Toon posts:

P4 1500mhz kan op 1600mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Asus probe geeft aan dat de maximumsnelheid van mijn processor 1600mhz en de huidige snelheid 1500mhz is. Ik heb hem als 1500mhz processor gekocht.

Betekent dit dat hij pas bij 1601mhz en hoger is gelockt :?

Zie hier afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hsikkes/asusprob.jpg

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Misschien is het gewoon dat een 1.5 op hetzelfde voltage als 1.6 loopt... Of misschien is 1.6 het maximale van je mobo? Of... Ach... Probeer het gewoon :)

Verwijderd

dat is inderdaad gek zelf heb ik een AMD 1,4 mhz en hij geeft Max 1,2 aan en current 1,4 aan, ook vreemd :?

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hsikkes/asusprob2.jpg

t'is niet veel maar toch iets :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je moet het programma van asus niet totaal blindelings vertrouwen, dit is een van de foutjes die het programma bevat.
Over mijn duron 650 zei het programma dat hij max de 800 zou halen, niet dus, hij haalde toch echt de 1200MHz.

39

Verwijderd

Topicstarter
eerst
30-35c idle 40-45 stressed

nu:
35-40c idle 50-55 stressed

Verwijderd

Topicstarter
Volgensmij ben je dus voordeliger uit als je een 1.5ghz proc hebt gekocht dan een 1.7ghz van intel want daar zat volgensmij een verschil van 500 gulden in. Ik weet niet of je ook een 1.7ghz processor op ongeveer 1.8 ghz kan zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 21:24 schreef Homedisc het volgende:
je moet het programma van asus niet totaal blindelings vertrouwen, dit is een van de foutjes die het programma bevat.
Over mijn duron 650 zei het programma dat hij max de 800 zou halen, niet dus, hij haalde toch echt de 1200MHz.
Al deze informatie wordt toch uit een chip op het mobo gahaald en daar doet asusprobe toch niets mee? In de bios geeft hij het zelfde aan.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 20:55

Arno

PF5A

--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien is dat de maximale snelheid voor een standaard geklokte CPU en niet een ocergeklokte CPU.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

is het niet de max. snelheid waar een bepaalde stepping in geleverd wordt (gaat worden) ?

en daarmee dus een bepaalde range CPU's die op hetzelfde voltage loopt ???

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Maar deze socket zit nu op een dood spoor,de nieuwe socket 478 die is mooi om te oc'en
Op donderdag 13 september 2001 21:33 schreef 00fly747 het volgende:
Volgensmij ben je dus voordeliger uit als je een 1.5ghz proc hebt gekocht dan een 1.7ghz van intel want daar zat volgensmij een verschil van 500 gulden in. Ik weet niet of je ook een 1.7ghz processor op ongeveer 1.8 ghz kan zetten
Pagina: 1