Vervanging van Outlook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• van Loon
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Mijn vraag:
Weet iemand een goede vervanging (of heeft ervaring) voor Outlook? Vanaf 1 januari 2025 wordt de oude Outlook vervangen door een nieuwe versie. Maar daar lees ik geen goede berichten over.
Nu lees ik op internet allerlei alternatieven voor Microsoft Outlook. Waaronder Thunderbird. Maar hierover lees ik ook wisselende reviews (langzaam en ouderwets).
Ik heb Gmail en ziggo.nl. De vervanging van Outlook gebuik ik op m'n laptop.
Heeft iemand een goed idee? Voorkeur gratis. En ik zoek iets simpels.
Alvast vriendelijk bedankt voor de informatie.
Vera van Loon

Alle reacties

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Hoi,

Ik wilde Thunderbird aanraden, aangezien ze erg bezig zijn met de ontwikkeling van hun e-mail cliënt. Langzaam en ouderwets is niet zo wat bij mij binnenkomt. Ze hebben op 26-11 nog een update uitgebracht.

Met wat verder zoeken kwam ik BetterBird tegen. Een tegenhanger van Thunderbird (https://www.betterbird.eu/downloads/index.php)
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar de reacties zijn afaik redelijk positief.

Beiden zijn gratis. Ik zou zeggen; probeer ze uit. Dan weet je of het bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door CuBras op 28-11-2024 20:48 ]

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06
Recent overgestapt op Thunderbird, nadat Firefox al jaren mijn default browser is, op de pc en tot nu toe bevalt dat eigenlijk wel. Zo ging zoeken in alle mail juist supervlot tov outlook, dat verschil was echt groot. Geen uitgebreide review van mij dus, maar ik blijf hier voorlopig mee werken. Agenda werkt ook gewoon goed. Al die losse tabbladen werkt wel lekker moet ik zeggen. Nog geen behoefte gevoeld om nog iets anders aan de tand te gaan voelen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik gebruik ook al jaren Thunderbird en dat werkt als een tierelier. Zelfs met tienduizenden mails in een mailbox werkt het gewoon lekker vlot als je daar wat in wilt zoeken.

Ik zou zeggen, probeer 'm eens. Overstappen naar een andere client is als je IMAP gebruikt geen enkel probleem.

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
Zelf gebruik ik al jaren Thunderbird, dat bevalt prima. Contacten en agenda’s zijn toe te voegen en te synchroniseren met andere apparaten.

Ondanks dat ik het al jaren gebruik, heb ik wel eens alternatieven gezocht en geprobeerd. Toch kwam ik altijd weer terug bij Thunderbird.

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook al tijden fan van Thunderbird, werkt gewoon simpel en lekker.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ook hier al vele jaren(15 of meer) Thunderbird gebruiker (de goedkoopste Office had in het begin namelijk geen outlook :) ). Eigenlijk nooit problemen gehad.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:38

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topic even verplaatst naar CSA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

van Loon schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:33:
Mijn vraag:
Weet iemand een goede vervanging (of heeft ervaring) voor Outlook? Vanaf 1 januari 2025 wordt de oude Outlook vervangen door een nieuwe versie. Maar daar lees ik geen goede berichten over.
Nu lees ik op internet allerlei alternatieven voor Microsoft Outlook. Waaronder Thunderbird. Maar hierover lees ik ook wisselende reviews (langzaam en ouderwets).
Vera van Loon
Wat bedoel je precies met Outlook wordt vervangen vanaf 1 januari?
Een degelijk bericht gaat over de MAIL applicatie uit de Microsoft Store.

NIET over de desktop versie (fat client) die met Office 365 of het reguliere Microsoft Office pakket wordt geleverd. Die blijft gewoon bestaan/actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn inderdaad heel verschillende Outlook-versies. Waarvan sommige al jaren niet meer ondersteund en dus onbruikbaar zijn, en andere nog jaren ondersteund blijven. De MS365-versie blijft bestaan (maar krijgt helaas een heel andere interface). Bijv. Outlook 2024 is ondersteund tot 2029, Outlook 2016 tot oktober '25. Wat stopt per 1 jan 2025 is de Windows Mail, Calendar, etc.

Het is dus erg nodig om concreet aan te geven welke je bedoelt.

En welkom @van Loon.

Dat gezegd hebbende: het leuke van een tool als Thunderbird is dat het gratis gewoon is te proberen. Gebruik het nu een tijdje naast de oude mail client en zie of het bevalt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:08
van Loon schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:33:
Mijn vraag:
Vera van Loon
Ik zou de nieuwe versie een kans geven. De basis ervan werkt gewoon goed. Zijn er functies die je in de nieuwe versie mist?

Hier is te zien welke functies er aan zitten te komen of al zijn uitgerold. Misschien kun je daar vinden of een missende functie er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

thunderbird isvind ik ok-ish. Ik gebruik het nu ook, maar het is wel een beetje crappy. Lelijk en tamelijk irritante interface met die tabs.
Je hebt wel lekker veel grip op je mails en je accounts en op zich draag ik het project een warm hart toe, en dat is ook wat waard :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-van-Dijk
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-08 15:44
Ik gebruik zelf al een tijdje StartMail en ben daar heel tevreden mee. Het is een veilige en privacygerichte e-maildienst die eenvoudig in gebruik is. Het biedt een schone interface en werkt goed op zowel laptop als mobiel. StartMail staat bekend om zijn focus op privacy, maar het is ook een goede keuze voor mensen die op zoek zijn naar een simpel, gebruiksvriendelijk alternatief voor Outlook.

Het werkt prima met Gmail en andere e-mailproviders. Het is niet helemaal gratis hoor, maar je kunt wel 30 dagen gratis uitproberen. Het is misschien een optie om te overwegen als je privacy belangrijk vindt en een alternatief zoekt dat niet te complex is. https://www.startmail.com/

Hopelijk helpt dit je verder! Als je vragen hebt hoor ik het graag Vera.
Pagina: 1