Ik heb nu enkele maanden Odido en heb op jullie advies mijn TP-Link Deco M9 direct verbonden met de huawei ONT. Met VLAN 300 werkt het internet als een zonnetje. Enige probleem is mijn Alfen laadpaal. Die krijg ik niet aan de praat in mijn netwerk. Ik weet dat de Alfen laadpaal enorm kieskeurig is en niet goed overweg kan met VLAN. In het Alfen laadpaal topic kom ik niet tot de oplossing helaas. Hoe krijg ik dit alles nu wel werkend? Situatie ziet er als volgt uit:
De laadpaal krijgt even verbinding met de switch. Groene lampje brand enkele seconden en gaat daarna uit. De laadpaal werkt wel als ik hem direct op de deco aansluit zonder tussenkomst van de switch. Het lijkt dus ergens in de instellingen van de switch niet goed te gaan. Ik heb daarin niets gedaan met een VLAN. Moet ik juist wel iets aanpassen om mijn laadpaal aan het netwerk te krijgen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Huawei ONT --> Deco M9 (hoofdsatteliet) --> TP-link SG108e managed switch --> Poort 1 - Inkomende signaal vanuit Deco M9 Poort 2 - Deco m9 1e etage Poort 3 - Deco m9 2e etage Poort 4 - Laadpaal Poort 5 - Home assistant server Poort 6 - Odido TV box Poort 7 - Omvormer Poort 8 - Niet in gebruik |
De laadpaal krijgt even verbinding met de switch. Groene lampje brand enkele seconden en gaat daarna uit. De laadpaal werkt wel als ik hem direct op de deco aansluit zonder tussenkomst van de switch. Het lijkt dus ergens in de instellingen van de switch niet goed te gaan. Ik heb daarin niets gedaan met een VLAN. Moet ik juist wel iets aanpassen om mijn laadpaal aan het netwerk te krijgen?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020