Alarm voor in de auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52
Onze BMW3 is afgelopen week voor de 4e keer opengebroken. Glas eruit getikt en een poging gedaan om de apparatuur te verwijderen. Gelukkig is dat deze keer niet gelukt. De apparatuur is namelijk vastgezet.

Als de auto op de oprit staat dan hoor ik vanwege een bewegingsmelder via home assistant dat er iemand bij de auto is. Maar nu kan dat even niet. Ik zoek dus nu een soort bewegingsmelder, met een lampje voor de 'herkenbaarheid', en bijvoorbeeld een sirene. En nog beter ook een koppelingsmogelijkheid met Home assistant. (zigbee, wifi, zwave, kaku).

Weet iemand of er zoiets bestaat?

Alle reacties

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:19
Je noemt geen budget, maar wellicht is het meest net om het alarm systeem te installeren bij de BMW dealer? Het OE alarm systeem registreert deuren, wielen, motor- en achterklep en interieur. Komt met 2 rode knipperende lampjes om aan te geven dat het alarm geactiveerd is.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Mijn tapo camera van 2 tientjes kan dat al, bij persoon herkenning/beweging gaat er een alarm af.
Duurdere camera's zeker ook.

Maar adviseer ik alleen als je bijvangst van passanten kan voorkomen anders wordt je gek.

• ahbart
Barrycade schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:10:
Mijn tapo camera van 2 tientjes kan dat al, bij persoon herkenning/beweging gaat er een alarm af.
Duurdere camera's zeker ook.

Maar adviseer ik alleen als je bijvangst van passanten kan voorkomen anders wordt je gek.
Is dat een camera voor buiten? Of zou je dan denken voor in de auto?

• ahbart
OosterF schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:05:
Je noemt geen budget, maar wellicht is het meest net om het alarm systeem te installeren bij de BMW dealer? Het OE alarm systeem registreert deuren, wielen, motor- en achterklep en interieur. Komt met 2 rode knipperende lampjes om aan te geven dat het alarm geactiveerd is.
Ik vrees dat dat een wat erg dure oplossing is.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 22:11
SCM klasse 3 of hoger in laten bouwen, kun je ook nog korting mee krijgen bij je verzekering vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Uberdude schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:14:
SCM klasse 3 of hoger in laten bouwen, kun je ook nog korting mee krijgen bij je verzekering vaak
Dat valt tegen. Vaak pas voor auto's boven een bepaalde waarde. Ergens rond de 70.000euro en er boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ahbart schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:11:
[...]

Is dat een camera voor buiten? Of zou je dan denken voor in de auto?
Als ik snel zoek: https://www.tapo.com/au/product/smart-camera/ en dat lijkt me een camera die niet 1-2-3 in een auto gemonteerd kan worden?

Ik vraag me overigens af wat je wil oplossen? Ja, afschrikken. Maar ga er maar vanuit dat een sirene weinig tot geen indruk maakt afhankelijk van het type boef; ook omdat in veeeeel gevallen ze maar 30 seconden ofzo de tijd nodig hebben om iets los te klikken of weg te nemen. Jij, de buren, de politie is er in 30 seconden niet bij en dan zijn ze al weg.
Uberdude schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:14:
Dat is vaak / tegenwoordig geen korting meer maar een verplichting als je bepaalde auto's uberhaupt wil verzekeren of gebruik wil maken van allrisk / aankoop-regelingen. En dan ook nog maar eens bepaald aantal jaren na eerste toelating; op mijn vorige auto was klasse-3 voldoende voor aankoop-regeling, mijn huidige moet klasse-5 maar totdat de auto x jaar oud is; daarna is klasse-3 voldoende voor dezelfde regeling door te laten lopen.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 29-11-2024 07:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:58
Onder het motto voorkomen is beter dan genezen, zou ik een zeer felle lamp met bewegingsdetectie ophangen.

Zo'n ding: https://www.bol.com/nl/nl...ZD3g.3_17.21.ProductImage

Hang er een camera met bewegingsdetectie naast en dan hebben ze er waarschijnlijk al een stuk minder zin in:
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Dit is er dan wel even vanuit gaande dat je een eigen oprit hebt waar de auto staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

XelaRetak schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:58:
Dit is er dan wel even vanuit gaande dat je een eigen oprit hebt waar de auto staat...
+
ahbart schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:52:
Als de auto op de oprit staat dan hoor ik vanwege een bewegingsmelder via home assistant dat er iemand bij de auto is. Maar nu kan dat even niet.
;)

@ahbart staat de auto wel in zicht of staat ie buiten jouw "field of view" van huis en ergens verderop in de straat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
De auto staat normaal op de oprit. Maar we hebben nu even geen plek op de oprit vanwege een verbouwing. Meteen was het raak. De vorige inbraak was in 2018. Nu dus 2x achter elkaar.
Hij staat nu dus direct voor het huis, half dwars op de oprit half op de weg. Maar eerder met de inbraak had ik hem helemaal op de weg staan, maar wel voor het huis.

Op de oprit heb ik een bewegingsmelder en een plingetje binnen. Daarmee heb ik 2x een inbraak kunnen voorkomen. Maar natuurlijk ook valse meldingen daarmee. Helaas.

We dachten eigenlijk dat onze auto uit 2017 al niet meer interessant zou zijn. Maar het blijkt dat deze alleen maar interessanter is geworden, omdat die onderdelen, door alle inbraken, niet meer te krijgen zijn.

Ik wil dus vooral afschrikken. Het liefst voor ze de auto openbreken! Dus met een zichtbaar alarm, en eventueel een klop van mij op het raam. Dat werkt op zich. Ik hoopt op een soort rondom alarm die ik op het dashboard zet, of op de middenconsole, met wat knipperende lampjes ofzo. Maar ook met signaal naar binnen o.i.d.

De leasemaatschappij van wie we de auto hebben overgenomen wilde in 2017 geen alarm. En tot nu toe ben ik nog geen verzekering tegen gekomen die daarom vroeg. Pas vanaf 70.000 euro of zo dus.

Het liefst zou ik een camera buiten hangen. Zo iets als de Foscam SD8EP. Die heeft ook een schijnwerper / led lamp. Maar ik kan nergens die (dikke) kabels doorvoeren naar binnen.

Misschien dat zoiets iets zal zijn: CPVAN bewegingsmelder. Maar dan mis ik nog wel een signaal naar binnen. Zigbee, wifi of zwave of zo.

[ Voor 36% gewijzigd door ahbart op 29-11-2024 10:19 ]

Pagina: 1