Lenovo Legion Y720-15IKB // Logitech G510 // Logitech G35 // Logitech G Pro X // PS 5 // Nintendo Switch
Vraag
Alle reacties
Verder kan het ook liggen aan de upscaling van niet 4K content die niet zo ideaal verloopt. Je spreekt over het logo van een game? Vanaf welk apparaat speel je dit?
ik heb het idee dat het meer aan het kastje ligt dan aan de tv. Verder is de tv streamer ingesteld op 4k 60hz en de youtube op standaard hoge kwaliteit.
Lenovo Legion Y720-15IKB // Logitech G510 // Logitech G35 // Logitech G Pro X // PS 5 // Nintendo Switch
Beetje karige beschrijving van het probleem. Wat heb je zelf al gedaan en geprobeerd?
Pas na een respons kom je met het feit dat je een streamer gebruikt. Wellicht een fotoótje oid, zodat men hier een beeld heeft van de problematiek?
do or do not, there is no try
Ik ben er ondertussen achter dat het probleem in de Google tv streamer zit.
Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar als je een bewegend beeld met bijv. een bos op zet lijkt het net of er pop-in is of schieferend beeld. En het gele reclame rondje van YouTube is heel blokkerig.
Als ik video's van hoge kwaliteit afspeel op de tv zelf (dus de YouTube app op de tv bijv.) heb ik de problemen niet. Maar de zelfde video's op de streamer hebben de problemen wel.
Wat ik al geprobeerd heb is de kabels vervangen voor goede kwaliteit nieuwe kabels en het aanpassen van de instellingen.
Dit alles heeft niets geholpen.
Ik zal morgen een afbeelding/filmpje proberen te maken van het probleem.
Hopelijk herkent iemand het probleem
Wat noem je goede kwaliteit nieuwe kabels? HDMI werkt, of het werkt niet. Dure kabels zijn niet beter. Zolang de bandbreedte goed is, voldoen ze ongeacht de prijs.robben19 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 00:12:
Mijn excuus voor het late reageren. Ben op vakantie geweest en niet in staat geweest om te antwoorden.
Ik ben er ondertussen achter dat het probleem in de Google tv streamer zit.
Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar als je een bewegend beeld met bijv. een bos op zet lijkt het net of er pop-in is of schieferend beeld. En het gele reclame rondje van YouTube is heel blokkerig.
Als ik video's van hoge kwaliteit afspeel op de tv zelf (dus de YouTube app op de tv bijv.) heb ik de problemen niet. Maar de zelfde video's op de streamer hebben de problemen wel.
Wat ik al geprobeerd heb is de kabels vervangen voor goede kwaliteit nieuwe kabels en het aanpassen van de instellingen.
Dit alles heeft niets geholpen.
Ik zal morgen een afbeelding/filmpje proberen te maken van het probleem.
Hopelijk herkent iemand het probleem
Your Friendly Neighborhood Moderator
https://www.lunenburg.nu/...ricewatch&utm_medium=feed
de winkel vertelde dat dit goede kabels zijn.
of ze hebben me voorgelogen dat kan.

[ Voor 11% gewijzigd door robben19 op 17-12-2024 13:32 ]
Er is een speciaal topic voor dat soort kabels:robben19 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:31:
ik heb deze kabels nu gemonteerd zitten
https://www.lunenburg.nu/...ricewatch&utm_medium=feed
de winkel vertelde dat dit goede kabels zijn.
of ze hebben me voorgelogen dat kan.
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Anyway, waarom uberhaupt de TV streamer gebruiken als de TV de functie's ingebakken heeft.
maar dan nog het moet toch gewoon goed werken?
Vanuit nieuwsgierigheid; wat bedoel je met 'troep van lg'?robben19 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:38:
voor mijn kinderen is de interface van de google tv streamer eenvoudiger al die troep van lg hoef ik niet door mijn beeld te hebben.
Even heel cru, maar is dit niet wellicht gewoon een gevalletje 'dit is het'?maar dan nog het moet toch gewoon goed werken?
Druk dat ding eens in een andere 4K TV en kijk hoe het er daar uit ziet.
Kabel had wel goedkoper gekund, het is geen excessief dure kabel, maar overkill voor dit doeleinde.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
ja troep is misschien niet helemaal goed verwoord. hahaD4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:41:
[...]
Vanuit nieuwsgierigheid; wat bedoel je met 'troep van lg'?
[...]
Even heel cru, maar is dit niet wellicht gewoon een gevalletje 'dit is het'?
Druk dat ding eens in een andere 4K TV en kijk hoe het er daar uit ziet.![]()
Kabel had wel goedkoper gekund, het is geen excessief dure kabel, maar overkill voor dit doeleinde.
de kinderinterface van google vindt ik een stuk vriendelijker.
kwa kabel was hij inderdaad wel aan de prijs. Maar als de ps5 e.d. ook gewoon goed kan draaien moet dit met de streamer ook gewoon kunnen toch. dit moet geen beperking zijn hij kan gewoon 4k 60 hz doorgeven dat moet gewoon vloeiend kunnen.
Zoals eerder al is aangegeven door @Jorgen maakt dat dus geen drol uit. Het werkt, of het werkt niet. De kabel heeft geen invloed op de uiteindelijk beeldkwaliteit, iets wat bij analoge kabels wel het geval is.robben19 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:47:
dit moet geen beperking zijn hij kan gewoon 4k 60 hz doorgeven dat moet gewoon vloeiend kunnen.
Een rotte HDMI kabel zorgt voor simpelweg geen beeld. Of duidelijke problemen als flitsen naar wit/zwart, het halve beeld wat opeens verdwijnt of een regelmatig patroon van gekleurde stippen. Niet 'ronde elementen worden kartelig'.
Waar ik dus op doel is dat je het probleem wellicht moet zoeken in het kastje van Google. Druk dat ding in een andere 4K TV (of 4K monitor) en kijk hoe het er daar uitziet.
[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 17-12-2024 14:04 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Maar misschien zit het in de instellingen of ik zie iets over het hoofd.
ik ga hem eens proberen op een andere tv
Op de andere tv had de streamer het probleem niet en ik keek bij de instellingen onder indelingsselectie in de google streamer daar kun je kijken welke selecties hij aan en uit heeft staan. Nu zag ik bij de oude tv dat dolby vision uit stond. Vervolgens heb ik de streamer weer op de LG aangesloten en dolby vision uit gezet nu werkt hij wel gewoon zoals hij hoort te werken alleen zonder dolby vision.