• ThePhoto
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-02 21:05
Beste mede-Tweakers,

In verband met een 3-maanden durende reis naar Zuid Amerika ben ik op zoek naar een credit card. Ik ben aangesloten bij RegioBank (onderdeel van Volksbank) en ik vond daar de tarieven voor betalingen met hun (ICS/VIas) credit card nogal hoog, dus hoop ik op een goedkoper alternatief.

Ik heb al even gezocht en kom uit op de volgende opties: Revolut (plus of premium of hoger?), Wise, Openbank, N26.

Daarnaast de volgende info die wellicht goed is om te weten om een beter beeld te krijgen bij de situatie:
  • De reis gaat door verschillende landen
  • Het liefst heb ik de credit card tijdelijk omdat ik merk dat ik het verder niet nodig heb in mijn dagelijkse leven
  • Ik vind het prima om maandelijks iets te moeten betalen voor de credit card als het bepaalde voordelen biedt (maar dan moet het wel tijdelijk kunnen, en dan max €10 p/m
  • ik ga ook cash meenemen, maar omdat de reis lang is en ook naar erg afgelegen stukken gaat met mogelijk geen ATM, wil ik ook het gemak van een kaart hebben
  • ik vertrek in maart dus ik heb nog tijd :)
Alvast bedankt voor iedere tip

Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-05 11:29
Wat was er aan Revolut, Wise, Openbank of N26 dat je niet beviel?

Die kaarten zijn gratis en dat is prima. Is overigens een debit-card, maar dat terzijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
De RegioBank Creditcard van ICS kost € 33 per jaar: https://www.regiobank.nl/betalen/regiobank-creditcard.html

Drie maanden op reis gaan en dan twijfelen over een CC die €33 kost? Erm. Zeg je 'm na een jaar weer op, zit je (voor drie maanden) op €11p/m.

Ik zou juist in dat soort lange een CC van een grote, gerenommeerde partij willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:35
Trade Republic kun je ook overwegen, betaal je geen wisselkoerskosten en boven de €100 is ATM opname gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ThePhoto schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:21:
... • ik ga ook cash meenemen, maar omdat de reis lang is en ook naar erg afgelegen stukken gaat met mogelijk geen ATM, wil ik ook het gemak van een kaart hebben
Ongetwijfeld bedoel je iets anders maar op het moment dat er geen ATM ergens kan bestaan, is er dus ook een kans dat er geen / onvoldoende electronische mogelijkheden of verbindingen zijn om een creditcard uit te lezen of te belasten?

Tenzij er nog plekken zijn op deze wereld zo'n antieke carbon-copy creditcard-apparaat heeft staan maar dan vraag ik me weer af wat er gebeurt als zij willen incasseren en jij bent al terug van vakantie en de creditcard opgezegd.

Is het toevallig een idee om ook over de grens te kijken? American Express bijvoorbeeld heeft ook/extra een app. Hoef je de kaart dus niet eens bij je te hebben maar kan je dus betalen met je smartphone. Of neem je ook je smartphone niet mee?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:28

Metalfreak

Hoije woh!

MAX3400 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:13:
[...]

Ongetwijfeld bedoel je iets anders maar op het moment dat er geen ATM ergens kan bestaan, is er dus ook een kans dat er geen / onvoldoende electronische mogelijkheden of verbindingen zijn om een creditcard uit te lezen of te belasten?
Maar buiten Europa zijn de opties waar je met creditcard kunt betalen vele malen vaker aanwezig dan waar je met een Maestro bankkaart kunt betalen, dus dat vind ik op zich wel een legitieme reden. Genoeg keren meegemaakt in Azië dat ik bijvoorbeeld wel geld kon opnemen met CC, maar dat ik voor geld opnemen met mijn Rabobank pas niet overal terecht kon.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Metalfreak schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:17:
[...]

Maar buiten Europa zijn de opties waar je met creditcard kunt betalen vele malen vaker aanwezig dan waar je met een Maestro bankkaart kunt betalen, dus dat vind ik op zich wel een legitieme reden. Genoeg keren meegemaakt in Azië dat ik bijvoorbeeld wel geld kon opnemen met CC, maar dat ik voor geld opnemen met mijn Rabobank pas niet overal terecht kon.
Ik snap dat zeker. En inderdaad sommige CC-maatschappijen rekenen ook nog eens geen/lagere wisselkoers als je geld opneemt. Zelfs dichterbij, zoals Polen, moet je al goed kijken welke betaalkaart je voor welke transactie bij welke automaat gebruikt; op sommige opnames zit gewoon een opslag van 10%.

Andersom, er zijn blacklists en fraude-controles voor het gebruik van "betaal"-kaarten in de wereld. Een snelle Google levert op dat Honduras & Venezuala sowieso al ter discussie staan om te betalen. Brazilie flagt jouw kaart in bepaalde typen uitgaansgebied. Ik vind / denk dat @ThePhoto dat even moet uitzoeken welke landen mogelijk extra streng door de betaalverwerker gecontroleerd worden.

En, als er flags kunnen ontstaan; hoe zijn die verwerkers dan te bereiken telefonisch? Want inclusief tijdverschil, kan ik me voorstellen dat als je om 21:00 Peruviaanse tijd een betaling geweigerd krijgt, dat het misschien erg lastig is om de Nederlandse "helpdesk" te bellen en overtuigen dat de betaling legitiem is.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 28-11-2024 15:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ThePhoto
Bedankt voor de reacties tot dusver, ik zal per reactie wat dingen ophelderen want ik merk dat mijn eerdere bericht misschien niet duidelijk genoeg was.
XelaRetak schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:55:
Wat was er aan Revolut, Wise, Openbank of N26 dat je niet beviel?

Die kaarten zijn gratis en dat is prima. Is overigens een debit-card, maar dat terzijde.
Er is niet iets wat mij niet beviel op het eerste oog, maar omdat ik er nul ervaring mee heb ben ik voorzichtig hierin en vandaar dit topic, om te vragen naar tips dan wel ervaringen met één van deze aanbieders.
Knul schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:04:
De RegioBank Creditcard van ICS kost € 33 per jaar: https://www.regiobank.nl/betalen/regiobank-creditcard.html

Drie maanden op reis gaan en dan twijfelen over een CC die €33 kost? Erm. Zeg je 'm na een jaar weer op, zit je (voor drie maanden) op €11p/m.

Ik zou juist in dat soort lange een CC van een grote, gerenommeerde partij willen.
Klopt, de CC bij RegioBank kost €33 per jaar, dat is niet veel. Maar geld opnemen kost bij een geldautomaat kost 4% van het totaalbedrag + 2% koersopslag, en mogelijk ook bij betalingen in bijvoorbeeld een supermarkt of restaurant. Tel dat bij elkaar op voor 3 maanden en dan lopen de kosten wel op en vandaar dat ik orienteer op wellicht iets wat goedkoper kan

Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:17
Ik heb zelf ervaringen met Openbank, ik heb het gebruikt in Azië en Midden-Amerika. Het voordeel tov de andere zoals Revolut, N26 en Wise is dat er geen restricties zitten aan hoeveel cash je mag pinnen tegen de Mastercard wisselkoers (Travel+).

De app is van Openbank werkt, maar qua interface niet vergelijkbaar met een Revolut of N26. De app laat in de transactie bijvoorbeeld niet zien wat de wisselkoers is en wat je precies aan lokale valuta uit de ATM hebt gehaald. Je ziet alleen het bedrag in euro's.

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 28-11-2024 15:30 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePhoto
MAX3400 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:13:
[...]

Tenzij er nog plekken zijn op deze wereld zo'n antieke carbon-copy creditcard-apparaat heeft staan maar dan vraag ik me weer af wat er gebeurt als zij willen incasseren en jij bent al terug van vakantie en de creditcard opgezegd.

Is het toevallig een idee om ook over de grens te kijken? American Express bijvoorbeeld heeft ook/extra een app. Hoef je de kaart dus niet eens bij je te hebben maar kan je dus betalen met je smartphone. Of neem je ook je smartphone niet mee?
Met dat eerste bedoelde ik dat in het onwaarschijlijke geval dat het cash dan op zou zijn en er géén ATM is in de buurt, dat je dan wel nog uit de voeten kan met je CC in een supermarkt/restaurant.

American Express is zeker een optie, zal die ook eens gaan bekijken.
Metalfreak schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:17:
Precies dit ook meegemaakt. Mijn RegioBank pinpas heeft V-Pay i.p.v. Maestro, dit werd >9/10 keer niet geaccepteerd bij supermarkten/restaurants in Zuid Afrika bijvoorbeeld, wat erg irritant is. Bij geldautomaten ging het wel goed.
MAX3400 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:21:
Andersom, er zijn blacklists en fraude-controles voor het gebruik van "betaal"-kaarten in de wereld. Een snelle Google levert op dat Honduras & Venezuala sowieso al ter discussie staan om te betalen. Brazilie flagt jouw kaart in bepaalde typen uitgaansgebied. Ik vind / denk dat @ThePhoto dat even moet uitzoeken welke landen mogelijk extra streng door de betaalverwerker gecontroleerd worden.
Goede tip, ik zal dit ook eens nagaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePhoto
TheRicolaa10 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:29:
Ik heb zelf ervaringen met Openbank, ik heb het gebruikt in Azië en Midden-Amerika. Het voordeel tov de andere zoals Revolut, N26 en Wise is dat er geen restricties zitten aan hoeveel cash je mag pinnen tegen de Mastercard wisselkoers (Travel+).

De app is van Openbank werkt, maar qua interface niet vergelijkbaar met een Revolut of N26. De app laat in de transactie bijvoorbeeld niet zien wat de wisselkoers is en wat je precies aan lokale valuta uit de ATM hebt gehaald. Je ziet alleen het bedrag in euro's.
Bedankt voor het delen! Het onbeperkt cash opnemen is wel een fijn voordeel! Wat betreft de app en info daarin, is het jammer dat ze misschien bepaalde details niet delen (wisselkoers of bedrag in buitelandse valuta) maar dat zijn wel dingen waar mee te leven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14-05 21:03
Via de ANWB kun je heel voordelig een VISA card afsluiten, je bent dan tevens lid van de ANWB. Handig want bij nood in het buitenland kan je daar altijd beroep op hulp doen.
Je kunt daar ook een VISA goldcard nemen wat goed van pas komt als je in het buitenland een auto wilt huren (extra verzekering en geen borgbetaling).
Pagina: 1