Eufy solocam S340 of Reolink Altas Pt ultra

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Ik ben op zoek naar een camera welke mijn huidige foscam E1 systeem kan vervangen. Gratis cloud is geweldig. En beeld voldoet nog wel. Echter het bereik is niet goed. Je hebt NL bij foscam een base. En die maakt zijn eigen netwerk waar de camera’s op werken. Mijn wifi netwerk is veel beter/sterker.

Ik zoek een camera waar je geen betaald abonnement voor nodig hebt. Na speuren kwam ik op de Eufy solocam s340. Echter vlak voordat ik de knoop wilde doorhakken zag ik een review, die zei. Ik geef de voorkeur aan Reolink. En zo ook uitgekomen bij de reolink Altas pt ultra. (Nieuw model. 2 maanden uit)

Welke zouden jullie nemen wanneer je op zoek bent naar no nonsense. Ze hebben interne opslag. Maar die moet wat mij betreft ook werken als wifi even niet goed werkt. Verder bij beide geen base, omdat ik dan hetzelfde issue heb als nu qua bereik.

De prijs is vrijwel gelijk nu rond black Friday. Welke zouden jullie nemen en vooral waarom wel/niet.

Alle reacties

• mawava
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 13:24
Ik heb zelf de Reolink camera RLC-823S1W en als er even geen Wifi aanwezig is neemt hij toch gewoon op.En kan ik altijd achteraf beelden bekijken en downloaden. Ik stond versteld van de mogelijkheben van deze camera hij is wel iets duurder maar beelden zijn zeer goed.

• meermarco
Bedankt. Ja nu met blackfriday gebeuren zijn ze bijna even duur. Vind de look-feel van Eufy mooier/beter, maar het gaat om de kwaliteit van de beelden uiteindelijk.

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:59
Ik vraag mij eigenlijk een beetje af waarom de keuze tussen de E340 en de Altus is, terwijl de Trackmix battery de E340-tegenhanger van Reolink is. (zowel qua vorm als functionaliteit)

Persoonlijk zit ik zelf al aardig in het ecosysteem van Reolink, dus ik ben lichtelijk partijdig. :) Dat gezegd hebbende beschikt de Eufy over functies die de Trackmix niet heeft. (gezichtsherkenning en out-of-frame PIR detectie, fractie hogere resolutie en grotere field of view. (Deze laatste is misleidend want door de kleinere fov van de reolink compenseert deze weer voor de lagere resolutie))

Van Reolink camera's weet ik dat een recorder/basisstation niet vereist is. Van de E340 durf ik dat niet direct te zeggen, maar verwacht even dat deze dat ook niet nodig heeft.

Persoonlijk zou ik zeggen: Eufy als je graag Wifi/battery-powered wil. Eufy is hier net iets sterker in. Als je smarthome integratie of 24h opnames zoekt zou ik kijken naar Wifi/POE van Reolink.

• meermarco
Tweaker_Ruwy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:32:
Ik vraag mij eigenlijk een beetje af waarom de keuze tussen de E340 en de Altus is, terwijl de Trackmix battery de E340-tegenhanger van Reolink is. (zowel qua vorm als functionaliteit)

Persoonlijk zit ik zelf al aardig in het ecosysteem van Reolink, dus ik ben lichtelijk partijdig. :) Dat gezegd hebbende beschikt de Eufy over functies die de Trackmix niet heeft. (gezichtsherkenning en out-of-frame PIR detectie, fractie hogere resolutie en grotere field of view. (Deze laatste is misleidend want door de kleinere fov van de reolink compenseert deze weer voor de lagere resolutie))

Van Reolink camera's weet ik dat een recorder/basisstation niet vereist is. Van de E340 durf ik dat niet direct te zeggen, maar verwacht even dat deze dat ook niet nodig heeft.

Persoonlijk zou ik zeggen: Eufy als je graag Wifi/battery-powered wil. Eufy is hier net iets sterker in. Als je smarthome integratie of 24h opnames zoekt zou ik kijken naar Wifi/POE van Reolink.
Waarom de nieuwe Altus--->hele grote batterij capaciteit, en bij PIR only mode meer dan 360 dagen.
Daarnaast de nieuwste 4K camera.

Ik begreep dat de trackmix juist wat ouder is, en de Altus gewoon de de nieuwste versie, en de accu die ook langer meegaat dan die van Eufy. https://reolink.com/product/altas-pt-ultra/ die bedoel ik.

Maar jij als Reolink fan zegt eigenlijk: voor accu/wifi/lokale camera opslag Eufy wellicht beter is...Dat verbaasd me :)

• Tweaker_Ruwy
meermarco schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:50:
[...]

Waarom de nieuwe Altus--->hele grote batterij capaciteit, en bij PIR only mode meer dan 360 dagen.
Daarnaast de nieuwste 4K camera.

Ik begreep dat de trackmix juist wat ouder is, en de Altus gewoon de de nieuwste versie, en de accu die ook langer meegaat dan die van Eufy. https://reolink.com/product/altas-pt-ultra/ die bedoel ik.
Klopt helemaal hoor. De Trackmix is er al eventjes en heeft dus niet een cutting edge sensor. Maar hierbij moeten wij niet vergeten dat het een dual lens; breedbeld en zoomlens in 1 apparaat. Geen zoom-delay en scherpstellen dus. (Net als de E340)

Verder zijn de E340 en de trackmix beiden PIR-only. (Redelijk inherent aan battery-powered/solar powered camera's. De altus is niet veel anders behalve de enorme accu die het mogelijk maakt hier tijdelijk van af te wijken)
meermarco schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:50:
[...]

Maar jij als Reolink fan zegt eigenlijk: voor accu/wifi/lokale camera opslag Eufy wellicht beter is...Dat verbaasd me :)
Dat ik een gebruiker van een bepaald ecosysteem ben betekent gelukkig niet dat ik de waarheid niet onder ogen kan zien. ;) Het merk en hun producten zijn verre van perfect. Maar welk merk niet?

Qua opslag zijn Eufy en Reolink redeljk gelijk; beiden slikken een SD kaart, hebben een cloud optie en laten een lokale recorder toe. Vooral het aanbod van accu-cameras van Eufy bied iets meer bang-for-buck. (zoals de gezichtsherkenning; Er is momenteel geen enkele Reolink camera die dit doet. Wel goede integratie met home assistant ed om dit alsnog te doen)

Het youtube kanaal van LifeHackster maakt regelmatig mooie vergelijkingen tussen Eufy en Reolink. Zeker het kijken waard.

Bouwkwaliteit is bij Reolink doorgaans goed met aluminium behuizingen waar eufy vooral plastic is. 24h-opnames is ook iets waar eufy niet veel voor heeft; de meeste camera's zijn solar/pir terwijl Reolink goede zaken deed met wifi en vooral POE. (hoewel ze nu meer willen concurreren met Eufy heb ik het idee en hun camera's gaan nu ook meer die kant op neigen)
Dit betekent dan ook dat reolink zwakker is in accu/pir omdat de meeste van hun modellen beginnen als wifi/poe en daarna pas aangepast worden naar accu modellen. Een mooi voorbeeld hiervan is hun Duo reeks: als wifi/POE strak en duidelijk, maar als accu/pir model een hele rare puist onderop voor de pir sensor en accu. Dit geldt in zekere mate ook voor de genoemde Trackmix; deze heeft zijn IR functionaliteit in moeten leveren voor een accu en PIR sensor.

/rant :)

Lang verhaal kort: beide merken zijn vergelijkbaar en hebben beiden sterke/zwakke punten. De camera die de meeste van jouw wensen aanvinkt moet je kiezen. :)

Ingeval van de Altas vs E340:
wel/geen gigantische accu? is 1x 4k lens een goede ruil tegen 2x 2k lenzen? Is vormgeving belangrijk? wil je graag notificaties met of zonder plaatje? (Eufy wel, reolink niet) Keuzes, keuzes, keuzes :9

ps. Ik wacht nog steeds tot Reolink met een 4K POE trackmix of POE Duo komt met ColorX techniek :+

• meermarco
Tja, lastige keuze, en eigenlijk beiden goed. Ik weet dat Reolink ook opneemt indien geen WIFI. Geen idee of de solocam dat ook goed doet. Jeetje, wat een lastige keuze. Wou dat ik zoals sommigen was, gewoon naar de winkel, je laten overhalen tot product X en klaar :D

In mijn geval gaat hem om het volgen van evt personen op een oprit(daar kom je alleen als je naar mijn voordeur wilt) en de achtertuin bij de schuipui. Dus 2 camera's. Nu voldoen de Fascams al redelijk, behalve het bereik. Vanavond maar even tossen, en morgen of de altas of solocam bestellen.

Accu is een vereiste, net zoals WIFI. heb er geen stroom/PoE

[ Voor 5% gewijzigd door meermarco op 28-11-2024 14:24 ]

• Tweaker_Ruwy
Om dan maar even wat (zinloze?) feiten rond te gooien:
Volgens deze 2 pagina's:
https://www.eufy.com/nl/p...am&variant=40767103500349
https://reolink.com/product/altas-pt-ultra/#specifications

Camera resolutie: Eufy 2k 8x zoomlens + 3k wide angle, Altas 4K (geen zoomfunctie/lens)
Beeldhoek: Eufy 135gr diagonaal, Altas 110gr diagonaal
Wifi: Eufy enkel 2,4ghz (802.11n wifi 4 of wifi 5 denk ik), Altas 2,4ghz & 5ghz (802.11ax wifi 6)
Nachtzicht: Eufy kleur met spotlight, Altas low-light sensor + spotlight
Lokale opslag: Eufy 8gb onboard, Altas Microsd tot 512gb
Zonnepaneel: Eufy 2.2watt, Altas 6watt
Accu: Eufy 6500mAh, Altas 20,000Mah
infrarood: Eufy niks, Altas niks
Detectie: Eufy PIR only, Altas PIR (of doorlopend zonder PIR)

Als ik het zo zie lijkt de Altas er beter uit te komen op de beeldhoek van de lens na; groothoek en zoom samen is gewoon veel beter dan 1 vaste lens met hogere resolutie; overzicht en detail tegelijk opgenomen, dus geen digitale zoom achteraf nodig.

• meermarco
Tweaker_Ruwy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:18:
Om dan maar even wat (zinloze?) feiten rond te gooien:
Volgens deze 2 pagina's:
https://www.eufy.com/nl/p...am&variant=40767103500349
https://reolink.com/product/altas-pt-ultra/#specifications

Camera resolutie: Eufy 2k 8x zoomlens + 3k wide angle, Altas 4K (geen zoomfunctie/lens)
Beeldhoek: Eufy 135gr diagonaal, Altas 110gr diagonaal
Wifi: Eufy enkel 2,4ghz (802.11n wifi 4 of wifi 5 denk ik), Altas 2,4ghz & 5ghz (802.11ax wifi 6)
Nachtzicht: Eufy kleur met spotlight, Altas low-light sensor + spotlight
Lokale opslag: Eufy 8gb onboard, Altas Microsd tot 512gb
Zonnepaneel: Eufy 2.2watt, Altas 6watt
Accu: Eufy 6500mAh, Altas 20,000Mah
infrarood: Eufy niks, Altas niks
Detectie: Eufy PIR only, Altas PIR (of doorlopend zonder PIR)

Als ik het zo zie lijkt de Altas er beter uit te komen op de beeldhoek van de lens na; groothoek en zoom samen is gewoon veel beter dan 1 vaste lens met hogere resolutie; overzicht en detail tegelijk opgenomen, dus geen digitale zoom achteraf nodig.
Eufy heeft toch wel IR?

With the infrared recordings that work up to an 8m distance, you can also watch back night footage.

Dachht juist te kiezen voor Eufy :) haha wat een gedoe

• Tweaker_Ruwy
meermarco schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:31:
[...]

Eufy heeft toch wel IR?

With the infrared recordings that work up to an 8m distance, you can also watch back night footage.

Dachht juist te kiezen voor Eufy :) haha wat een gedoe
Oei, dan kan het zijn dat ik die had gemist. Ik weet wel zeker dat Reolinks met ColorX geen IR zien. Ik zag op de eufy site enkel "Color night vision" staan, wat 9 van de 10 keer een fancy manier is om "Nachtzicht met spotlight" te zeggen. (in ieder geval bij Reolink dan ;) )

• meermarco
Dank.eufy nu 130 euro. Denk dat ik ff gok gewoon waag (mede door jouw input). Hangt aan de muur van de buren. En mag 2 gaatjes boren. Staat net even strakker dan reolink. Tenzij je nog zegt beter de reolink. Maar waar hij komt is het echt donker. Geen lantaarn niks. Wel evt een hue die aangaat bij beweging. Maar die slaat ook wel eens wat over. Dacht dan is IR ‘veiliger’

[ Voor 38% gewijzigd door meermarco op 28-11-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 14:33
Ik zelf zit ook in dubio om cameras in mijn achtertuin op te hangen. ik vind de tuin te makkelijk bereikbaar waarbij niemand het ziet dus iets meer veiligheid kan geen kwaad.

Ik zelf zit te kijken naar de S340 maar ben benieuwd wat nu uiteindelijk je keuze is geworden en of je nu aantal maanden verder tevreden bent met die keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Heb de s340 gekocht omdat die toch een stuk goedkoper was via een deal. Werkt goed, ben tevreden.

Doorslag was naast prijs ook de ‘push met image’. Dus als ik al zie dat het de kinderen zijn ofzo hoef ik überhaupt niet te kijken. Bij andere camera’s zonder deze functie kijk je toch wat vaker even (voor niks meestal gelukkig;-))
Pagina: 1