Hallo,
Voor mijn vader wil ik graag een pc bouwen die een tijdje mee gaat. Ik heb wat rondgekeken en zou graag jullie mening willen over het gemaakte lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal veel worden gebruikt voor Youtube kijken en internetten. Daarnaast zet hij wat simpele video's samen. Het beeldmateriaal is wel in 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet meer dan €1.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende had ik in gedachte:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een beetje betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet met 4K beeldmateriaal om kunnen gaan, maar het is niet erg als hij hiervoor wat moet wachten (ook gezien het budget). Verder is het fijn als de pc lang meegaat
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is de pc goed voor 4K videobewerken, aangezien het redelijk all-round lijkt? Wellicht geen/andere videokaart en meer uitgeven aan processor?
Verder heb ik wat algemene vragen:
Is de build compatible?
Zijn er onderdelen die betere prestaties leveren voor hetzelfde geld, of onderdelen die goedkoper kunnen met dezelfde prestatie?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Dank alvast voor de moeite
Voor mijn vader wil ik graag een pc bouwen die een tijdje mee gaat. Ik heb wat rondgekeken en zou graag jullie mening willen over het gemaakte lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal veel worden gebruikt voor Youtube kijken en internetten. Daarnaast zet hij wat simpele video's samen. Het beeldmateriaal is wel in 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet meer dan €1.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende had ik in gedachte:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 223,90 | € 223,90 |
1 | Moederborden | ASRock A620M Pro RS WiFi | € 120,90 | € 120,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3050 Ventus 2X XS 8G OC | € 215,40 | € 215,40 |
1 | Behuizingen | Chieftec Apex Q | € 82,- | € 82,- |
1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Voedingen | Seasonic G12 GC-550 | € 57,90 | € 57,90 |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 99,99 | € 99,99 |
Totaal | € 929,94 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een beetje betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet met 4K beeldmateriaal om kunnen gaan, maar het is niet erg als hij hiervoor wat moet wachten (ook gezien het budget). Verder is het fijn als de pc lang meegaat
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is de pc goed voor 4K videobewerken, aangezien het redelijk all-round lijkt? Wellicht geen/andere videokaart en meer uitgeven aan processor?
Verder heb ik wat algemene vragen:
Is de build compatible?
Zijn er onderdelen die betere prestaties leveren voor hetzelfde geld, of onderdelen die goedkoper kunnen met dezelfde prestatie?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Dank alvast voor de moeite