Familie agenda & tablet aan de muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Mijn vrouw (en dus ik ook :+) is op zoek naar een digitale oplossing aan de muur waarbij er taken en agenda's staan. Eventueel ter plekke ook invoer voor de kinderen. Fysieke oplossing zoals bijvoorbeeld dit: https://ourgreenstory.com/nl/ had ik al voorgesteld, dat werd afgekeurd :+

Nu zijn er kant-en-klare-oplossingen, maar helaas niet leverbaar in Nederland (en de prijs :X), zoals bijvoorbeeld dit:
* https://hearthdisplay.com/
* Skylight calendar: https://www.bigapplebuddy...&utm-medium=pla&utm-co=NL (duur om te leveren en waarschijnlijk Amerikaanse stroomaansluiting)
* Ik liep ook nog wel tegen een Amazon Echo Show 15 aan, ook weer niet leverbaar in Nederland. De 8 is meer neergezet als smarthome hub, maar de 15 ook als kalender. Niet eens zo heel duur om te importeren, echter... wachtlijst en geen idee wanneer dan: https://www.bigapplebuddy...0309346?child_sku=6544037. Ook 3 jaar geleden aangekondigt en lijkt niet echt naar Nederland te komen + het is Amazon... nieuws: Amazon introduceert slim scherm Echo Show 15 dat aan muur gehangen ka...

Ik sta open voor opties, maar het lijkt er op dat een goede (betaalde) app + een goedkope android tablet aan de muur een betere en goedkopere oplossing is. Helaas dan wel prijstechnisch tot 10 inch, tables boven de 10 inch schieten omhoog in prijs.

We hebben ook nog een oude iPad liggen, helaas iOS 12 en dat begint echt oud te worden.

Qua apps proberen we nu Klender, redelijk ok app, maar geen sync met gmail en outlook accounts. En visueel denk ik net allemaal te klein op een 10 inch scherm.

Qua eisen tot nu toe aan de app (of een totaaloplossing)
* Kalender
* Taken (& boodschappenlijst)
* Sync met gmail/microsoft
* Apple/Android & web is nodig, we zitten zelf op iPhones, tablet waarschijnlijk Android
* Home assistant opties e.d. niet nodig, er is niks connected in ons huis behalve mobiele apparaten

Zien jullie nog opties, betere apps, apparatuur en/of briljante oplossingen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Alle reacties

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:14
Begrijp niet zo goed waarom je zoekt naar een oplossing die fysiek aanwezig is. Waarom niet gewoon een gedeelde agenda van een willekeurige oplossing die je raadpleegt op je smartphone? Iedereen heeft altijd en overal een smartphone bij zich, die kan alles wat je zoekt.

Als je er ook Home Automation bij zou willen doen vind ik het nog wel een beetje nuttig. Maar die wens is er niet volgens mij.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33
Software slijt niet, waarom niet die oude ipad gebruiken? Ik denk alleen niet dat het scherm het heel tof vindt om 24/7 aan te staan, geen diee.

Een simpele oplossing is een whiteboard. Ondersteunt herhaalde activiteiten, de sync is handmatig. Prijstechnisch ook interessant. Geen apps nodig. Dan ben je voor een paar euro tot een paar tientjes klaar.

Edit: oh ik zie dat die greenstory dingen ook whiteboards zijn? Waarom afgekeurd?

Wij hebben ondertussen alles in gewone gedeelde agenda's staan. En ik hobby wat met een Raspberry PI met touch screen waar die gedeelde agenda ook staat maar dat ding heet allang "Papa's schermpje" en behalve ik kijkt er niemand op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 28-11-2024 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Reinier

\o/

Ondersteunt ;)

Hier ook een analoog whiteboard. Af en toe even handmatig syncen met de Google-agenda.
Pluspunt: de kinderen kunnen er ook dingen bij schrijven met gekleurde whiteboardmarkers.
Low tech FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:15:
Begrijp niet zo goed waarom je zoekt naar een oplossing die fysiek aanwezig is. Waarom niet gewoon een gedeelde agenda van een willekeurige oplossing die je raadpleegt op je smartphone? Iedereen heeft altijd en overal een smartphone bij zich, die kan alles wat je zoekt.

Als je er ook Home Automation bij zou willen doen vind ik het nog wel een beetje nuttig. Maar die wens is er niet volgens mij.
Vrouw & kinderen. We hebben al jaren een gedeelde agenda en een papieren weekagenda. Blijkbaar niet goed genoeg.
Kalentum schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:27:
Software slijt niet, waarom niet die oude ipad gebruiken? Ik denk alleen niet dat het scherm het heel tof vindt om 24/7 aan te staan, geen idee
Laatste iOS is 12, de meeste apps vereisen een hogere versie van iOS. Bijvoorbeeld die Klender app ondersteund officieel iOS 12, maar de app crasht meteen bij het opstarten. De iPad is ook problemen aan het geven rondom het beheer van de Apple familie omdat bepaalde features niet op iOS 12 ondersteund worden. Met andere woorden, waarschijnlijk wordt het tijd om de iPad er definitief uit te halen.
Reinier schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:29:
Hier ook een analoog whiteboard. Af en toe even handmatig syncen met de Google-agenda.
Pluspunt: de kinderen kunnen er ook dingen bij schrijven met gekleurde whiteboardmarkers.
Low tech FTW!
Imho low tech is beter. Helaas, ik ben een wijs man :+

[ Voor 46% gewijzigd door Motrax op 28-11-2024 08:58 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Ik heb een Invisible Computer, super elegant, maar voor een heel gezin denk ik niet dat het past, zo groot is hij niet. En hij is niet interactief.
https://www.invisible-computers.com/

Je zoekt meer iets in de richting van een DAKboard denk ik.

Let wel op, grote touchscreens zijn duur.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Motrax schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:08:
Mijn vrouw (en dus ik ook :+) is op zoek naar een digitale oplossing aan de muur waarbij er taken en agenda's staan. Eventueel ter plekke ook invoer voor de kinderen. Fysieke oplossing zoals bijvoorbeeld dit: https://ourgreenstory.com/nl/ had ik al voorgesteld, dat werd afgekeurd :+
Wij zitten ook te kijken een een grote gezinsplanner, misschien wel interessant om te weten waarom deze/dit is afgekeurd?

Persoonlijk wil ik (willen wij) wel iets 'analoogs' nu eens aan het kijken naar iets als: https://wiredesign.nl
Ziet er imho heel straks uit, verschillende formaat, niet 'formaatje past op koelkast'. want ik wil wel een mooi groot bord...
Drardollan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:15:

Misschien ook een beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen...? Onze jongste heeft een iPad (in bruikleen) maar echt nog geen smartphone. Zeker als 't basisschool leeftijd is zit 'je' er niet op te wachten om alles digitaal te doen... (imho)

Gewoon lekker schijven, uitwissen, op zo'n bord... Niet al het digitale is beter of makkelijker...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Drardollan
dizzytal schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:35:
[...]

Misschien ook een beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen...? Onze jongste heeft een iPad (in bruikleen) maar echt nog geen smartphone. Zeker als 't basisschool leeftijd is zit 'je' er niet op te wachten om alles digitaal te doen... (imho)

Gewoon lekker schijven, uitwissen, op zo'n bord... Niet al het digitale is beter of makkelijker...
Je moet je dan ook afvragen of ze wel deelgenoot moeten zijn van een familie agenda. Wat heeft een kind van 6 er aan om te lezen dat mama morgenochtend naar de pedicure gaat?

Maar via een iPad kan het toch ook, hoeft geen smartphone te zijn (was slechts een voorbeeld).

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:34:
[...]

Je moet je dan ook afvragen of ze wel deelgenoot moeten zijn van een familie agenda. Wat heeft een kind van 6 er aan om te lezen dat mama morgenochtend naar de pedicure gaat?

Maar via een iPad kan het toch ook, hoeft geen smartphone te zijn (was slechts een voorbeeld).
Het is een FAMILIE-agenda, ik zou niet weten waarom een jonger kind geen deel uit zou maken van 'de familie agenda'

De jongste (hier) kan lezen, het is echt wel interessant om te weten dat bijv. mama vrijdagavond moet werken, en dan zaterdagmiddag weer en zelfs wel dat mama naar de pedicure moet, dan is ze namelijk om xx:xx niet thuis... Dat ze zelf zaterdagochtend om xx:xx op het voetbal veld moet zijn en thuis speelt.. dat soort dingen.. onderschat ze niet...

De vraag is/was ook wat is/was het probleem met een 'analoge' agenda. Je wil niet weten hoe veel de kinderen al 'gepushed' worden om toch maar een scherm te gebruiken.. Op school moet er meer gelezen worden, e-readers zijn natuurlijk te duur en alle scholen gebruiken Chromebooks, dus wordt er extra gelezen in 'Bookies' en app.. op de Chromebook, extra werk... een app in het school portal..

Ik ben helemaal niet tegen iPad/tablet gebruik, maar we zoeken het ook niet bewust extra op. Dus wij zoeken in dit geval gewoon een ouderwets 'whiteboard' aan de muur, maar het mag er natuurlijk wel een beetje fancy uitzien/

[ Voor 26% gewijzigd door dizzytal op 28-11-2024 10:59 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Drardollan
dizzytal schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:49:
[...]

Het is een FAMILIE-agenda, ik zou niet weten waarom een jonger kind geen deel uit zou maken van 'de familie agenda'

De jongste (hier) kan lezen, het is echt wel interessant om te weten dat mama vrijdagavond moet werken, en dan zaterdagmiddag weer en zelfs wel dat mama naar de pedicure moet, dan is ze namelijk om xx:xx niet thuis... Dat ze zelf zaterdagochtend om xx:xx op het voetbal veld moet zijn en thuis speelt.. dat soort dingen.. onderschat ze niet...
Ik onderschat niks, ik heb ook kinderen.

Maar dan nog val ik terug op wat ik eerder zei, waarom geen bestaande devices gebruiken die toch al in bezit zijn en alle functionaliteit hebben die gezocht wordt?

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 06:53

MJV

Ik heb een Home-assistant installatie (ook voor andere dingen) en daar kan ik ICS/links/bestanden in koppelen. Voordeel is dat je er uiteindelijk nog meer mee kan, mocht je dat willen.

Dashboard dan met kiosk-app op de tablet tonen en aan de muur hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door MJV op 28-11-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
uitvoering: HP Engage 16t Zwart

Dit is een 15.6 inch monitor met touch screen. Enige wat je nog zou moeten doen is een Raspberry Pi eraan hangen. En misschien een mooie lijst eromheen om het logo te verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Tidaku schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:14:
uitvoering: HP Engage 16t Zwart

Dit is een 15.6 inch monitor met touch screen. Enige wat je nog zou moeten doen is een Raspberry Pi eraan hangen. En misschien een mooie lijst eromheen om het logo te verstoppen.
Kijk, dit wordt interessant, ook qua prijs. Scherm ziet er ook prima uit. En er valt ook nog wat te tweaken via een raspberry pi :)
Drardollan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:50:
[...]

Ik onderschat niks, ik heb ook kinderen.

Maar dan nog val ik terug op wat ik eerder zei, waarom geen bestaande devices gebruiken die toch al in bezit zijn en alle functionaliteit hebben die gezocht wordt?
Helaas, iOS 12 op de oude iPad is effectief te oud om iets met een app te doen. Ik zou nog wel via een site zelf kunnen proberen, full screen. Maar dan heb je ook nog dat ie of altijd aanstaat, of scherm na zoveel tijd uit enz enz.

☻/
/▌

Pagina: 1