'Vervuiling' prijswijzigingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 23:02
1. Welk probleem ervaar je?
Ik vind het onbegrijpelijk dat er prijs wijziging artikelen voorbij blijven komen op tweakers: hostingprovider-mijnserver-verhoogt-prijzen-vanaf-januari
Dit is persoonsgebonden en maar voor een klein publiek interessant. Elke dag worden de prijzen van diensten aangepast. Op basis waarvan wordt besloten specifiek dit wel te publiceren tweakers?
Erger nog, het voelt bijna als verknipte reclame voor een dienst!

2. Waarom is dat een probleem?
Dit is niet echt technieuws en erg persoonsgebonden. Meestal gerbuik ik deze diensten niet. En het is niet helder obv welke criteria en verknipte reclame wordt gemaakt voor een dienst.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Dagelijks

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Eigenlijk ben ik op zoek naar echt Technieuws. Dat bepaalde strategische/economische keuzes gevolgen kan hebben op de prijs begrijpen we allemaal toch. Wellicht zou het mooi zijn als je je diensten/producten kan opsommen in je profiel en dat je obv hiervan persoonlijke nieuwsberichten kan ontvangen.

Er komt op je profiel een vinkje waarmee je je kan uitscchrijven voor prijswijzigingen en software-update meldingen.

Bovenstaande heb ik overgenomen uit een gesprek onder een nieuwsitem. :P

[ Voor 3% gewijzigd door StormRider op 29-11-2024 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:00
Ik denk dat het heel simpel is, als een dienst bekend is, is het interessant voor de consument om te lezen over prijsverhogingen. Dat zou een consument kunnen doen besluiten om een andere aanbieder te kiezen.

Daarom denk ik juist dat dit wél nieuws is wat de mensen willen lezen. Sowieso ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 30-11-2024 11:52 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wanneer is een prijswijziging niet interessant en wanneer wel en voor wie en op welk moment van de dag / jaar?

Want als het tech-nieuws zou zijn dat de BTW op AMD CPU's omhoog zou gaan, en @StormRider koopt nooit echt een PC met AMD erin of gebruikt enkle Exynos-devices, dan staat wel ongeveer de halve wereld op zijn kop voor iederreen behalve voor @StormRider

Of als KPN en Ziggo toevalligerwijs tegelijkertijd allebei 33% verhoging op de vaste & mobiele tarieven doorvoeren. Raakt zomaar 90% van de volledig Nederlandse bevolking. Maar omdat @StormRider toevallig in een grensgebied woont en kan roamen met Proximus. is het ook geen nieuws?

Ik denk dat met dit soort zeer subjectieve manier van nieuws lezen / negeren, het aan de redactie is om op (langere) termijn te bedenken welke artikelen wel/niet op de Frontpage komen. En het staan natuurlijk eenieder, waaronder @StormRider vrij om die artikelen niet aan te klikken; het enige "probleem" wat je dan hebt is dat je een regeltje moet overslaan in het hele nieuwsoverzicht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:40

DaFeliX

Tnet Devver
Dit is voor ons Productteam niet zo interessant, dit gaat de redactie aan. Ik verplaats je topic daarom naar Geachte redactie

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik sluit me hier bij aan. Je krijgt als klant normaal gesproken de e-mail al met deze aankondiging. Vorige week ook van Vimexx. Uren daarna lees je het bericht op Tweakers. Ik heb geen idee wat de nieuwswaarde is en zou de redactie ook aanraden de beperkte capaciteit anders in te zetten.

Natuurlijk zijn er extreme voorbeelden te verzinnen die dan nieuwswaardig zouden zijn, maar de gemiddelde internet- of hostingprovider die de prijs een paar procent omhoog doet is wat mij betreft niet nieuwswaardig.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:39

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
We zien dat dit soort nieuws gewoon gelezen gewordt en de reacties eronder waardevol zijn voor een grote groep lezers. Dergelijke berichten kosten ons ook relatief weinig tijd, maar zijn dus wel interessant voor een deel van onze bezoekers. Bovendien zijn de titels vaak hetzelfde en laten ze weinig aan de verbeelding, dus ik denk dat het in dit geval het slimst is ze gewoon niet te openen ;)

Zonder gekheid, ik ga deze wel eens in ons volgende nieuwsoverleg in de week leggen. Ik vermoed niet dat het heel discussiewaardig is, maar toch goed er nog eens over na te denken.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03:14
TijsZonderH schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:57:
We zien dat dit soort nieuws gewoon gelezen gewordt en de reacties eronder waardevol zijn voor een grote groep lezers. Dergelijke berichten kosten ons ook relatief weinig tijd, maar zijn dus wel interessant voor een deel van onze bezoekers. Bovendien zijn de titels vaak hetzelfde en laten ze weinig aan de verbeelding, dus ik denk dat het in dit geval het slimst is ze gewoon niet te openen ;)

Zonder gekheid, ik ga deze wel eens in ons volgende nieuwsoverleg in de week leggen. Ik vermoed niet dat het heel discussiewaardig is, maar toch goed er nog eens over na te denken.
Snap ik, idee is misschien om mensen zelf een filter te kunnen laten instellen? Dan kunnen mensen zelf op outen op bijvoorbeeld prijswijzigen, etc. Desnoods een blokje maken met favoriete onderwerpen zodat het nieuws altijd wel beschikbaar blijft en niet iedereen in zijn eigen nieuws bubbel zit.

Bedankt iig voor het meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider

Dank voor je reactie.
Ik begrijp dat het weinig tijd kost en hier altijd veel discussies over bestaan. Als het om geld gaat heeft iedereen een meing maar dit zegt natuurlijk niks over een kwalitatief goede tech discussie.
Wellicht hoort dit zelfs in de pricewise 'diensten'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

StormRider schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:31:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik begrijp dat het weinig tijd kost en hier altijd veel discussies over bestaan. Als het om geld gaat heeft iedereen een meing maar dit zegt natuurlijk niks over een kwalitatief goede tech discussie.
Wellicht hoort dit zelfs in de pricewise 'diensten'.
Ik -en blijkbaar genoeg andere Tweakers- vind dit anders wel interessant nieuws. Dat jij het niet interessant vindt wil nog niet betekenen dat het voor de rest van de bezoekers ook niet interessant is. Het is dan ook Tweakers.net en niet StormRider.net.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
FooLsKi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:36:
[...]

Ik -en blijkbaar genoeg andere Tweakers- vind dit anders wel interessant nieuws. Dat jij het niet interessant vindt wil nog niet betekenen dat het voor de rest van de bezoekers ook niet interessant is. Het is dan ook Tweakers.net en niet StormRider.net.
Ik vind het zeker belangrijk! Zelfs zo belangrijk dat ik op de hoogte wil blijven van al mijn diensten en wellicht toekomstige diensten. Daarom ook mijn voorstel om dit te personaliseren.
Wellicht kan je in jou geval zelfs een overzicht maken van enkel prijswijzigingen en geen technieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

.. en de reacties eronder waardevol zijn voor een grote groep lezers.
Over het algemeen zijn de reacties eronder wel in dezelfde trant en veelal bashend bedoeld.

Zoals 'tijd om over te stappen', 'xyz is goedkoper', 'volgende maand zeker weer een upgrade', 'xyz zal nu ook wel volgen'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

StormRider schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:46:
[...]

Ik vind het zeker belangrijk! Zelfs zo belangrijk dat ik op de hoogte wil blijven van al mijn diensten en wellicht toekomstige diensten. Daarom ook mijn voorstel om dit te personaliseren.
Wellicht kan je in jou geval zelfs een overzicht maken van enkel prijswijzigingen en geen technieuws.
Een mogelijkheid tot personaliseren cq filteren op categorieën zou op zich handig zijn, dat scheelt weer een paar seconden headlines lezen om te zien of het voor mij een interessant artikel is. Nu bepaal ik aan de hand van de headline of ik het artikel ga lezen of niet. Hoef ik me ook niet te ergeren als er weer een artikel is over de zoveelste versie van Call of Duty/FIFA of andere dingen die me totaal niet boeien. Om een breed publiek te blijven trekken op een techsite zal je ook een breed aanbod moeten blijven bieden. Daarbij ontkom je m.i. niet aan artikelen over de 'buitenste randjes' van tech, zoals prijswijzigingen, wijzigingen in topmanagement bij de grote techbedrijven, faillissementen van webshops, etc.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Filteren op dit soort categorieën ben ik dan weer geen voorstander van. Dat wordt een ondoorzichtige en een niet te onderhouden puinhoop. Want dan willen de volgende geen nieuws over EV of over telecom of over processorkoelers.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1