Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem1991
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo allen,

Eind november 2021 heb ik een specifieke asset aangekocht via Gate.io. Dit met in het achterhoofd om het voor de lange termijn te laten staan. Nu wilde ik het gisteren weer gaan bekijken, maar tot mijn verbazing is het platform weg uit Nederland. Hierover zou er een mail gestuurd zijn naar alle Nederlandse gebruikers, maar deze is in mijn Spam box terecht gekomen en dus niks mee kunnen doen. Nu kan ik niet meer inloggen en niet meer bij mijn assets. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en wellicht de oplossing hebben om toch weer bij mijn assets te komen?

Gr Siem1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

knakworst

Get more sats!

Gate bestaat nog wel. Waarschijnlijk is er dus nog wel een soort van nood procedure. Wat zegt support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem1991
Ik lees overal op het internet dat ze de accounts verwijderd hebben, maar ook dat ze eerst de assets omgezet hebben naar USDT. Ik vraag me af a. of dit zomaar kan (al zullen ze dat vast gedekt hebben) en b. het blijven toch nog steeds mijn assets dan? Heb wel gemaild en antwoord gekregen maar ze blijven terugvallen op dat ze niet actief meer mogen zijn in (in dit geval) Nederland en daarom niet zoveel kunnen. Aan de andere kant zeggen ze er wel mee bezig te zijn, afwachten sowieso. Maar ben er dus bang voor. Dacht misschien zijn er meer die hier mee te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:36
Bijna een jaar gestopt en ze zouden maar 1 reminder hebben verstuurd, gek verhaal.

Maar een les voor de volgende keer, bewaar je crypto op een eigen wallet. Bij voorkeur een offline wallet zoals een Ledger en zorg dat de bijbehorende 24 woorden veilig opgeslagen worden.

En een tweede les, zorg dat je je accounts als deze regelmatig controleert.

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 29-11-2024 14:01 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem1991
Ik zit al jaren in de crypto en normaliter houd ik alles netjes bij, maar ik verwacht ook dat er goed gecommuniceerd wordt. Nu is dit blijkbaar wel het geval, alleen komt het niet altijd over in de juiste map (bij mij in de Spam). Ik vind het een vreemd verhaal dat, ondanks dat ze niet meer actief mogen zijn op de NL markt, dan ook maar direct alles verwijderd en geblokkeerd wordt. Er moet toch altijd de mogelijkheid zijn om je bestaande assets eraf te halen of naar een andere exchange te zetten als je kan aantonen dat je het in de goede periode hebt angekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrianoD
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Bij mij hetzelfde verhaal. Zo ver ik weet heb ik helemaal geen email ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:36
siem1991 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:27:
Ik zit al jaren in de crypto en normaliter houd ik alles netjes bij, maar ik verwacht ook dat er goed gecommuniceerd wordt. Nu is dit blijkbaar wel het geval, alleen komt het niet altijd over in de juiste map (bij mij in de Spam). Ik vind het een vreemd verhaal dat, ondanks dat ze niet meer actief mogen zijn op de NL markt, dan ook maar direct alles verwijderd en geblokkeerd wordt. Er moet toch altijd de mogelijkheid zijn om je bestaande assets eraf te halen of naar een andere exchange te zetten als je kan aantonen dat je het in de goede periode hebt angekocht?
Het is natuurlijk ook een bewuste keuze geweest om zaken te doen met een bedrijf wat op de Kaaimaneilanden gevestigd is en geen enkele zekerheid heeft geregeld in Nederland.

En sorry, maar iedereen die al jaren in de crypto kent het mantra “Not Your Keys, Not Your Coins” toch?

Maar ontopic, denk dat er geen oplossing is behalve in contact met hen zien te komen en het te vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 01-12-2024 10:23 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem1991
@AdrianoD Dat is heel vreemd. Maar ik ben inmiddels druk in het mailverkeer met support. Overal lees ik dat ze slecht bereikbaar zijn en wekenlang soms niets van hun laten horen, maar die ervaring heb ik tot nu toe niet. Ook lees ik overal dat er om documentatie etc gevraagd wordt, ook dit nog niet gehoord. We gaan het zien, maar ik blijf elke dag mailen totdat er een concreet antwoord komt met bewijs. Ik heb van mijn kant al veel bewijs opgestuurd dat er in ieder geval nog wat op stond ;) !

@Drardollan Het is altijd vrij makkelijk om achteraf dit soort dingen te zeggen, maar ik begrijp waar het vandaan komt. Was de mail juist aangekomen, had ik het eraf kunnen halen op tijd en was er niets aan de hand natuurlijk. Ik ben inmiddels veelvuldig in contact met het supportcenter en hoop dat ik het terug kan krijgen.

Mochten jullie in de tussentijd succesverhalen gehoord of gelezen hebben, dan zou ik dat graag horen. Thanks in ieder geval voor jullie betrokkenheid.
Pagina: 1