Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2UJ8k89yTWjKdQT
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Direct na aanschaf test ik altijd het scherm van een nieuwe Android smartphone bv. met de app Dead Pixels Test and Fix (van ZooxSoft). In deze app kun je alle kleuren fullscreen weergeven en controleren.

Op mijn nieuwe Samsung S24 worden bij deze test alle kleuren fullscreen egaal weergegeven, behalve de kleur oranje. De kleur oranje is niet egaal van kleur over het gehele scherm. Verticaal over ongeveer 1/3 vh scherm is de kleur wat donkerder oranje dan op de rest het scherm (overige 2/3 deel vh scherm). In feite zie je dus links op het scherm een verticale balk die wat donkerder oranje van kleur is dan op het rechter deel van het scherm, dat is wat lichter oranje. Met een duidelijke belijning op de grensovergang. Toestel omgeruild. Ook de nieuwe S24 vertoont exact hetzelfde probleem. Weer alleen bij oranje.

Deze test ook uitgevoerd op een Samsung S10e en een Samsung A54. Deze smartphones vertonen dit probleem niet. Op deze twee toestellen worden alle kleuren correct, dus egaal weergegeven op het scherm.

Is dit een bekend probleem bij de S24?
Gaat dit op termijn problemen geven in het gebruik?
Het is een prijzige smartphone, ik had dit niet verwacht voor deze prijs!

Is "Mura" misschien de oorzaak van het probleem? Zie bv.:
https://www.risinglcd.com...spots%20on%20the%20screen.

[ Voor 12% gewijzigd door 2UJ8k89yTWjKdQT op 29-11-2024 14:07 . Reden: Aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:41
Misschien zijn dit van die dingen die je achteraf gezien beter niet uitzoekt. Zodra je weet dat het er is, dan kun je je er aan gaan ergeren. Ik vraag me af of je er in de praktijk veel van zal merken dat oranje tinten misschien niet overal op het scherm hetzelfde getoond worden. Hoe vaak heb je precies een volledig oranje beeld op je telefoon open?