Toon posts:

videokaart over clocken maar hoe ver ???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn videokaart nu op 200@222 400@444 staan kan ik nog hoger gaan en als ik hoger kan mijn videoplank dan niet doorbranden :? :? :? (ik heb een geforce 2 pro)

greetz psiduster

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Licht aan je koeling. Ga zo ver als je wilt, tot dat er strepen op je beeld ontstaan danwel andere vreemde special effects ;)

check natuurlijk ook wel tussendoor altijd je temperatuur !

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 20:37 schreef psiduster__ het volgende:
ik heb mijn videokaart nu op 200@222 400@444 staan kan ik nog hoger gaan en als ik hoger kan mijn videoplank dan niet doorbranden :? :? :? (ik heb een geforce 2 pro)

greetz psiduster
Je hebt gewoon 100% winst? Hoe doet dit ding het in games?(geen artifacts blokjes die er niet horen te zitten) Wat voor extra cooling heb je er op zitte? Lijkt mij dat ie te heet gaat worden.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bij 11% OC (ja goed gerekend van mij he :P ) brandt ie niet door hoor...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Zorg er in ieder geval voor dat je je processor en geheugen goed gaat koelen. Als je op een gegeven moment geen streperig of f*cked up screen krijgt dan weet je dat je te ver bent gegaan. Save mode, en terug zetten.

S6

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat ie memspeed en processorspeed bedoelt van zn vidkaart
Op donderdag 13 september 2001 20:40 schreef MICHIEL123 het volgende:

[..]

Je hebt gewoon 100% winst? Hoe doet dit ding het in games?(geen artifacts blokjes die er niet horen te zitten) Wat voor extra cooling heb je er op zitte? Lijkt mij dat ie te heet gaat worden.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op donderdag 13 september 2001 20:40 schreef MICHIEL123 het volgende:

[..]

hij bedoelt dat ie de core van 200 op 222 heeft gezet :)
en het geheugen van 400 op 444 :)
je kan nog wat verder totdat je vreemde pixels en streepjes krijgt :)
gebeurd dit, dan een klein stapje terug :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik heb mijn GeForce SDR op 120@150 en 166@200 lopen.
Is gewoon het maximum wat kan. :)
Heb nu gewoon een SDR kaart op DDR snelheid lopen :P
Heb wel een ander ventilatortje erop gezet voor de nodige verkoeling voor me plankje :7
Geen crashes of andere rare gebeurtenissen. Bij Quake 3 op 1280x1024x32 met hoogste detail 56FPS bij veel actie!!!

Kwel he.

Genoeg opgeschept...
Als antwoord op je vraag: je kan nu dnekelijk nog wel verder overclocken maar let op de temepratuur. Ik raad je aan om er toch een andere ventilator op te zetten...

Verwijderd

Hoe erg merk je dit in fps

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Zou je überhoupt wel overclocken? Het is vaak maar een geringe prestatiewinst terwijl de levensduur van je hardware snel korter wordt. Bij verder overclocken loop je zelfs het risico op het direct beschadigen van je hardware.

Je kunt ook meer prestaties krijgen door andere instellingen te tweaken en de meest uitgebalanceerde drivers te kiezen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 20:49 schreef shorty151 het volgende:
Hoe erg merk je dit in fps
dit merk je niet erg in fps maar wel aan de eind score >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er nog ff heatsinks op mijn videoplank doen en dan koelt het better en dan ga ik proberen om hem verder te
oc-en >:) >:)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Moved naar [forum=8].
Niet echt Die Hard dit :)

Verwijderd

mijn noname (http://www.sparkle.com.tw oid) draaid op 200@ 270 en 365@465 (ik heb wel 5n/s ram... ipv 5.5n/s waarop ie orgineel geclocked is) met standaard koeling, een klein heatsinkje + fan op de gpu en geen ram heatsinks... na 20min UT spelen heb ik nog geen artiflicks (of hoe die dingen ook heten) alleen ik ga morgen maar es een heatsink bouwe....

[edit]
screenie
Afbeeldingslocatie: http://www.h4e-net.com/270.jpg

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 18:31 schreef matty het volgende:
mijn noname (http://www.sparkle.com.tw oid) draaid op 200@ 270 en 365@465 (ik heb wel 5n/s ram... ipv 5.5n/s waarop ie orgineel geclocked is) met standaard koeling, een klein heatsinkje + fan op de gpu en geen ram heatsinks... na 20min UT spelen heb ik nog geen artiflicks (of hoe die dingen ook heten) alleen ik ga morgen maar es een heatsink bouwe....

[edit]
screenie
[afbeelding]
Artifacts, een vreemd voorwerp/iets.

En welk NVmax versie is dat?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 18:50 schreef ReseT het volgende:

[..]

Artifacts, een vreemd voorwerp/iets.

En welk NVmax versie is dat?
nja die dingen heb ik dus niet, ik kan gewoon spelen >:)

NVmax is build 2094

Verwijderd

Euhm, totdat die gaat roken. ;) Nee, elke dag even een paar MHz om hoog todat deze onstabiel gaat lopen en dan klok je hem terug waar die nog wel stabiel bij liep. Kun je ook de http://gathering.tweakers.net/forum/find even gebruiken, succes! ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28
Je moet gewoon iedere keer met de core en het geheugen stapjes van 1 a 2 mhz nemen en als je opeens artifacts krijgt (flikkeringen in beeld of bijv. strepen) klok je hem terug tot waar hij wel goed draaide. Als je niet in eens 100 mhz meer overklokt kan er bijna niks fout gaan.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 18:31 schreef matty het volgende:

[edit]
screenie
[afbeelding]
waar kan je dat proggie krijgen ??? :?

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 22:09 schreef psiduster__ het volgende:

[..]

waar kan je dat proggie krijgen ??? :?
www.tweakfiles.com zegt genoeg toch ? ;)

Verwijderd

[topic=204235/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.