Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohopunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:04
Beste allen,

In 2020 heb ik mijn huidige PC laten bouwen en destijds heb ik alles vervangen, behalve mijn oude videokaart. Dit betreft nog een NVIDIA Geforce GTX 1070 van MSI. Over het algemeen ben ik nog altijd tevreden over mijn systeem, al heb ik de beperkingen van mijn videokaart de afgelopen jaren natuurlijk steeds vaker gemerkt.

Ik gebruik mijn systeem, naast de gebruikelijke internet en office taken, voornamelijk om te gamen. Qua games heb ik een brede smaak, maar de games die ik de afgelopen jaren niet of nauwelijks heb kunnen draaien en die ik wel graag zou willen kunnen draaien, zijn Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, Baldur's Gate 3, DayZ, The Witcher 3. Het is niet zo dat al deze games niet draaien, maar ze draaien niet optimaal en sommige (zoals RDR2 en Cyberpunk) zijn eigenlijk echt niet speelbaar.

Ik game op een 27" QHD ASUS ROG monitor met ondersteuning voor G-Sync (geen ondersteuning voor Freesync). Het zou leuk zijn als ik met mijn nieuwe kaart bovenstaande games op mooie graphics kan draaien. Daarbij hoeft het echt niet zo te zijn dat alle settings op ultra moeten kunnen met 60+ FPS, maar het zou leuk zijn games speelbaar en mooi te kunnen draaien, met bijvoorbeeld ondersteuning voor ray tracing wat ik tot op heden nog weinig zelf heb ervaren.

Ik zoek een?
Nieuwe GPU, zie hierboven voor uitleg

Wat is je budget?
Ik wil hier tot ongeveer € 500 á € 600,- aan uitgeven. Er is altijd wat speling mogelijk indien dit echt goed te verdedigen valt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, er is een lichte voorkeur voor Nvidia i.v.m. een G-sync scherm

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Scherm: ASUS ROG Switft PG278QR
CPU: AMD Ryzen 7 3700X
Moederbord: Asus ROG Strix B550-F Gaming (WiFi)
RAM: HyperX Fury RGB 16GB (2x8GB) 3200Mhz
SSD: 1x Samsung 970 Evo Plus NVMe M.2 SSD – 1TB
Voeding: Corsair RM650 Gold

Dank alvast voor jullie suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midnaz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:45
Misschien even kijken naar een 7800xt/4070super/7900gre alle drie zeer goede 1440p kaarten voor jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:07
Raytracing zou ik met dat budget liever vergeten.
In titels waar het niet zo heel zwaar is zie je nauwelijks verschil. Showcases als cyberpunk zijn gewoon belachelijk zwaar en hou je bijna geen fps meer over....

Ik zou voor een 7800xt gaan EN een 5700x3d cpu. Moet kunnen na verkoop oude cpu en gpu en kan je weer een flinke tijd vooruit