Mijn PC is na zo'n 10 jaar wel aan vervanging toe. Wat ik nu heb (ooit zelf gebouwd en samengesteld) is een PC-kast van Corsair en wel in bigtower formaat. En met knoppen op de voorzijde. Fancy fans, glazen ramen, en dergelijke, dat interesseert me allemaal niet. Maar knoppen aan de voorzijde lijkt zo ongeveer niet meer te bestaan. En de reden dat ik een bigtower wil is 1) ruimte voor koeling en 2) ruimte voor schijven en 3) ruimte voor een cardlezer en 4) ruimte voor een fancontroller.
Die laatste lijkt ook meer van vroeger te zijn. Is de computer techniek al zover dat er een automatische fancontroller op het moederbord zit? Want die fancontroller maakt mijn huidige PC tot een heel stille PC. En dat is ook weer prettig.
Dus gevraagd een behuizing die voldoet aan:
- knoppen aan de voorzijde
- ruimte voor minimaal 2 5.25 bays in het front
- ruimte voor 3 HDD/SSD
- bij voorkeur een stille behuizing.
- bij voorkeur bigtower
Uiteindelijk wordt het een kantoor PC met een losse grafische kaart om ook wat CAD-werk te kunnen doen.
Die laatste lijkt ook meer van vroeger te zijn. Is de computer techniek al zover dat er een automatische fancontroller op het moederbord zit? Want die fancontroller maakt mijn huidige PC tot een heel stille PC. En dat is ook weer prettig.
Dus gevraagd een behuizing die voldoet aan:
- knoppen aan de voorzijde
- ruimte voor minimaal 2 5.25 bays in het front
- ruimte voor 3 HDD/SSD
- bij voorkeur een stille behuizing.
- bij voorkeur bigtower
Uiteindelijk wordt het een kantoor PC met een losse grafische kaart om ook wat CAD-werk te kunnen doen.