Opzeggen Odido-abonnement voor oplevering glas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MiKE_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 21:43
In 2023 kondigde Odido aan bij mij in de buurt glasvezel te gaan leggen. Ik was daar heel blij mee en heb in september 2023 een jaarabonnement afgesloten met als ingangsdatum de oplevering van mijn aansluiting.

8 maanden geleden zijn mensen van ODF bezig geweest met kabels leggen in mijn straat en sindsdien heb ik een sprietje naast mijn voordeur maar er is nog niets geleverd. Ik heb nog steeds internet via KPN.

In de zomer kondigde KPN aan OOK glas te gaan leggen en vandaag heb ik nu ook een sprietje van KPN voor de deur. Dat had ik niet verwacht!

Nu heeft KPN wel gewoon IPV6 en odido niet en wel CGNAT voor ipv4 voor wat ik begrijp. Dus ik blijf liever bij KPN denk ik. Maar als odido nu gaat leveren moet ik alsnog verplicht over, voor een jaar, daar had ik voor getekend. Of kan ik daar onderuit omdat ze zo lang doen over oplevering? In mijn contract staat daar niets over. Heeft een van jullie dit uitgezocht? Ik ben vast niet de enige in deze situatie nu, in meerdere delen van het land wordt er nu dubbel glas gelegd. En ook: is odido inderdaad zo erg of valt het wel mee in de praktijk?

Beste antwoord (via MiKE_B op 28-11-2024 16:54)

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:28
Aangezien ze nog niet geleverd hebben zou je moeten kunnen ontbinden. Omdat je een dienst (internet) + product (modem) krijgt en je waarschijnlijk het modem nog niet hebt zou https://wetboekplus.nl/bu...-ontbinding-overeenkomst/ van toepassing zijn. En heb je tot 14 dagen na levering van je modem de tijd om te herroepen.
Althans zo heeft mijn rechtsbijstand indertijd betoogd toen ik mijn glasvezel wilde opzeggen voordat het geleverd werd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of je belt KPN met de hele situatie; ik gok dat zij ook al vaker met dit soort "dubbele sprietjes" te maken hebben gehad en wie weet zijn ze zoooo blij met je als klant, dat ze een (mogelijke) opzegboete van Odido voor je willen bemiddelen?

We zijn overigens wel al goed 12 maanden verder sinds dat je het verhaal met Odido begonnen bent; en ik lees een aantal vragen / angsten over de dienstverlening. Heb je misschien al op GoT gelezen of extra gevraagd over de dingen die Odido in jouw ogen minder goed doet?

/edit: https://community.odido.n...trolplan-voor-ipv6-364435 doet dus al geen IPv6, zoals je zelf al zegt; er is 0 update/voortgang te melden ; op https://community.odido.n...deeld-wan-ip-adres-370687 zeggen ze geen CGNAT te hebben op het vaste net?

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 28-11-2024 16:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:28
Aangezien ze nog niet geleverd hebben zou je moeten kunnen ontbinden. Omdat je een dienst (internet) + product (modem) krijgt en je waarschijnlijk het modem nog niet hebt zou https://wetboekplus.nl/bu...-ontbinding-overeenkomst/ van toepassing zijn. En heb je tot 14 dagen na levering van je modem de tijd om te herroepen.
Althans zo heeft mijn rechtsbijstand indertijd betoogd toen ik mijn glasvezel wilde opzeggen voordat het geleverd werd.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik zou eerst afwachten welke van de twee het eerst de aansluiting naar binnen trekt.
Bij https://opendutchfiber.nl/ heb je de keuze uit meerdere aanbieders (bij KPN ook maar is in de praktijk vak duurder dacht ik).

Aangezien het al een tijdje geen 2023 meer is zou ik je contract van Odido opzoeken en dat gewoon opzeggen, met de mededeling dat zodra er actief glas in je woning aanwezig is je hun in je keuze zal meenemen.

Odido is een apart bedrijf, groot, als het werkt prima netwerk. Echter het is van een investeringsmaatschappij dis op inkomsten en uitgaven stuurt. Van wat ik begrijp uit de topics hier, is alles uitbesteed. Dus zodra het niet goed werkt ben je aan allerlei partijen overgeleverd met een onderbemande eerstelijns helpdesk vanuit Portugal.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKE_B
MAX3400 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:32:

/edit: https://community.odido.n...trolplan-voor-ipv6-364435 doet dus al geen IPv6, zoals je zelf al zegt; er is 0 update/voortgang te melden ; op https://community.odido.n...deeld-wan-ip-adres-370687 zeggen ze geen CGNAT te hebben op het vaste net?
Ah! Ik begreep van een oud-collega die nu bij Odido werkt dat ze geen IPv4 meer hebben/hadden en dus CGNAT moeten doen voor nieuw netwerk. Misschien is dat niet waar of achterhaald. CGNAT is niet fijn maar als je ook nog eens geen IPv6 hebt dan is het wel karig allemaal. Destijds dacht ik: beter Odido glas dan KPN DSL, maar nu KPN dus ook aan het bouwen is geslagen is de balans de andere kant op uitgeslagen wat mij betreft

En ja, ik heb uitzoekwerk gedaan, CGNAT had ik niet gevonden maar geen IP6 vond ik wel een grote teruggang; mijn vraag was vooral of er tweakers zijn die bij KPN en later bij Odido hebben gezeten en die me kunnen geruststellen over dienstverlening bij Odido of juist die bevestigen dat je beter bij KPN zit ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door MiKE_B op 28-11-2024 17:00 ]

• MiKE_B
Springuin schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:35:
Supernuttig! Ik ga Odido bellen en bedanken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@MiKE_B

had precies dezelfde situatie.

Heb gewoon, zonder problemen, op kunnen zeggen bij Odido

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiKE_B
De chatbot op de website vertelde me dat ik telefonisch op moest zeggen. Na drie kwartier! in de wacht heb ik mijn Odido abo nu opgezegd. Bedankt voor jullie support!

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 02-12-2024 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:03
MiKE_B schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:26:
De chatbot op de website vertelde me dat ik telefonisch op moest zeggen. Na drie kwartier! in de wacht heb ik mijn Odido abo nu opgezegd. Bedankt voor jullie support!
Goed dat het geregeld is.

Alleen in je screenshot staat wel je achternaam dus misschien wil je dat nog even aanpassen (je had vast niet voor niets alleen de B in je gebruikersnaam :))

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 02-12-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Compuchip87 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:04:
[...]

Alleen in je screenshot staat wel je achternaam dus misschien wil je dat nog even aanpassen (je had vast niet voor niets alleen de B in je gebruikersnaam :))
offtopic:
ik stuur in deze gevallen altijd een DM om er geen extra aandacht aan te besteden, maar je hebt een goed punt, niet vervelend bedoeld

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKE_B
[...]

Haha, dank je wel. Mijn gebruikersnaam heb ik in 2001 gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:35
Waarom heb je niet gewacht met opzeggen totdat Odido ook daadwerkelijk door de muur naar binnen is gegaan, zodat de daadwerkelijke aansluiting ook in huis is geregeld? Bij eventueel overstappen in de toekomst naar Odido had je dan alles al gehad (behalve het modem natuurlijk).

Zo had ik het vorig jaar gedaan. Abonnement was nog niet opgeleverd en kon gewoon de afspraak met de monteur annuleren. Dit ga ik straks ook met KPN doen, zodat ik eventueel voor later hun glasvezel kan gebruiken.

(nu 1 jaar later zit ik sinds deze week wel bij Odido, omdat KPN steeds maar de werkzaamheden uitstelt, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKE_B
[...]

Alleen in je screenshot staat wel je achternaam dus misschien wil je dat nog even aanpassen
Weet je wat nu gek is? Ik _kan_ mijn bijdrage niet meer aanpassen! De oorspronkelijke forumpost wel, dat is geen probleem, maar niet mijn reactie met daarin mijn PII -- hoort dat? Ik ben niet zo actief op tweakers, misschien is er een goede reden voor, maar ik zie die even niet. Er staat als ik dit nu aan het typen ben: na het plaatsen kan je het bericht nog 2 dagen lang wijzigen, ik snap dat het nu twee dagen en een beetje geleden is. Maar waarom dat verschil tussen de bewerkingsmogelijkheden van de reactie en het oorspronkelijke bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKE_B
Hoianddoei schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:40:
Waarom heb je niet gewacht met opzeggen totdat Odido ook daadwerkelijk door de muur naar binnen is gegaan, zodat de daadwerkelijke aansluiting ook in huis is geregeld? Bij eventueel overstappen in de toekomst naar Odido had je dan alles al gehad (behalve het modem natuurlijk).
Voor zover ik weet gaat ODF de aansluiting sowieso 'binnen brengen' ook als ik geen abonnement heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MiKE_B schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:41:
[...]

Weet je wat nu gek is? Ik _kan_ mijn bijdrage niet meer aanpassen! De oorspronkelijke forumpost wel, dat is geen probleem, maar niet mijn reactie met daarin mijn PII -- hoort dat? Ik ben niet zo actief op tweakers, misschien is er een goede reden voor, maar ik zie die even niet. Er staat als ik dit nu aan het typen ben: na het plaatsen kan je het bericht nog 2 dagen lang wijzigen, ik snap dat het nu twee dagen en een beetje geleden is. Maar waarom dat verschil tussen de bewerkingsmogelijkheden van de reactie en het oorspronkelijke bericht?
Omdat ze deze redelijk korte termijn als werkbaar voor de mods hebben gekozen.
Wel kan je via een topic report op de betreffende post van jezelf deze laten ontgrendelen.

Pagina: 1