Zwift(en) op een mini desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:24
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een mini desktop pc om Zwift (online fietsen) te kunnen draaien, verder wordt de pc nergens voor gebruikt. Ik zal er wel een scherm en toetsenbord + muis op aansluiten en waarschijnlijk een ANT+ dongel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet veel, ik dacht aan maximaal 250 euro exclusief pc-scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier zelf weinig beeld bij. Ik gebruik nu een Ipad van 10 jaar oud die steeds trager wordt, dus ik ben ook weinig tot geen kwaliteit gewend. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLqBMgn-38-lkvOI_GXJxr6GEak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hUilpIO2YDFDzt9Ge9lenHO3.png?f=fotoalbum_large

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren of eisen. Ik zat denken te aan een Apple TV 4k, maar dat is volgens mij wel al wel erg oud en Apple is vaak een vrij duur merk. Ik vroeg mij af of er geen alternatieven zijn?

Wat verwacht je van ons?
Wat zouden jullie adviseren?

[ Voor 6% gewijzigd door Pieter2 op 28-11-2024 19:48 ]

Alle reacties

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51
Heb je al een scherm?

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:24
Ja die heb ik al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:42
Ik denk dat je het best naar een relatief jonge (< 5 jaar oud) tweedehands mini PC als deze V&A: Dell Optiplex 3090 SFF | i5 10505 | 16gb DDR4 | 250gb SSD aangeboden kan kijken. Hier valt nog een low profile videokaartje bij te plaatsen als de geintegreerde graphics toch wat te licht zijn - die zit boven de minimale specs, maar onder de aanbevolen, met bv een V&A: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G zit je meer in de buurt van de aanbevolen specs (maar nog steeds eronder). Ook tweedehands wordt het afdingen om binnen je budget uit te komen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 28-11-2024 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij zijn kleine systeempjes zoals een Nuc hier ook erg geschikt voor. Formaatje van een Apple TV, maar veel schappelijker geprijsd.

EDIT:
Ik zie nu pas dat de meeste Nucjes zwaar boven budget zitten :(

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 28-11-2024 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:42
CH4OS schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:14:
Volgens mij zijn kleine systeempjes zoals een Nuc hier ook erg geschikt voor. Formaatje van een Apple TV, maar veel schappelijker geprijsd.
Met dit budget kom je dan nieuw niet veel verder dan een iets met een Celeron/N100 CPU en max 8GB RAM. Dat zit onder de minimum vereisten ....

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 28-11-2024 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

martyw schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:18:
Met dit budget kom je dan nieuw niet veel verder dan een iets met een Celeron/N100 CPU en max 8GB RAM. Dat zit onder de minmimum vereisten ....
In de V&A staan weer wel interessante opties, die dan ook zelfs goedkoper zijn: https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=nuc

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Als je enkel Zwift gebruikt, kan je ook een Apple tv halen. Die is niet heel lang geleden, in 2022, nog geüpdatet

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 28-11-2024 23:27 ]

Pagina: 1