Vraag

• chuijsman
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-01 19:31
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, prijsklasse tot max. 650,- en ik heb al een aantal op het oog. De Xiaomi T13 pro of T14. Een Google Pixel 8 Pro, een Samsung S23 of S24. Ik ben gewend aan Samsung maar lees ook goede verhalen over Xiaomi en de Google Pixel. Ik vind een goede camera belangrijk, ik weet dat je niet alleen naar megapixels moet kijken dus ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen en welke jullie zouden aanraden. Ik heb 2 jonge kinderen en vind het leuk om foto's te maken, vandaar dat ik graag een goede camera op de telefoon wil.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:20
Technisch kunnen alle toestellen die je noemt wat je wilt, en zijn de foto's ook prima. Dus dan kun je verder kijken naar eisen die je kunt hebben:
Samsung heeft net als veel andere merken zijn eigen gebruikersinterface sausje die bij de andere merken anders is, dus ik zou de meest uitgevoerde acties die je doet in de winkel proberen. Als dat niet fijn is, is je selectie een stuk beperkter.
Ook kun je nog selecteren hoe lang er updates komen. Een S23 heeft nog 3 jaar, een S24 nog 6 jaar, de Pixel 8 ook nog 6 jaar, de Xiaomi's nog iets van 4 jaar denk ik. Dus stel je wil langer dan 5 jaar ermee doen vallen ook modellen af.
En zo kun je ook nog naar formaat telefoon kijken, en andere eisen tot je er een overhoud.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stukje leesvoer: Best Buy Guide: De beste smartphones tot 600 euro en misschien ook https://www.dxomark.com/smartphones/

Overigens, als relatieve leek, kan ik je vertellen dat ik minder mooie foto's maak / nabewerk met mijn S24 Ultra dan sommige mensen met een stock Pixel 7. Kan ook komen omdat de software van Samsung soms iets niet goed doet (of juist wel) maar niet elke foto is 100% mijn smaak.

Begin in ieder geval even met een duidelijk lijstje welke merken of typen je wel/niet overweegt; anders wordt het zo'n opsomtopic verder van iedereen die een smartphone tot 650 Euro heeft ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• chuijsman
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-01 19:31
Dankjewel voor jullie reacties. Technisch lijken ze idd allemaal 50 mp te hebben voor de camera. Mijn ervaring is ook wat MAX3400 zegt dat je minder mooie foto's kunt maken dan een ander toestel, terwijl het op papier hetzelfde zou zijn. Vandaar dat ik even benieuwd ben naar andere ervaringen met de camera / foto's. Ik had ook bij de best buy gekeken en vind het wat verwarrend dat er in dat artikel staat dat de Pixel 8 pro waarschijnlijk de beste camera heeft in dat segment maar als je daarop klikt wordt je doorverwezen nast de 7 pro, nu weet ik niet welke er bedoelt wordt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Check vooral even reviews. Tweakers heeft oa een cameravergelijking tussen de Pixel en Galaxy S23 die erg inzichtelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
chuijsman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:56:
Dankjewel voor jullie reacties. Technisch lijken ze idd allemaal 50 mp te hebben voor de camera. Mijn ervaring is ook wat MAX3400 zegt dat je minder mooie foto's kunt maken dan een ander toestel, terwijl het op papier hetzelfde zou zijn. Vandaar dat ik even benieuwd ben naar andere ervaringen met de camera / foto's. Ik had ook bij de best buy gekeken en vind het wat verwarrend dat er in dat artikel staat dat de Pixel 8 pro waarschijnlijk de beste camera heeft in dat segment maar als je daarop klikt wordt je doorverwezen nast de 7 pro, nu weet ik niet welke er bedoelt wordt.
Van alle toestellen die je hebt genoemd heeft de Pixel 8 Pro veruit de beste camera's. Daar hoef je niet aan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06 18:47
chuijsman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:06:
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, prijsklasse tot max. 650,- en ik heb al een aantal op het oog. De Xiaomi T13 pro of T14. Een Google Pixel 8 Pro, een Samsung S23 of S24. Ik ben gewend aan Samsung maar lees ook goede verhalen over Xiaomi en de Google Pixel. Ik vind een goede camera belangrijk, ik weet dat je niet alleen naar megapixels moet kijken dus ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen en welke jullie zouden aanraden. Ik heb 2 jonge kinderen en vind het leuk om foto's te maken, vandaar dat ik graag een goede camera op de telefoon wil.
Via belsimpel icm kpn abonnement kan je voor zo'n 550 euro de Google Pixel 9 Pro XL hebben. Denk dat je niet veel betere camera's gaat vinden.
Pagina: 1