ADSL delen

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na heel veel topics en veel gelul verder over ADSL delen enz open ik deze topic.
Het delen van een telefoon lijntje is vrij gemakkelijk met o.a. winroute, sygate, ICS en freesco enz enz.
Maar als je ADSL wil gaan delen dan wordt het al iets moeilijker.

- Winroute loopt na een tijdje vast (uit eigen ervaring)
- Freesco heb ik gehoord dat dat niet eens gaat
- Internet Connection Sharing, wat bij 98SE en verder erbij zit is ook niet DE oplossing, i.v.m. met port mappen voor o.s. ICQ voor files te ontvangen. En werkt ook neit optimaal, vaak nmoet ik de server opnieuw opstarten, want hij laat inetrnet dan niet meer door
- Sysgate heb ik vroeger heel veel problemen mee gehad met Casema en nu met adsl weer.

Nou wil ik Linux op me servertje gaan installeren met samba, heb gehoord dat dat goed werkt. Klopt dat?
Welk programma gebruiken jullie om ADSL te delen en hoe bevalt dat?
Dus vermeld systeem(server), i net deel software en evt. instellingen en of het goed werkt.

(plz sluit dit topic niet omdat er al zo veel topics over geweest, het gaat mij er om wat mensen gebruiken en hoe het bevalt. Dus een soort overzicht te maken)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

2 pc's met win98se en met sygate :)
gaat goed hiero :z

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Anders dan tweak je je modem gewoon toch?

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 20:25 schreef Byteripper het volgende:
Anders dan tweak je je modem gewoon toch?
Yep zat ik ook aan te denken, maar het schijnt niet met mijn switch te werken, omdat de verbinding met de router niet wordt geautosenst ofzo, maar ik ga het wel proberen

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 20:26 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Yep zat ik ook aan te denken, maar het schijnt niet met mijn switch te werken, omdat de verbinding met de router niet wordt geautosnst
Ik heb mijn modem getweaked, maar heb er een hubje aan zitten.
Maare je kan de betreffende poort van je switch toch keihard op 10 zetten? Ff een telnetje op zetten set-port-speed 1 10?

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 20:29 schreef BigRonnyV het volgende:

[..]

Ik heb mijn modem getweaked, maar heb er een hubje aan zitten.
Maare je kan de betreffende poort van je switch toch keihard op 10 zetten? Ff een telnetje op zetten set-port-speed 1 10?
hoe kan ik telnetten naar me switch :?

Verwijderd

Sorry, telnetten kan je alleen als je een ip adres hebt toegekend aan je switch. Met een terminal proggie (term95 van Norton utillities) kan je je switch configureren. Met het windows terminal proggie kan dat ook. Je hebt dan wel een serieel kabeltje nodig. Deze wordt meestal bij de switch geleverd.

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 20:38 schreef BigRonnyV het volgende:
Sorry, telnetten kan je alleen als je een ip adres hebt toegekend aan je switch. Met een terminal proggie (term95 van Norton utillities) kan je je switch configureren. Met het windows terminal proggie kan dat ook. Je hebt dan wel een serieel kabeltje nodig. Deze wordt meestal bij de switch geleverd.
ik heb een hele simpele swich ben ik bang dan
alleen 8 pooten 10/100 switching en 1 uplink, meer niet

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 20:42 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

ik heb een hele simpele swich ben ik bang dan
alleen 8 pooten 10/100 switching en 1 uplink, meer niet
Heeft deze switch dan geen eigen ip adres? Kijk even in de handleiding. Maar, als het een autoswitch is dan met dat toch geen probleem voor de uplink?

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 20:47 schreef BigRonnyV het volgende:

[..]

Heeft deze switch dan geen eigen ip adres? Kijk even in de handleiding. Maar, als het een autoswitch is dan met dat toch geen probleem voor de uplink?
moet je de modem aansluiten op de uplink? en nee hij heeft geen ip adres

Verwijderd

deze is ook goed: FloppyFW voor MXstream

Werkt perfect, en van een write-protected floppy, dus volkomen veilig, KAN gewoon niet gehacked worden, want als dat wel gebeurd is een enkele reboot genoeg...

heb hier nou een uptime van 63 dagen, constant verbinding >:)

Freesco kan wel, ben ut webadres ff kwijt, maar je kan een pptp.gz module downen en op je freesco bakkie douwen en dan kan hij dus wel verbinden met MXstream (VPN verbinding.. is anders niet mogelijk met Freesco)

Samba is trouwens niet nodig om ADSL te verdelen, samba is een afgeleide van het SMB protocol dat microsoft gebruikt om mappen te delen over het netwerk.

hoe je onder een normale linux-distributie kan routeren kan je vinden in de masquerading HOWTO, en informatie over samba in de samba HOWTO

succes ! 8-)

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 20:51 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

moet je de modem aansluiten op de uplink? en nee hij heeft geen ip adres
Wat voor een switch is het?

Verwijderd

Als er een mooie opsomming van mogelijkheden met ins en outs wordt gemaakt is het prima, maar laat het dan alsjeblieft niet verzanden in kleine discussies (zeg ik maar bij voorbaat) :)
Hij hoort uiteraard wel in [forum=19], dus daar gooi ik hem even heen.

Verwijderd

Haai

Ik heb tijden lang met Chello een Linux servertje gehad... Daarvoor zat ik altijd te kl*ten met proxies en wingates enzo, allemaal troep. Toen heb ik Linux geinstalled, dat is alleen ff ellende (soms) met de detectie van je netwerkkaarten. Daarna, nix samba (althans niet voor internet-sharing), ik had alleen IP-masquerading aangegooid en had gelijk een beter systeem dan ik ooit met een proxy ofzo had gehad! Hij smijt gewoon alles "door", en faked alle communicatie naar zijn eigen IP-adres. Het enige wat niet werken wou was ICQ- file receive (omdat de remote ICQ een poort opent naar de linuxdoos toe en de linuxdoos gooit dat soort grapjes gelijk in het putje). Ik zou trouwens ook eens serieus naar routertjes kijken... Dat is eigenlijk precies van Linux in dit geval doet, maar het hangt dan wel een complete PC bij natuurlijk ;(

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik heb hier wingate draaien icm met MXstream en dat draait zonder probs.. >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Weet iemand nog een programma voor connection sharing tussen een winxp computer die is verbonden met inet via adsl en een win2k laptop die hieraan gekoppeld wil worden. Sygate 4.1 wil tot nu toe nog niet werken, zoek echt oplossing want dit is verdomd lastig.

Sababa

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Mij was ter ore gekomen dat er ook apparaatjes (kant-en-klaar) op de markt zijn die je ADSL kan delen. Is dit waar en zo ja waar kan ik die kopen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op donderdag 08 november 2001 18:00 schreef Jack Flushell het volgende:
Mij was ter ore gekomen dat er ook apparaatjes (kant-en-klaar) op de markt zijn die je ADSL kan delen. Is dit waar en zo ja waar kan ik die kopen?
Wat jij bedoelt is gewoon een routertje die geschikt is voor adsl en voor kabelmodem.....de meeste compuboeren hebben die wel..... SMC Barricade is goed, Vigor hoor ik ook wel goede geluiden over, maar er zijn er nog veel meer. Kost zo'n 400 piek.......maar als je switch op 10/100 mbit werkt, dan moet je dat met een getweakte modem gewoon kunnen connecten......heb er nog nooit problemen over gehoord.......

iRacing Profiel

Verwijderd

Oud bakkie met linux erop er tussen knallen??

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
kan ook ja....freesco erop en gaan

iRacing Profiel

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Allen bedankt, maar vooral peymora voor zijn tip over floppyfw-mxstream 8-). Werkt PERFECT!

(Alleen even een driver voor mijn ethernetkaarten als module hoeven toevoegen en config aangepast).

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 14 september 2001 13:30 schreef --EasY-- het volgende:
Haai

Ik heb tijden lang met Chello een Linux servertje gehad... Daarvoor zat ik altijd te kl*ten met proxies en wingates enzo, allemaal troep. Toen heb ik Linux geinstalled, dat is alleen ff ellende (soms) met de detectie van je netwerkkaarten. Daarna, nix samba (althans niet voor internet-sharing), ik had alleen IP-masquerading aangegooid en had gelijk een beter systeem dan ik ooit met een proxy ofzo had gehad! Hij smijt gewoon alles "door", en faked alle communicatie naar zijn eigen IP-adres. Het enige wat niet werken wou was ICQ- file receive (omdat de remote ICQ een poort opent naar de linuxdoos toe en de linuxdoos gooit dat soort grapjes gelijk in het putje). Ik zou trouwens ook eens serieus naar routertjes kijken... Dat is eigenlijk precies van Linux in dit geval doet, maar het hangt dan wel een complete PC bij natuurlijk ;(
ff poorten 4000 tot 4010 forwarden en icq instellen op 4000 tot 4010 (listing to port)
bij mij werkt et iig wel :)
Pagina: 1