Goede indoor camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 18:35
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede wifi indoor camera.

Over de jaren heen heb ik verschillende camera's geprobeerd, getest en gebruikt.

Sinds ik denk 2017 draaide ik buiten 4 dezelfde chineesjes op POE met verschillende lensen (2,8mm, 4mm, 6mm, 8mm, waren ongeveer 24 euro per stuk) en 1080p.
Dat waren voor het geld prima camera's maar toch hadden ze hun eigenaardig heden, vage quirky firmwares. Elke camera had ondanks het zelfde merk en type toch vaak net een iets andere firmware met andere opties. Inmiddels zijn er daar van 2 overleden, 1 werkt nog goed, en de ander blijft altijd in nachtmodus staan.

Als test heb ik (in 2023 denk ik) een annke c500 bullet POE buiten neer gehangen en was daar eigenlijk best wel tevreden over, nette duidelijke stabiele firmware, 3072x1728 resolutie. Nadeel: alleen te krijgen in 2.8mm lens.

Goed, toch door de positieve ervaring nog 2 ankke's aangeschaft, dat was een mindere ervaring.
Het waren 2 stuks outdoor annke vision wz505 pan tilt (geen POE) camera's met optische 5 x zoom (mooie oplossing bij gebrek aan lensen keuze). Die heb ik terug gestuurd omdat na een reboot alle beeld/stream instellingen terug werden gezet naar default, en de firmware was overduidelijk niet van het zelfde niveau als de annke c500.

Binnen gebruik ik al heel lang 2 stuks vstarcam c7824wip pan tilt, ze werken beide prima. Maar beeld kwaliteit is wel minimaal. Daarnaast gebruikte ik nog een goedkope no-name chinees met pan en tilt welke afgelopen zomer overleden is. En ik draai een aantal camera's welke aan een pi hangen voor 3d printers en dat soort gein.

Ik draai ss op een ds918+ nas, met 11 cam licencies, geen enkele camera heeft toegang tot de wanpoort.

Ik wil eigenlijk graag langzaam aan beginnen met alle mindere camera's vervangen voor nieuwe camera's en eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met hele dagen opofferen voor het (beta)testen en uitproberen van camera's om vervolgens altijd weer tegen probleempjes aan te lopen.

Voor nu ben ik dus opzoek naar een goede stabiele wifi indoor camera met pan en tilt.

Mijn eisen, stabiel, wifi, onvif, eenvoudige maar stabiele en duidelijke firmware, liefst 2560x1440, maar 1080p zou mogen.

Eventuele eisen, sinds synology surveillance station motion detection echt slecht is, zou een goede detectie op de camera zelf welke op zijn beurt weer surveillance station triggert ook een welkome optie zijn.

Toevallig is nu de tp link tapo c220 vanwege black friday 29 euro ipv 50, en voldoet in principe aan een aantal eisen maar ga ik dan niet weer een hobby tweak project aan?

Wat zijn jullie ervaringen, wat zijn goede camera's zonder problemen, set and forget?

Budget, tja moeilijk. Ik ben best bereid wat meer te betalen voor iets wat echt goed is en geen problemen geeft, maar waar ik ook zoek, nergens lijkt er een vaste rots in de branding te zijn op het gebied van camera's.

bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59

Twazerty

AVCHDCoder developer

Vroeger ook lopen klooien met verschillende merken, echter nu bij Dahua uitgekomen. Na jaren nog steeds tevreden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.