Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJA-1312
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb een nieuwe OnePlus nord 4 gekocht een 4 maanden geleden. Dus hij is nog gloednieuw.
Ik gebruik hem niet overdreven veel of extreem.

Maar mijn batterij gaat ineens een stuk sneller leeg en red het net aan terwijl die andere maanden tot de volgende dag makkelijk.

Ook duurt het laden van sociaal media apps ineens overdreven lang.

En dat is allemaal sinds ik ben gaan verbinden via een wifi netwerk daarna is die kuren gaan geven.

En ook nu ik gewoon weer van mijn mobiele data gebruik maak.

Nu kan het zijn dat ik paranoïde ben.

heb het gevoel dat het komt door die verbinden, is het mogelijk dat mensen via een wifi verbinden inbreken of meekijken of je telefoon manipuleren.

Zou iemand mij kunnen helpen ?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, je hebt mogelijk een rogue app geinstalleerd die de telefoon vertraagd of geheugen vreet.

Begin eens met de telefoon resetten, of de recent geinstalleerde apps er een voor een af te gooien en kijk of dat het oplost.

Paranoia gaat niet helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je kunt gewoon in de instellingen zien welke apps veel batterij verbruiken. Aangezien je het over social media apps hebt, kijk daar eens naar, die dingen zijn gemaakt om je de hele dag bezig te houden dus zullen ook op de achtergrond blijven draaien om nieuwe dingen binnen te halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even een keer telefoon resetten naar fabrieksinstellingen.

Als je bang bent op bespioneerd te worden, kun je beter geen apps installeren zoals TikTok of shein. Het is veel waarschijnlijker dat die apps allerlei data over jouw verzamelen dan dat de buurman een gerichte aanval op jou aan het doen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Oon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 02:28:
Je kunt gewoon in de instellingen zien welke apps veel batterij verbruiken. Aangezien je het over social media apps hebt, kijk daar eens naar, die dingen zijn gemaakt om je de hele dag bezig te houden dus zullen ook op de achtergrond blijven draaien om nieuwe dingen binnen te halen.
Moet ik zeggen dat ik daar eigenlijk nog nooit nuttige informatie uit heb gehaald. Dat mijn batterij snel leeg liep, en de top 10 apps nauwelijks batterij gebruikte. Alsnog overigens is dit wel een logische plaats om te beginnen!

Maar om de vraag van TS direct te beantwoorden: Nee je bent niet gehackt door een WiFi connectie. Of je hebt een app geinstalleerd die gewoon een hoop energie verbruikt, of je bent je telefoon anders gaan gebruiken, of een app die je al had is zich verkeerd gaan gedragen waardoor hij veel meer energie gebruikt (en verkeerd is in dit geval niet dat hij je aan het hacken is, maar gewoon dat hij te vaak wakker wordt, waardoor jouw telefoon meer energie verbruikt).

De hele handel resetten kan, maar dat zou niet zelf mijn eerste optie zijn. Heb je al simpelweg je telefoon opnieuw opgestart? En dus inderdaad in de instellingen kijken of die wel wat nuttigs vertellen over batterijgebruik. Recent een nieuwe app geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Of gewoon een brakke accu, kijk even naar de Accu capaciteit in je instellingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn ook voldoende apps die "de afgelopen maanden" gewoon een officiele update hebben gekregen en dat die ineens extra permissies hebben toegevoegd en daarmee je accu sneller leegtrekken.

En ja, ik snap dat de meeste smartphones nutteloos zijn voor de meeste mensen als er geen internet is maar je kan ook eens op een rustige zondag gewoon je data-verbindingen uitzetten. Dan ben je nog wel telefonisch bereikbaar maar dan geen 4G/5G-data en geen WiFi. Als dan de batterij ook rap leeg gaat, weet je ook meteen dat het niets met "iets met naar buiten" te maken heeft maar echt iets in de telefoon druk zou kunnen zijn.

Of, inderdaad, een kapotte / brakke accu zoals @Hunegaart suggereert

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJA-1312
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-12-2024
Mag ik iedereen hartelijk bedanken voor de reacties, batterij capaciteit heeft nog steeds 100% aan maar ben ik iedergeval niet gehackt of iets dat doet me al een stuk beter denk dat ik hem maar even reset anders iedereen een fijne dag !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Soms blijven apps actief. Daarbij noem ik Flitsmeister en navigatie apps. Eens in de zoveel releases blijft Flitsmeister na een update actief, waarbij ik een battery drain ervaar. Bij navigatie apps blijven deze na het wegklikken soms wel op de achtergrond nog draaienl

In beide gevallen: de apps volledig sluiten/killen. Bij Android meestal via de knoppen onderaan je scherm te doen.
Pagina: 1