Vraag

• chuijsman
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-01 19:31
Eerder vandaag plaatste ik al een topic, nu twijfel ik specifiek tussen deze 2 toestellen.

Ik zoek een?
telefoon met goede camera.

Wat is je budget?
max. € 650 en daar vallen ze nu beide in ivm kortingen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
dagelijks gebruik, whatsapp, bellen, email, maar ook fotos maken van mijn kinderen

Wat heb je zelf al gevonden?
Google Pixel 8 Pro of Xiaomi 14T Pro

Welke vragen heb je hier nog over?
de Pixel telefoons staan bekend om goede camera's. Daarnaast lijkt deze het meeste aan te sluiten op mijn huidige telefoon (samsung) qua software. Xiaomi lijkt toch ook een goede camera te hebben, meer geheugen en de batterij is sneller opgeladen. Ik twijfel tussen deze toestellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:05
Hoe lang ga je met de telefoon doen, de Pixel krijgt langer ondersteuning dan de Xiaomi. En wat doe je nadat je een andere telefoon neemt. Is er een tweede leven (tweedehands verkoopwaarde, of doorgeven aan iemand in je omgeving) of gebruik je de telefoon op?

Persoonlijk vind ik de UI van Xiaomi niet fijn (wel werkbaar overigens) en zou dan voor de Pixel gaan omdat die erg kaal is, dus dan kun je zelf je eigen bloat toevoegen als er iets mist.
Maar ik zou zeker ook in de winkel kijken wat je zelf ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:34:
Persoonlijk vind ik de UI van Xiaomi niet fijn (wel werkbaar overigens) en zou dan voor de Pixel gaan omdat die erg kaal is, dus dan kun je zelf je eigen bloat toevoegen als er iets mist.
Maar ik zou zeker ook in de winkel kijken wat je zelf ervan vindt.
Vergeleken met o.a. Samsung en Xiaomi mist Google's Pixel OS ook veel handigheden die je van andere ROMs gewend bent. Het is veel minder aanpasbaar en lang niet al die handigheden kun je zomaar weer toevoegen. Daarvoor heb je soms root of een custom ROM nodig.

Qua hoofdcamera zijn beide toestellen goed voorzien, maar de zoom camera van de Pixel 8 Pro heeft 5x optisch vergroten terwijl de Xiaomi niet verder komt dan 2.6x en ook de ultragroothoek(ultrawide) van de Pixel is beter. Zeker die extra zoom kan bij rondrennende kinderen van pas komen.

Voor de duidelijkheid: de Pixel 8 Pro krijgt 1 jaar langer beveiligingsupdates en 2 OS upgrades meer dan de Xiaomi.

[ Voor 12% gewijzigd door RepareerDroid op 29-11-2024 14:29 ]