaats dat scherm kapot, dit kapot, halve scherm doet het niet meer dit doet het niet meer.. daar hou ik absoluut niet van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:21:
[...]
Ik zie zoveel dingen op marktplaats dat scherm kapot, dit kapot, halve scherm doet het niet meer dit doet het niet meer.. daar hou ik absoluut niet van 8)7
Met dit soort elektronica zou ik vooral bij Tweakers V&A rondkijken, dat is vaak betrouwbaarder.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 12:17

ResuCigam

BOFH

JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:21:
[...]
Bedankt voor de reactie! Hierboven werd vermeld dat de APP iOS 17 gaat vereisen.
Nee er werd gezegd dat het mogelijk zou zijn dat een volgende update iOS17 gaat vereisen en in dat geval heb je een probleem.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Je ziet vaak dat bedrijven (ontwikkelaars) ongeveer twee (heel soms drie) versies ondersteunen. Daarna vervalt de mogelijkheid om de app te installeren of te updaten.

De Sonos app is nu nog voor iOS 16, maar we zijn ook pas vier maanden bezig met iOS 18. Dus mogelijk verliest de Sonos app binnenkort de ondersteuning voor iOS 16, en anders vrijwel zeker eind 2025.

[ Voor 26% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 30-11-2024 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
Bedankt voor de input, ik zal het allemaal verwerken. Ik ga nog proberen of iemand bij de fysio wat heeft, mijn netwerk is .. klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:26:
[...]

Voor zover ik weet niet, ik heb maar een minimaal netwerk..
[...]

Dat wist ik niet.. lekker dan..
[...]

Dat weet ik nog niet, zal ik nog verder moeten uitzoeken.

Ik dacht dat het een simpel antwoord zou zijn haha, koop eentje met redelijk batterij en scherm ( die het doet ) voor 50 euro op marktplaats en gaan met de banaan..
Op V&A staat er nu aanbod voor bijvoorbeeld 75 euro:
https://tweakers.net/aanb...-iphone-8-64gb-grijs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Voor dezelfde prijs staat er ook een iPhone XR op V&A. Die heeft iOS 18 (dit jaar sowieso support). En vanaf volgende jaar enkel beveiligingsupdates. Maar trek je de lijn dan door voor de Sonos-app, dan heb je een iPhone XR waar je nog redelijk zeker drie jaar gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:06:
[...]

Voor dezelfde prijs staat er ook een iPhone XR op V&A. Die heeft iOS 18 (dit jaar sowieso support). En vanaf volgende jaar enkel beveiligingsupdates. Maar trek je de lijn dan door voor de Sonos-app, dan heb je een iPhone XR waar je nog redelijk zeker drie jaar gebruik van kan maken.
Ik heb ze ook gezien ja! Moet alleen dan een adapter bij voor het opladen, kost al gauw 10-20 euro volgens mij? Ik hoop dat iemand in de flat iets heeft.. waarmee ik nog redelijk mee kan opschieten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:33
Welke regio woon je? Misschien kan iemand hier wel helpen. Helaas heb ik m'n oude telefoon net verkocht, anders had je die best mogen lenen.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:28
(jarig!)
Ik heb nog een SE liggen.
Had ik enkele jaren als reserve/backup gekocht, is bijna nooit gebruikt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JinShepard schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:09:
... Moet alleen dan een adapter bij voor het opladen ...
De iPhone kan laden aan elke USB poort en elke USB adapter die er bestaat.
Alleen heb je er een lightning - USB kabel voor nodig.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Pagina: 1