Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umaxx
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-02 17:54
Goedendag allen!

Ik zit met een dringend en brandende vraag.

Ik heb momenteel een 1 fase motor liggen, te gebruiken voor een roldeur. Ja het bestaat..

Nou kan ik hier onmogelijk aan komen, verschillende bedrijven in binnen en buitenland gecontacteerd. Allen komen ze uit op herwikkelen van die exotische apparaat. Bij het herwikkelen zou hij omgewikkeld moeten worden naar 3 fase. Dit is het advies van verschillende revisie, wikkel bedrijven. Zo zou ik zijn levensduur kunnen verlengen. Opzich ben ik hier oké mee. Maar de kosten hiervan zijn belachelijk. Nou heb ik vroeger van een simpele opleiding genoten waarbij wikkelen ook aan bod kwam en de basis ken ik dus nog. Malletje, windingen, draaddikte, schakeling etc. Echter ben ik niet zo ver geleerd dat ik een 1 fase motor naar 3 fase kan omrekenen. Is er hier iemand die dit wel weet of iemand kent die dit weet? Ik zou echt enorm geholpen zijn en een aantal duizend euro bespaard blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:14
"een aantal duizend euro"?

een nieuwe standaard motor voor een standaard roldeur hoeft toch niet meer dan een paar honderd euro te kosten?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Je schijft wel een enorm wazig verhaal.. Lees het zelf nog eens terug..

Je hebt een 1 fase motor liggen, maar toch kan je er onmogelijk aan komen?
Huh?

1 fase motor omwikkelen naar 3 fase?
Again… Huh? Waarom?

Je kunt toch gewoon motoren voor roldeuren kopen?
Contacteer de eerste de beste garagedeurfabrikant, en die kunnen je vast wel verder helpen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 20:44
1 fase motor gewoon aansluiten met startcondensator? Dan draait hij gewoon op 1 fase?

Welke motor/besturing/roldeur etc heb je? Waarom moet het 3 fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
<knip> dit is geen reden om een topic te kicken.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 10-12-2024 16:08 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!