(Onderkant plint/vloer)
laten doen door een professional en zit er superstrak in. Ideaal voor het schoonmaken met natte doeken/dweilen
Hoezo zou je de siliconen naad ooit willen schilderen?
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Rukapul schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:41:
Nooit siliconenkit, want dan kun je niet meer verven.
Ja, siliconen kun je niet overschilderen, maar bij m'n zus in huis ook gebruikt voor naden bij laminaat en kozijnen en dat is prima. Inderdaad in transparant grijs, dat werd het mooist ipv die gekke 'houtkleuren'. En siliconen kun je ook goed schoonmaken. Zou vooral nadenken wanneer je weer zou willen schilderen en toch even aftapen.
[ Voor 16% gewijzigd door CarpeVentum op 29-11-2024 09:13 ]
Je kunt ook zeggen: het ligt er al best strak in, kit helemaal niet. Dat is alleen niet zo handig als je ooit met een dweil oid de pvc schoonmaakt. Je wilt geen vocht krijgen onder de PVC.
[ Voor 15% gewijzigd door kdekker op 29-11-2024 09:17 ]
Anders transparant grijs.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Als je het af wil kitten met een transparante kit dan zou ik voor een (overschilderbare) transparante glaskit gaan om siliconenbesmetting te voorkomen. Als je het wit af wil kitten dan gewoon met acrylaatkit, alleen moet je dat eigenlijk dan nog een keer aflakken. Normaal gesproken is het gronden, schuren, afkitten en dan 1 of 2 keer aflakken als je afkit met acrylaatkit.
[ Voor 3% gewijzigd door IceM op 29-11-2024 12:58 ]
...
Acrylaatkit is een stuk gemakkelijker om netjes te krijgen dan siliconenkit als je het niet vaak doet. Mocht je toch voor siliconenkit gaan, dan veel sop gebruiken bij het afmessen.
Ben hier het hele weekend bezig geweest met eiken over een 85 jaar oude trap. Dat krijg je lang niet zo strak kiertechnisch, en bovendien is niet zoveel recht of haaks
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
:strip_exif()/f/image/Bk26czRjRZQmFJSAljRDMhUu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het hangt er ook wel vanaf hoe het licht invalt. Het wit vind ik misschien iets teveel afsteken. Uiteindelijk is het denk ik een kwestie van smaak
Als ik niet (meer) schilder, gebruik ik een ms-polymeer kit. Bijvoorbeeld polymax of tec7 maar ze liggen tegenwoordig ook bij de action in wit en transparant. Goed schoon te houden, eventueel overschilderbaar maar hoeft niet, sterk.
Die is naast wit en transparant ook grijs en vele andere RAL kleuren te krijgen. Wel moeilijker kitten dan silconen of acrylaat maar als de de bus wat voorverwarmd, nog te doen met flink wat afwasmiddel bij het afstrijken. En als je ooit de trapboom weer gaan schilderen, ben je er zo blij mee...
[ Voor 23% gewijzigd door Wuursj op 03-12-2024 00:48 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Het is wel naar spul om te kitten in mijn ervaring. Stuk lastiger dan siliconen en acrylaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Perseus op 03-12-2024 06:58 ]
Bij amper een naad kan ik me het grijs wel voorstellen, maar dan ga ik in mijn geval voor glaskit wit.ramosbeton schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:12:
Ik ga denk ik voor siliconen kit transparant grijs. Ik vind wel dat bij een grotere naad, dit iets meer opvalt dan bij acryllaat. Ik heb om het verschil te zien toch een naad met transparant grijs en 1 met wit gedaan voor het vergelijk. Zie hier het verschil [Afbeelding]
Het hangt er ook wel vanaf hoe het licht invalt. Het wit vind ik misschien iets teveel afsteken. Uiteindelijk is het denk ik een kwestie van smaak
:strip_exif()/f/image/D5XLe5gu5JoTul5bzC3gUESg.jpg?f=fotoalbum_large)
Willekeurige shop: https://www.wocashop.nl/colorsealant-kleurkit.html
Wise enough to play the fool
Zo op het eerste gezicht ligt het er best strak in. Wellicht zou grijs ook mooi staan.paQ schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:28:
[...]
Bij amper een naad kan ik me het grijs wel voorstellen, maar dan ga ik in mijn geval voor glaskit wit.
[Afbeelding]
Er is best wel veel niet helemaal recht aan de trap. Dus hier en daar toch wel een naad van rond de 3 tot 4 mm. Helaas.ramosbeton schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:47:
[...]
Zo op het eerste gezicht ligt het er best strak in. Wellicht zou grijs ook mooi staan.
Mooie treden zijn dat. Is dat echt eiken? Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?paQ schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:28:
[...]
Bij amper een naad kan ik me het grijs wel voorstellen, maar dan ga ik in mijn geval voor glaskit wit.
[Afbeelding]
Afgaande op alleen de trap zouden we buren kunnen zijn, de mijne lijkt exact hetzelfde!
Maar deze zijn van doe het zelf dump in Goirle.
4mm toplaag, de neus is 16mm massief.
Zij hebben ook massief (zonder strip) maar die zijn samengesteld uit eiken latten. Dat vind ik persoonlijk minder mooi.
Jawel, laatst deze toegepast tussen vloer en dorpel. Die is niet plakkerig (bijna als epoxy) en echt helder transparant (bijna als epoxy), het weerspiegelt ook echt. Vooralsnog tevreden, maar van mij mocht het mat zijn.kdekker schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:16:
, maar acrylkit bestaat niet in transparante vorm.
https://www.denbraven.com...uw/zwaluw-acryl-clear-wt/
LG monobloc s 5kW U44
Welke kit gebruik je tussen de muur en de trap? Een polymeer kit vanwege de grote elasticiteit?paQ schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:28:
[...]
Ik denk dezelfde.aeacus45 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:16:
[...]
Welke kit gebruik je tussen de muur en de trap? Een polymeer kit vanwege de grote elasticiteit?
Ik overleg het vrijdag wel even met de kitter.
Weer wat geleerd. Maar acryl blijft een stofmagneet. C.q. door de jaren heen ziet het er niet naar uit. Ik kon de vorige keer wel de plinten opnieuw verven (c.q. die had ik goed ontvet met ammonia en de verf maakte ging gekke kringen c.q. slechte hechting, al zagen de plinten er nog best netjes uit). Overigens heb ik de plinten aan de muurkant (verticaal dus, bovenop) wel met acrylkit gedaan en lekker meegeverfd (daarna werd de muur behangen).SalexSun schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:02:
[...]
Jawel, laatst deze toegepast tussen vloer en dorpel. Die is niet plakkerig (bijna als epoxy) en echt helder transparant (bijna als epoxy), het weerspiegelt ook echt. Vooralsnog tevreden, maar van mij mocht het mat zijn.
https://www.denbraven.com...uw/zwaluw-acryl-clear-wt/
Omdat ik het eerste gedeelte met een stanleymes heb gedaan(wat voor geen meter ging) heb ik ook bij de eerste treden ook wat grotere naden. 2 e gedeelte wel strakker omdat ik toen een invalzaag had gekocht. Uiteindelijk is het handwerk en daarmee accepteer ik een bepaalde foutmarge. Ik ben geen professional die elke dag een trap erin legtpaQ schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:00:
[...]
Er is best wel veel niet helemaal recht aan de trap. Dus hier en daar toch wel een naad van rond de 3 tot 4 mm. Helaas.
Hier alles met de handcirkelzaag en geleiderail gedaan. Maar na 85 jaar is niet veel meer recht. Hoe recht je ook zaagtramosbeton schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:20:
[...]
Omdat ik het eerste gedeelte met een stanleymes heb gedaan(wat voor geen meter ging) heb ik ook bij de eerste treden ook wat grotere naden. 2 e gedeelte wel strakker omdat ik toen een invalzaag had gekocht. Uiteindelijk is het handwerk en daarmee accepteer ik een bepaalde foutmarge. Ik ben geen professional die elke dag een trap erin legt
Alles staat nu in de derde laag lak trouwens. Ben helemaal high
Mooi geworden! Mag ik vragen wat je betaald hebt voor het kitten?paQ schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:12:
De kitter is geweest vandaag.
Witte glaskit:
[Afbeelding]
120 euro voor 16 treden.ramosbeton schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:58:
[...]
Mooi geworden! Mag ik vragen wat je betaald hebt voor het kitten?
Dat grijs bij een kleine naad vind ik ook wel mooi eigenlijk.
Maar dat was bij mij echt too much geweest.
[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 07-12-2024 10:01 ]