Black Friday-aanbieding geannuleerd omdat de prijs te laag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belbelne32
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-07 09:30
Vanmorgen kreeg ik een prijsalert van Tweakers over een router met een prijsdaling van 50%.
Ik heb snel de webshop bezocht en de bestelling geplaatst. Ik heb zelfs een screenshot van het moment dat ik de bestelling plaatste, waaruit blijkt dat er 10 stuks op voorraad zijn.
De bestelling is succesvol doorgegaan, ik ben betaald, en ik heb een orderbevestiging ontvangen.

Kort daarna annuleerde de webshop mijn bestelling met de reden dat het product niet meer op voorraad is (?!?).
Is dit legaal? In de bijlage staan hun algemene voorwaarden. Ik kan niets vinden dat hen toestaat om mijn bestelling met dit excuus te annuleren.
Wat denken jullie? 
Alvast bedankt!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 29-11-2024 14:23 . Reden: Voorwaarden in mo-tags gezet, gezien deze herleidbaar zijn naar winkel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:04
Nou ja . Als het op is is het op..

Meer bestellingen accepteren dan je kan verkopen is geen goed idee.. beter dan annuleren

Hoe gaan ze het anders leveren?

Wat je wel kunt doen als je het er niet mee eens bent is..
Je raad het al..

De verkoper in gebreke stellen en als het dan nog niet lukt..

Ja je raad het al
De overeenkomst compleet ontbinden!

Mocht je nou een vliegtuig hebben besteld en 150 miljoen hebben aanbetaald dan staat er wellicht ergens een boeteclausule in wanneer ze het niet leveren of niet op tijd maar een router kan niet vliegen..

En dat staat nergens in de voorwaarden hier

[ Voor 26% gewijzigd door boyette op 29-11-2024 14:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

belbelne32 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:58:

Kort daarna annuleerde de webshop mijn bestelling met de reden dat het product niet meer op voorraad is (?!?).
In de topictitel staat "omdat de prijs te laag". Wat is het nou?
De webshop kan de bestelling niet ontbinden (behalve wanneer jij na aanmaning niet betaalt).
boyette schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:42:
Wat je wel kunt doen als je het er niet mee eens bent is..
Je raad het al..

De verkoper in gebreke stellen en als het dan nog niet lukt..

Ja je raad het al
De overeenkomst compleet ontbinden!
Dekkingskoop?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:43
Verkopers mogen geen producten of diensten tegen een extreem lage prijs aanbieden als de voorraad niet voldoende is. Ze moeten klanten informeren over het aantal beschikbare artikelen en over de duur van de aanbiedingen.
Je zou wellicht kunnen stellen dat het een lokkertje op hun website was, en eens vragen hoeveel routers ze voor deze aanbiedingsprijs beschikbaar hadden.

Maar anderzijds: geniet van het leven, laat het gaan, je bent een voordeeltje misgelopen, adem in, adem uit en maak je niet (te) druk. ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:16
Gelukkig is het nog black friday, lekker op zoek naar een andere aanbieding dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Tsjah.... misschien 15 routers op voorraad.... en 30 klanten die samen met jou aan het bestellen waren. Gevalletje shit happens...Gelukkig zijn er nog honderden andere aanbiedingen in de categorie routers te vinden... :)

Deals: De beste deals voor Black Friday 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Daar is @Floris4970 het vast niet mee eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
belbelne32 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:58:
Is dit legaal?
Nope.

Als het product leverbaar wordt, moeten ze weer leveren. Als het onredelijk lang gaat duren, omdat het product leveringsproblemen heeft, dan is het anders.

Stel je kunt hem nog wel voor de adviesprijs krijgen, dan kunnen zij jou die adviesprijs vergoeden. En dan heb jij geen schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Stond er wel bij dat het een Bblack Friday-aanbieding was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:04
fopjurist schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:47:
[...]

In de topictitel staat "omdat de prijs te laag". Wat is het nou?
De webshop kan de bestelling niet ontbinden (behalve wanneer jij na aanmaning niet betaalt).

[...]

Dekkingskoop?
Je hebt natuurlijk gelijk maar er is gelijk hebben gelijk krijgen en gelijk halen

Bovendien als het al lukt om de verkoper te houden aan zijn overeenkomst kan die nog zeggen ja de levertijd is dan wel 2 maanden

Wil je daar op wachten ?

En anders veel succes met de rechtsgang

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 29-11-2024 18:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zie in de voorwaarden dat het gaat om
Members only:

Een zakelijke aanbieder die heel erg vaak prijsfouten of foutieve productkoppelingen heeft en vervolgens niet levert. Ik zou er persoonlijk geen moeite in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris4970
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-08 12:10
Wat ik er over kan zeggen (zelfde nu met Samsung SSD die ik had gekocht)

Een kleine lijst van smoezen:
  • Je hebt zelf geannuleerd
  • Het product is niet meer op voorraad
  • De prijs was verkeerd
  • De bestelling is geannuleerd dus we kunnen niks meer voor je doen
  • Onze voorwaarde beschermen ons (note: niet echt)
  • "Spijtig" maar artikel 3
Dit is wat ik zoal uitgevogeld had, google maar verder als je wil.
  • Als je als een gemiddelde consument met een beetje onderzoek niet direct kan zien dat het om een kennelijke fout gaat moet de webshop gewoon leveren. Dus een prijs van 1299 voor 999 per ongeluk 99 is dan kan de webshop zich wel beschermen (Typfoutje). Is dat niet overduidelijk dan moet de webshop toch wel degelijk leveren.
  • Algemene voorwaarden valt niet over te onderhandelen. daarom worden consumenten beschermd. in de wet staat een zwarte (Nooit geldig) en grijze lijst (Heel af er toe geldig). Algemene voorwaarde moeten redelijk zijn naar beide kanten. Is een artikel te veel in het nadeel van de consument dan kan de consument zich beroepen op de nietigheid van dat artikel
  • Er moet redelijke voorraad zijn voor een actie en op z'n mist voor het begin van de actie. er mag bv niet maar 1 (of een paar) voor 10% van de prijs verkocht worden om mensen te lokken
  • Dekkingskoop is ook mogelijk, maar dan moet je echt achter je geld aan. (dit is meestal van toepassing als het product niet meer leverbaar wordt en een andere winkel het nog wel heeft) Maar let op, spreek dit af met de webshop want als je dat niet doet kan die nog steeds leveren en heb je het product dubbel
Ik kan er slecht tegen als mensen/bedrijven zich zo opstellen tegen klanten. Je telkens weer dezelfde onzin vertellen met de hoop dat je opgeeft. ze hebben namelijk GEEN gelijk. dat weten ze. maar ze gaan er van uit dat een stap naar de rechter je te duur is en te veel tijd kost. (Zij zullen je kosten waarschijnlijk moeten dekken als je wint) is dat het waard voor een paar tientjes. geen idee. Ik ga het zien :)

Ik vind het daarnaast ook ontzettend interessant wat de wetgeving voorschrijft en hoe dit toegepast wordt. Ik zie het al eerder. Anders speel ik een computer spelletje, daar haal ik even veel plezier uit. dus waarom niet puzzelen met de wet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Het staat wel in hun AV dat ze mogen ontbinden binnen 10 dagen

Members only:

Ze richten zich heel erg op de zakelijke markt maar sluiten consumenten niet uit(zover ik kan zien)(ze zien jou volgens de AV niet als klant.
Members only:

Of dat genoeg is om particulieren consumenten uit te sluiten weet ik niet.

Tevens geven ze in hun veel vegstelde vragen aan dat de voorraad indicatie niet live is en maar enkele keren per dag wordt geupdate.

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 30-11-2024 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De voorraad met 10 stuks is natuurlijk niet heel veel en als het niet live is dan kan het zo op zijn.

Bovendien hoeft die voorraad niet kloppend te zijn, misschien hadden ze er uiteindelijk slechts 8 en was dat net de status van 2 uur geleden.

Zoals @stin00 zegt: bedrijf heeft geen goed trackrecord, dus niet te druk maken en hopen op een volgende aanbieding.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:38
loki504 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 06:44:

***members only***

Ja, er staat nadrukkelijk
Members only:

En dus acteer je als particulier niet binnen hun voorwaarden. In de Pricewatch zie ik het bedrijf, net als een ander bedrijf ook als "<naam> | zakelijk" staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je bij het kopen al een screenshot gaat maken, dan heb je toch al het vermoeden dat er mogelijk iets te goedkoop is? :)

Zo te lezen zal het idd moeilijk worden om hier iets te halen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
DjoeC schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:19:
[...]

Ja, er staat nadrukkelijk

***members only***

En dus acteer je als particulier niet binnen hun voorwaarden. In de Pricewatch zie ik het bedrijf, net als een ander bedrijf ook als "<naam> | zakelijk" staan.
Ik heb net ook geprobeerd een monitor te bestellen en was verplicht(dus niet optioneel zoals kvk/btw nummer) een bedrijfsnaam in te voeren.
Vraag mij af hoe TS dit heeft opgelost. Gewoon iets ingevuld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

loki504 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 06:44:

***members only***

Ze richten zich heel erg op de zakelijke markt maar sluiten consumenten niet uit(zover ik kan zien)(ze zien jou volgens de AV niet als klant.
***members only***

Bij consumenten wordt het beding vermoed onredelijk bezwarend te zijn. Ik ging eerder uit van een consumentenkoop maar daar zijn inmiddels gerede twijfels over.

TS is sinds het openen van dit topic al een paar keer op T.net geweest, maar heeft ervoor gekozen om (nog) niet op vragen te reageren. Dan laat ik mijn reactie ook even rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
fopjurist schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:11:
[...]

TS is sinds het openen van dit topic al een paar keer op T.net geweest, maar heeft ervoor gekozen om (nog) niet op vragen te reageren. Dan laat ik mijn reactie ook even rusten.
Uit interesse, hoe zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

42erik schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:32:
[...]

Uit interesse, hoe zie je dat?
Links van zijn posts staat zijn username, links daarvan staat een pijltje, als je daarop klikt, zie je nu staan "Laatst online: 17:20". Ik heb regelmatig gekeken sinds hij het topic heeft geopend en zag dit telkens verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belbelne32
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-07 09:30
Dank jullie wel, beste mensen, voor alle verschillende meningen. Ik heb de webshop gevraagd om het bedrag terug te storten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
fopjurist schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:23:
[...]

Links van zijn posts staat zijn username, links daarvan staat een pijltje, als je daarop klikt, zie je nu staan "Laatst online: 17:20". Ik heb regelmatig gekeken sinds hij het topic heeft geopend en zag dit telkens verspringen.
Dank je, instelling bij mezelf maar meteen even dicht gezet
Pagina: 1