Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy Jeff
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-06 12:08
Ik ben van plan om binnenkort een PlayStation 5 te kopen, en ik heb een paar vragen over het delen van games en een PlayStation Plus-abonnement. Mijn vriendin wil er namelijk ook graag op spelen, maar dan uiteraard op haar eigen account.

Nu vraag ik me het volgende af:
- Als ik een PlayStation Plus-abonnement aanschaf, geldt dit dan ook voor haar account of alleen voor de mijne?
- Als ik een game zoals Call of Duty: Black Ops 6 koop, kan zij die game dan ook spelen op haar account?

Het zijn misschien wat simpele vragen, maar ik kon het antwoord hier niet direct op vinden. Ik hoop dat iemand hier wat duidelijkheid over kan geven!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31
het hoofdaccount op een ps5 deelt alles met de andere accounts op diezelfde ps5. inclusief het online spelen van playstation plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy Jeff
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-06 12:08
Dirtyrockers schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:43:
het hoofdaccount op een ps5 deelt alles met de andere accounts op diezelfde ps5. inclusief het online spelen van playstation plus.
Okay, duidelijk. Dus hoef me geen zorgen dat maken dat ik alles dubbel hoef aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:43:
Geldt dit andersom ook, dat games van een tweede account ook door de andere accounts gespeeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:31
Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Geldt dit andersom ook, dat games van een tweede account ook door de andere accounts gespeeld kunnen worden?
Ik heb een tweede account op mijn playstation staan (US account). Wat ik daar aanschaf kan ook worden gespeeld met mijn standaard NL account.

Het tweede account heeft geen PS plus. Dit zit alleen gekoppeld aan mijn NL account. Ik weet eigenlijk niet of het tweede account online kan (Ik speel nooit online). Maar hierboven staat volgens mij dat dat werkt.

Online backup van games en gebruik maken van PS Plus spelen (Of aanbiedingen) werkt niet. Maar misschien komt dat omdat mijn 2de account een US account is een geen NL account.

[ Voor 12% gewijzigd door BurnsMM op 14-05-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31
[...]

nee alleen de primaire account van de ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:49
[...]

Dit hoor je vaak, maar er bestaat geen “hoofdaccount” op een PS5. Een account kan wel een primaire console hebben, eventueel kan een console ook primair zijn voor meerdere accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:21
Dirtyrockers schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:47:
[...]

nee alleen de primaire account van de ps
Er bestaat geen primair account op de PS5. Je hebt een primaire console. Meerdere accounts kunnen dezelfde PS5 als primair hebben waarmee alle users op dezelfde PS5 elkaars games kunnen spelen.

@hcQd was me net voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 14-05-2025 15:28 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je een disk game wel installeren en dan spelen als ware het een digital game of moet je zoals vroeger altijd het schijfje in de PS hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:21
Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:40:
Kun je een disk game wel installeren en dan spelen als ware het een digital game of moet je zoals vroeger altijd het schijfje in de PS hebben?
Disc moet erin zitten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat ouderwets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat schijfje is het "bewijs van eigenaarschap", hoe moet de console dat anders bepalen? Als je dat niet wil moet je hem digitaal in de PlayStation Store kopen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1